MTX75 RST:ssä?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

MTX75 RST:ssä?

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 5. 21:02:40 2010

Aika paljon olen selvitellyt mitä vaatii tuollaisen laittaminen ja hommat alkaa olla aika kristallin kirkkaita, mutta kysympä kuitenkin:
Onko kukaan klubilaisista tehnyt kyseistä konversiota?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: MTX75 RST:ssä?

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Marraskuu 5. 21:19:47 2010

Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe, odotan tuloksia :wink:. Kirjoita hieman mitä taustatyötä olet tehnyt? Sinänsä kiinnostaa kun on ihan tuota konversiotakin ajatellen yksi RS2K MTX75 vaihdelaatikko odottamassa parempaa aikaa. Eikä noihin maksa lukkokaan mitään älyttömiä? Tai en tarkemmin ole tutkinut, mutta aina välillä tarkistellut Summitilta Ford Racingin lukon hintaa (412€ + alv + rahti jne). Tiedä sitten onko tuollaisesta mihinkään, vai onko joku GAAZ parempi.

Vetarit nyt ainakin tarvii teettää, vauhtipyörä + kytkin uusiksi, vaihdelaatikon kiinnitys uusiksi, vivusto?
Escort Mk4 "RS2300i"

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: MTX75 RST:ssä?

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Su Marraskuu 7. 18:39:17 2010

itse olen myöskin ajatellut laitaa tuohon kilpuriin mtx-75 laatikon parempien ratas sarjojen toivossa
vaihde homman ajattelin tehdä vaihtamalla suoraan vaijeri tornin sekä vivuston
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: MTX75 RST:ssä?

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Marraskuu 11. 7:51:16 2010

Itse MTX75 laatikon laittaminen RST:hen vaatii aina:
-Vasemman runkopalkin pienen loveamisen
-Hybridi vetoakseleiden tekemisen
-vaihteiston kiinnityksen uudelleen miettiminen
-vaihteensiirtimen vaihto
-Kytkin ja vauhtipyörä

MTX75 variaatioita onkin sitten paljon ja ero on suuri jos meinaa esimerkiksi Focus RS laatikon laittaa. Näitäkin on kyllä briteissä tehty useampia konversioita.
Eroja voi olla eri versioiden välillä:
-hydraulinen vs. mekaaninen kytkin
-mekaaninen vs. elektroninen nopeusmittarin liitäntä
-vaijeri vs. keppi vaihteensiirto
-pulttien paikat ylipäätään
-kiinnikkeiden paikat (ylä/ala vs. etu/taka)
-Startin paikka etu/taka (CVH:lle kelpaa vain etustartti, Zetec/ZVH hyväksyy kummatkin)

Vetoakselit on se suurin vaiva. Vaihtoehtoina on joko hitsaus (jos kestää ja uskaltaa), Esocrt mk5 vetareiden uudelleen booritus ulkopäähän, tai uusien keppien teettäminen (esim Karpiola) jossa sisäpäihin Focus tai Escort nivelet ja ulkopäähän Escort mk3/mk4 nivelet.

Itsellä on haalittuna Focus RS laatikko jossa siis Torsen lukko. Yritän nyt pähkäillä että pistääkö sen tuollaisenaan, vai ottaako vain lukon ja laittaa sen vanhahoihin Escortin MTX75 kuoriin ja säästää pari vaivaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

TEKKE
Viestit: 328
Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
Paikkakunta: Kajaani

Re: MTX75 RST:ssä?

Viesti Kirjoittaja TEKKE » Ke Marraskuu 17. 15:57:41 2010

kyllä ne hitsatut akselit jonkun aikaa kestää kun itse meinasin tehdä escortin pitemmästä puki akselista omaan leluun akselit kun vaihtaa sorvissa sopivan sisäpään
onko kaikissa focus rs laatikoissa tuo torsen lukko :?:
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: MTX75 RST:ssä?

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Marraskuu 17. 17:55:40 2010

TEKKE kirjoitti:kyllä ne hitsatut akselit jonkun aikaa kestää kun itse meinasin tehdä escortin pitemmästä puki akselista omaan leluun akselit kun vaihtaa sorvissa sopivan sisäpään
onko kaikissa focus rs laatikoissa tuo torsen lukko :?:
Kyllä kaikissa mk1 RS Focuksissa on Torsen.
Miten tuo akseleiden hitsaus, kun mk3/mk4 on oikea putkiakseli, mutta missään MTX:ssä ei taidakaan olla putkiakselia oikealla puolella vaan pitkä ohut tikku?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MTX75 RST:ssä?

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ke Marraskuu 17. 18:20:20 2010

Eiks se kuitenki olis helpoin ja ehkä fiksuin haalia ne mk5 escortin vetarit ja teettää se uus boori siihen päähän?
Jäsen #1112

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: MTX75 RST:ssä?

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Marraskuu 17. 18:24:23 2010

JesseT kirjoitti:
TEKKE kirjoitti:kyllä ne hitsatut akselit jonkun aikaa kestää kun itse meinasin tehdä escortin pitemmästä puki akselista omaan leluun akselit kun vaihtaa sorvissa sopivan sisäpään
onko kaikissa focus rs laatikoissa tuo torsen lukko :?:
Kyllä kaikissa mk1 RS Focuksissa on Torsen.
Miten tuo akseleiden hitsaus, kun mk3/mk4 on oikea putkiakseli, mutta missään MTX:ssä ei taidakaan olla putkiakselia oikealla puolella vaan pitkä ohut tikku?
Tarvikevetari on tikkumallinen, jos vastaavista mitään iloa on. Laadustakaan en osaa sanoa.
Escort Mk4 "RS2300i"

Vastaa Viestiin