Atlaksen uivat vetarit

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Atlaksen uivat vetarit

Viesti Kirjoittaja HarriS » Ma Kesäkuu 13. 22:35:39 2011

Paljonkos ne uivat vetarit pitää olla vakioita pidemmät ts. paljonko vetaria tulee laipan ulkopinnasta ulospäin?
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Atlaksen uivat vetarit

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Kesäkuu 14. 12:10:59 2011

Reilun aluslevyn ja mutterin verran.
SHR:ltä kannattaa kysyä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Atlaksen uivat vetarit

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Kesäkuu 14. 23:14:22 2011

http://www.gartrac.com/shop/20-halfshafts

tuolta atlas axle, saa hyviä kuvasarjoja. Kaikki riippuu kaikesta, kenen laippa/akseli, tuolla Quaife

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Atlaksen uivat vetarit

Viesti Kirjoittaja HarriS » Ti Kesäkuu 14. 23:48:08 2011

Tämmöiset kuvat löytyi Quaifen sivulta, mutta tämä on ilmeisesti semi-floating:
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qaf4z

Tosin vanhojen kuvien perusteella rata Capreissa ei ollut edes semi-floating koska mutteria ei näy vanteen keskireiästä.
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: Atlaksen uivat vetarit

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Kesäkuu 15. 22:40:15 2011

Ns. uivalla akselilla tarkoitetaan vain tätä

http://www.gartrac.com/atlasaxle/atlasaxle.htm

HarriS
Viestit: 2917
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Atlaksen uivat vetarit

Viesti Kirjoittaja HarriS » Ke Kesäkuu 15. 23:24:57 2011

Joo päädyin tuohon Quaife kittiin, kun on bolt-on niin ei tarvi kuoreen kajota.
Pari Capria ja Transit...
https://www.facebook.com/CapriRS2600/

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Atlaksen uivat vetarit

Viesti Kirjoittaja jjs » To Kesäkuu 16. 11:43:22 2011

HarriS kirjoitti:Joo päädyin tuohon Quaife kittiin, kun on bolt-on niin ei tarvi kuoreen kajota.
Niillä saa isomman helpommin vaihdettavan laakerin, ja vetaripuikon pystyy vaihtamaan "ison huollon" yhteydessä (tunnit täynnä -kohdassa) kätevämmin myös.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin