Historique-Escortin jarrukysymys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Historique-Escortin jarrukysymys
Kysymys kuuluu:
G2 MK1:seen mytistelen jarruja. Pedalboxin mukana tuli ,625 ja ,70 sylinterit. Kumpi eteen ja kumpi taakse??
Edessä on tietysti pikkulevyt, taakse tulee luokituksen mukaiset Alfan (vs. Lotus-Elan) sylinterit ja BMW levyt.
G2 MK1:seen mytistelen jarruja. Pedalboxin mukana tuli ,625 ja ,70 sylinterit. Kumpi eteen ja kumpi taakse??
Edessä on tietysti pikkulevyt, taakse tulee luokituksen mukaiset Alfan (vs. Lotus-Elan) sylinterit ja BMW levyt.
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Historique-Escortin jarrukysymys
Muistaisin että .625" eteen.
Huomioi että saatat tarvita taaksekin .625" levyjen kanssa, riippuen männän halkaisijasta ja halutusta balanssista. Tai molempiin .700" ; jouduin viimeisessä GrF mk2:ssa laittamaan .625" eteen ja taakse koska tarvittava poljinvoima oli niin raju että poljinkotelokin oli antautunut.
Eikä voinut puhua jarrutuntumasta
Edessä Escon oli omat satulat, takana 2-mäntäiset alumiinisatulat, olivat ilmeisesti citikan alunperin.
Huomioi että saatat tarvita taaksekin .625" levyjen kanssa, riippuen männän halkaisijasta ja halutusta balanssista. Tai molempiin .700" ; jouduin viimeisessä GrF mk2:ssa laittamaan .625" eteen ja taakse koska tarvittava poljinvoima oli niin raju että poljinkotelokin oli antautunut.
Eikä voinut puhua jarrutuntumasta

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Historique-Escortin jarrukysymys
Eikö nuo katsota luokkarista ja sääntökirjasta kyseisen ryhmän kohdalta ?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: Historique-Escortin jarrukysymys
Luokkari ei määrää pääsylkyn kokoa, ja sääntökirjasta ei ole mitään apua kyseiseen detaljitietoon.
Nuo haetaan kohdalleen karkeasti mekaanisten rajoitusten mukaan ja hienosäätö on maku- ja mieltymysjuttuja
Bedalboxin kanssa tulee usein eteen tilanne ettei säätö riitä.
EDIT: Epäilen että luokkari ei anna tuon ikäisissä edes äärirajoja pääsylkyille (esim. tyyliin min. 0.625", max. 0.812")
Nuo haetaan kohdalleen karkeasti mekaanisten rajoitusten mukaan ja hienosäätö on maku- ja mieltymysjuttuja

Bedalboxin kanssa tulee usein eteen tilanne ettei säätö riitä.
EDIT: Epäilen että luokkari ei anna tuon ikäisissä edes äärirajoja pääsylkyille (esim. tyyliin min. 0.625", max. 0.812")
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Historique-Escortin jarrukysymys
Ja vielä pitää tietää minkä sääntökirjan mukaan tehdään, ettei tuu ylläreitä
tuolta HRCF ja AKK:n sivuilta ei löytynyt 71 vuoden ryhmä 2:n tekniikkamääräyksiä,
vuoden 75 kirja sanoo aika pyöreästi että saa laittaa 2-piiriset jarrut;
RS2000 luokkarissa ei tosiaan mainita pääsylinterin kokoa, lieneekö arveltu, ettei se vaikuta jarrujen tehoon, koska ison sylinterin voi aina kompensoida kovemmalla poljinvoimalla
tuolta HRCF ja AKK:n sivuilta ei löytynyt 71 vuoden ryhmä 2:n tekniikkamääräyksiä,
vuoden 75 kirja sanoo aika pyöreästi että saa laittaa 2-piiriset jarrut;
RS2000 luokkarissa ei tosiaan mainita pääsylinterin kokoa, lieneekö arveltu, ettei se vaikuta jarrujen tehoon, koska ison sylinterin voi aina kompensoida kovemmalla poljinvoimalla

-
- Viestit: 114
- Liittynyt: To Kesäkuu 2. 17:22:33 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Historique-Escortin jarrukysymys
Kiitos vinkeistä.
Tarkoituksena tässä tietysti säästää aikaa, kun ei ole ihan pikkuhomma irroitella ja asennella tuota jarrusettiä edestakaisin.
Auto on siis 1300GT, mikä on TwinCamin kanssa ryhmässä 2 samalla luokkarilla (tietysti eri numerolla).
Säännöt ovat olleet hyvin vapaat tuohon aikaan, sääntökirjan kopio aikakaudelta muuten löytyy AKK:n sivuilta.
Tulee pleksilasit ja ehkä jo tässä vaiheessa kuituluukut ym ym.
Ja laatikoksi tulee tietty 2000E!
Tarkoituksena tässä tietysti säästää aikaa, kun ei ole ihan pikkuhomma irroitella ja asennella tuota jarrusettiä edestakaisin.
Auto on siis 1300GT, mikä on TwinCamin kanssa ryhmässä 2 samalla luokkarilla (tietysti eri numerolla).
Säännöt ovat olleet hyvin vapaat tuohon aikaan, sääntökirjan kopio aikakaudelta muuten löytyy AKK:n sivuilta.
Tulee pleksilasit ja ehkä jo tässä vaiheessa kuituluukut ym ym.
Ja laatikoksi tulee tietty 2000E!
#1103
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja
Escort Mexico -73, projektina taas
Sierra XR4i -84 museorekisterissä
Escort 1,3 -88 museorekisterissä
Focus 1,5 Ecoboost 150, Rouvan auto
Focus 1,8TDCi WRC ed.
Muutamia sekalaisia Foordin raatoja
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Historique-Escortin jarrukysymys
Onhan se tietty että -70 luvulla kun takana oli rumpujarrut 8" tai 9" kisa eskoissa ei noita pääsylkkyjä kovin monenlaisia ollutkaan. eli tuota wanhaa perussettiä.
Gr.4 BDA vataset sit kokonaan eri asia.
Gr.4 BDA vataset sit kokonaan eri asia.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com