MTX75 RST:ssä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
MTX75 RST:ssä?
Aika paljon olen selvitellyt mitä vaatii tuollaisen laittaminen ja hommat alkaa olla aika kristallin kirkkaita, mutta kysympä kuitenkin:
Onko kukaan klubilaisista tehnyt kyseistä konversiota?
Onko kukaan klubilaisista tehnyt kyseistä konversiota?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: MTX75 RST:ssä?
Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe, odotan tuloksia
. Kirjoita hieman mitä taustatyötä olet tehnyt? Sinänsä kiinnostaa kun on ihan tuota konversiotakin ajatellen yksi RS2K MTX75 vaihdelaatikko odottamassa parempaa aikaa. Eikä noihin maksa lukkokaan mitään älyttömiä? Tai en tarkemmin ole tutkinut, mutta aina välillä tarkistellut Summitilta Ford Racingin lukon hintaa (412€ + alv + rahti jne). Tiedä sitten onko tuollaisesta mihinkään, vai onko joku GAAZ parempi.
Vetarit nyt ainakin tarvii teettää, vauhtipyörä + kytkin uusiksi, vaihdelaatikon kiinnitys uusiksi, vivusto?

Vetarit nyt ainakin tarvii teettää, vauhtipyörä + kytkin uusiksi, vaihdelaatikon kiinnitys uusiksi, vivusto?
Escort Mk4 "RS2300i"
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: MTX75 RST:ssä?
itse olen myöskin ajatellut laitaa tuohon kilpuriin mtx-75 laatikon parempien ratas sarjojen toivossa
vaihde homman ajattelin tehdä vaihtamalla suoraan vaijeri tornin sekä vivuston
vaihde homman ajattelin tehdä vaihtamalla suoraan vaijeri tornin sekä vivuston
Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: MTX75 RST:ssä?
Itse MTX75 laatikon laittaminen RST:hen vaatii aina:
-Vasemman runkopalkin pienen loveamisen
-Hybridi vetoakseleiden tekemisen
-vaihteiston kiinnityksen uudelleen miettiminen
-vaihteensiirtimen vaihto
-Kytkin ja vauhtipyörä
MTX75 variaatioita onkin sitten paljon ja ero on suuri jos meinaa esimerkiksi Focus RS laatikon laittaa. Näitäkin on kyllä briteissä tehty useampia konversioita.
Eroja voi olla eri versioiden välillä:
-hydraulinen vs. mekaaninen kytkin
-mekaaninen vs. elektroninen nopeusmittarin liitäntä
-vaijeri vs. keppi vaihteensiirto
-pulttien paikat ylipäätään
-kiinnikkeiden paikat (ylä/ala vs. etu/taka)
-Startin paikka etu/taka (CVH:lle kelpaa vain etustartti, Zetec/ZVH hyväksyy kummatkin)
Vetoakselit on se suurin vaiva. Vaihtoehtoina on joko hitsaus (jos kestää ja uskaltaa), Esocrt mk5 vetareiden uudelleen booritus ulkopäähän, tai uusien keppien teettäminen (esim Karpiola) jossa sisäpäihin Focus tai Escort nivelet ja ulkopäähän Escort mk3/mk4 nivelet.
Itsellä on haalittuna Focus RS laatikko jossa siis Torsen lukko. Yritän nyt pähkäillä että pistääkö sen tuollaisenaan, vai ottaako vain lukon ja laittaa sen vanhahoihin Escortin MTX75 kuoriin ja säästää pari vaivaa.
-Vasemman runkopalkin pienen loveamisen
-Hybridi vetoakseleiden tekemisen
-vaihteiston kiinnityksen uudelleen miettiminen
-vaihteensiirtimen vaihto
-Kytkin ja vauhtipyörä
MTX75 variaatioita onkin sitten paljon ja ero on suuri jos meinaa esimerkiksi Focus RS laatikon laittaa. Näitäkin on kyllä briteissä tehty useampia konversioita.
Eroja voi olla eri versioiden välillä:
-hydraulinen vs. mekaaninen kytkin
-mekaaninen vs. elektroninen nopeusmittarin liitäntä
-vaijeri vs. keppi vaihteensiirto
-pulttien paikat ylipäätään
-kiinnikkeiden paikat (ylä/ala vs. etu/taka)
-Startin paikka etu/taka (CVH:lle kelpaa vain etustartti, Zetec/ZVH hyväksyy kummatkin)
Vetoakselit on se suurin vaiva. Vaihtoehtoina on joko hitsaus (jos kestää ja uskaltaa), Esocrt mk5 vetareiden uudelleen booritus ulkopäähän, tai uusien keppien teettäminen (esim Karpiola) jossa sisäpäihin Focus tai Escort nivelet ja ulkopäähän Escort mk3/mk4 nivelet.
Itsellä on haalittuna Focus RS laatikko jossa siis Torsen lukko. Yritän nyt pähkäillä että pistääkö sen tuollaisenaan, vai ottaako vain lukon ja laittaa sen vanhahoihin Escortin MTX75 kuoriin ja säästää pari vaivaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Lokakuu 26. 23:18:55 2006
- Paikkakunta: Kajaani
Re: MTX75 RST:ssä?
kyllä ne hitsatut akselit jonkun aikaa kestää kun itse meinasin tehdä escortin pitemmästä puki akselista omaan leluun akselit kun vaihtaa sorvissa sopivan sisäpään
onko kaikissa focus rs laatikoissa tuo torsen lukko
onko kaikissa focus rs laatikoissa tuo torsen lukko

Ford Escort xr3 R:F/SS
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
http://i182.photobucket.com/albums/x144 ... CT4930.jpg
Ford Escort 1.4 laser
ford transit 300l
ford fiesta vm:95 jm kalusto
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: MTX75 RST:ssä?
Kyllä kaikissa mk1 RS Focuksissa on Torsen.TEKKE kirjoitti:kyllä ne hitsatut akselit jonkun aikaa kestää kun itse meinasin tehdä escortin pitemmästä puki akselista omaan leluun akselit kun vaihtaa sorvissa sopivan sisäpään
onko kaikissa focus rs laatikoissa tuo torsen lukko
Miten tuo akseleiden hitsaus, kun mk3/mk4 on oikea putkiakseli, mutta missään MTX:ssä ei taidakaan olla putkiakselia oikealla puolella vaan pitkä ohut tikku?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: MTX75 RST:ssä?
Eiks se kuitenki olis helpoin ja ehkä fiksuin haalia ne mk5 escortin vetarit ja teettää se uus boori siihen päähän?
Jäsen #1112
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Re: MTX75 RST:ssä?
Tarvikevetari on tikkumallinen, jos vastaavista mitään iloa on. Laadustakaan en osaa sanoa.JesseT kirjoitti:Kyllä kaikissa mk1 RS Focuksissa on Torsen.TEKKE kirjoitti:kyllä ne hitsatut akselit jonkun aikaa kestää kun itse meinasin tehdä escortin pitemmästä puki akselista omaan leluun akselit kun vaihtaa sorvissa sopivan sisäpään
onko kaikissa focus rs laatikoissa tuo torsen lukko
Miten tuo akseleiden hitsaus, kun mk3/mk4 on oikea putkiakseli, mutta missään MTX:ssä ei taidakaan olla putkiakselia oikealla puolella vaan pitkä ohut tikku?
Escort Mk4 "RS2300i"