Vanhakoppaan perää
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 17:46:29 2008
- Paikkakunta: Mäntsälä
Vanhakoppaan perää
Elikkäs kysyisin, että mikä olisi viisas valinta vanhakoppa escon peräksi, kun ajatellaan, että uuden koneen teholukemaksi haetaan noin 200-250hp. Mielellään semmoinen, mikä menisi "suoraan" paikoilleen.
Escort mk1
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Vanhakoppaan perää
Niitäkään ei enää puissa valitettavasti kasva, eikä vallankaan escorttiin sopivalla leveydellä.
Ja jos kuitenkin joutuu kaventamaan, niin sitten kannattaa varmaan tehdä suoraan sellainen, mikä sitten kestää, ja mihin saa sopivia välityksiä. Vinkaan taas kerran tuollaisen amerikan voortin 8.8" suuntaan, välityksiä saa 2.73-lähelle viittä, lukkoja vaikka minkälaisia, ja pulttijakokin vetarien laipoissa tuttu 4x108, jos perä on fox-koppaisen alta. Tosin kaventamaan joutuu, mutta niin joutuu volvonkin perää, ja hiacen/hiluxin jne.. jos ei sitten levikkeitä meinaa laittaa ja jotain kapeita saabin peltivanteita.
Ja jos kuitenkin joutuu kaventamaan, niin sitten kannattaa varmaan tehdä suoraan sellainen, mikä sitten kestää, ja mihin saa sopivia välityksiä. Vinkaan taas kerran tuollaisen amerikan voortin 8.8" suuntaan, välityksiä saa 2.73-lähelle viittä, lukkoja vaikka minkälaisia, ja pulttijakokin vetarien laipoissa tuttu 4x108, jos perä on fox-koppaisen alta. Tosin kaventamaan joutuu, mutta niin joutuu volvonkin perää, ja hiacen/hiluxin jne.. jos ei sitten levikkeitä meinaa laittaa ja jotain kapeita saabin peltivanteita.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Re: Vanhakoppaan perää
Kait noilla tehoilla kestää vielä ihan normi enkkuperä, kunhan laittaa kunnon lukolla. Iso Atlas olisi tietenkin se suositeltavin vaihtoehto, varsinkin jos halutaan pysyä Fordin akseleissa. Escortin levyiset akselit ovat tosiaan jo aika harvinaista herkkua, mutta Caprin akseleita on vielä aika helppo löytää.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Vanhakoppaan perää
no niin valmiita bolt on ratkaisuja on hyllyt täynnä riippuen sijoittettavan valuutan määrästä.
jos raha ei ongelma Gr.4 Atlas paketti tai sjöholl akseli esko mitoituksella (saatto mennä väärin ruotsi ei oikein vahava.
jos päädyt isoon atlakseen saat uuden kardaanin 200 euroon apelta oulusta hyllystä
-myös volvon perälle löytyy valmis kardaani apelta type-9 lootalle noin 200 euroo.
-volvon perän kans karpaani hieman lyhempi
mutta edullisin taitaa olla volvo 240 SF:n teräslukolla (tietty ensin voi särkee sen vakion)
-vetarit kestää no problem
-levyjarrut valmiina
halvempi ratkaisu on hilux 80-90 luvun akseli 8" lukolla
-hiace lukko sama jos hilux akseli ei sisällä lukkoa
-kestää slikseillä 400hv TVR hahmo tietää enemmän
-lukko helposti kiristettävissä google tvr ppt ohje
-riskimmät vetarit kuin volvo
-vetarit kestää helposti 500hv eskon korissa
-levyjarrut tuohon joutuu väsäämään mutta se on pienin murhe nehän on jo vanhakopassani valmiina
itse ostin tälläisen lukollisen akselin 300 eurolla
neliveto on 6 pulttinen
2-veto on 5 pulttinen
jos raha ei ongelma Gr.4 Atlas paketti tai sjöholl akseli esko mitoituksella (saatto mennä väärin ruotsi ei oikein vahava.
jos päädyt isoon atlakseen saat uuden kardaanin 200 euroon apelta oulusta hyllystä
-myös volvon perälle löytyy valmis kardaani apelta type-9 lootalle noin 200 euroo.
-volvon perän kans karpaani hieman lyhempi
mutta edullisin taitaa olla volvo 240 SF:n teräslukolla (tietty ensin voi särkee sen vakion)
-vetarit kestää no problem
-levyjarrut valmiina
halvempi ratkaisu on hilux 80-90 luvun akseli 8" lukolla
-hiace lukko sama jos hilux akseli ei sisällä lukkoa
-kestää slikseillä 400hv TVR hahmo tietää enemmän
-lukko helposti kiristettävissä google tvr ppt ohje
-riskimmät vetarit kuin volvo
-vetarit kestää helposti 500hv eskon korissa
-levyjarrut tuohon joutuu väsäämään mutta se on pienin murhe nehän on jo vanhakopassani valmiina
itse ostin tälläisen lukollisen akselin 300 eurolla
neliveto on 6 pulttinen
2-veto on 5 pulttinen
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 17:46:29 2008
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Vanhakoppaan perää
Jees kiitän paljon vastauksista. Ei ihan vielä ajankohtainen vaan vasta tossa talvella/keväällä, mutta ihan kiva tietää jo näin etukäteen
Escort mk1
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 17:46:29 2008
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Vanhakoppaan perää
Kysytään viel sen verran kun tommosii volvon periä saattais olla saatavana kaverilla, että noissa 240 volvon perissäki luultavasti on eroja jonkun verran vai miten, että mistä mallista se kannattaisi ottaa? En niistä kummosemmin tiedä... Mites onks sitten taas jossain 760 volvon perässä mitään järkeä, koska semmonen lukollinen olis kans saatavilla? Ja näitä joutuu sit ilmeisesti kaventamaan, niin voisko joku viisaampi vähän tarkentaa miten se homma onnistuu tai jos vaikka löytyy valmista topikkia jostain
Escort mk1
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Vanhakoppaan perää
240 Volvossa taitaa olla kapein akseli jos ei Amazonia lasketa. Noin 3cm leveämpi vetarin laipasta laippaan kun Mk2 escortin sakuperä. Vanteen et llä pystyy pelaamaan tuon 15mm per puoli. 700 sarjassa on niitä hehtaarin leveitä, mutta jos on sama akseli muuten niin vaihtaa siitä sisukset 240 kuoriin (en tiedä käykö)
Vetarin jakohan on se 5x108 mutta se on helppo muuttaa kun hitsaa vanhat reijät umpeen, oikaisee pinnat sorvissa ja poraa uudet reijät ja vetää reikiin vaikka sierran pultit
Noissa 240 on 1030 perää sekä 1031. 1030 on pienempi pinionin etummainen (vai takimmainen? ei muista) laakeri sekä välitys on halkaisijaltaan vähän pienempi 1030 7"1/8 ja 1031 7"3/4, loput sisukset, tasauspyörästö, vetarit, laakerit yms on samaa kauraa. Tuohon 1031 perään saa niitä julman tiheitä 5.xx välityksiä joista kai kaikkein tiuhimmat ei mahdu 1030 koppaan.
Eli jos pärjää "normaaleilla" välityksillä niin 1030 menee yhtälailla. Noissa ei kaiketi ole mitään järkevää nyrkkisääntöä mitä akselia on missäkin mallissa, tuntuu vähän molempia sekaisin mallista riippumatta. 1031 saattaa olla lukkoa mutta ehjän löytäminen voi olla kiven alla ja jonkun verran maksaakin kunnostaa
1030 on käytännössä sisuksiltaan myös sama kuin Dana 30 eli jenkeistä ja offroad puolelta löytyy paljon lukkoa ja välitystä jne osaa
Vetarin jakohan on se 5x108 mutta se on helppo muuttaa kun hitsaa vanhat reijät umpeen, oikaisee pinnat sorvissa ja poraa uudet reijät ja vetää reikiin vaikka sierran pultit
Noissa 240 on 1030 perää sekä 1031. 1030 on pienempi pinionin etummainen (vai takimmainen? ei muista) laakeri sekä välitys on halkaisijaltaan vähän pienempi 1030 7"1/8 ja 1031 7"3/4, loput sisukset, tasauspyörästö, vetarit, laakerit yms on samaa kauraa. Tuohon 1031 perään saa niitä julman tiheitä 5.xx välityksiä joista kai kaikkein tiuhimmat ei mahdu 1030 koppaan.
Eli jos pärjää "normaaleilla" välityksillä niin 1030 menee yhtälailla. Noissa ei kaiketi ole mitään järkevää nyrkkisääntöä mitä akselia on missäkin mallissa, tuntuu vähän molempia sekaisin mallista riippumatta. 1031 saattaa olla lukkoa mutta ehjän löytäminen voi olla kiven alla ja jonkun verran maksaakin kunnostaa
1030 on käytännössä sisuksiltaan myös sama kuin Dana 30 eli jenkeistä ja offroad puolelta löytyy paljon lukkoa ja välitystä jne osaa
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Vanhakoppaan perää
hyvä että on aikaa pähkäillä kiire on pahasta.
1030 ja 1031 ainos ero rautalankatasolla on välitys lautasen koko
1031 se on julmasti suurempi sen takia suosittu rally käytössä.
sama lukko molemmissa ja vetarit.
ja tuo toyota 8" perä on kopio dana 40 joten kestävyydessä on ero kuin yöllä ja päivällä.
tota toyota perää et saa eskossa rikki asfaltilla mutta tuon volvon saat. siitäkin hajoo vaan se vakio lukko. SF lukko kestää tuplaten mut ei niin paljon kuin 8".
vähän karkkia viellä tähän päälle.
-ja jos on aikaa ja suvussa joku jolla ruotsi on hanskassa niin ruotsista metsästään ambulanssi volvoa romikselta sieltä alta löydät alumiini akselin joka on kopio tuosta rauta 240 akselista.
volvon aksellin saat viellä uudet jarrusatulat biltemasta käytettyjä paskoja älä hanki ellei tule akselin mukana. vaihdat niillä uudet by biltema.
1030 ja 1031 ainos ero rautalankatasolla on välitys lautasen koko
1031 se on julmasti suurempi sen takia suosittu rally käytössä.
sama lukko molemmissa ja vetarit.
ja tuo toyota 8" perä on kopio dana 40 joten kestävyydessä on ero kuin yöllä ja päivällä.
tota toyota perää et saa eskossa rikki asfaltilla mutta tuon volvon saat. siitäkin hajoo vaan se vakio lukko. SF lukko kestää tuplaten mut ei niin paljon kuin 8".
vähän karkkia viellä tähän päälle.
-ja jos on aikaa ja suvussa joku jolla ruotsi on hanskassa niin ruotsista metsästään ambulanssi volvoa romikselta sieltä alta löydät alumiini akselin joka on kopio tuosta rauta 240 akselista.
volvon aksellin saat viellä uudet jarrusatulat biltemasta käytettyjä paskoja älä hanki ellei tule akselin mukana. vaihdat niillä uudet by biltema.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Re: Vanhakoppaan perää
Niitä alumiini akseleita taisi olla jonkun ison volvon alla, 700 sarja kaiketi mutta leveänä. Harvassa kai nekin ?. Niistä on kuuleman mukaan tehty kaventamalla putket niin aika kevyitä paketteja
edit:
1031 suosio rallissa taitaa perustua pelkästään siihen että siihen sopii se reilusti yli 5 välitys. Välityksen koolla kestoon ei pitäisi olla merkitystä kun tostakin akselista hajoaa kaikki muu ennenkuin välitys korkkaa
edit:
1031 suosio rallissa taitaa perustua pelkästään siihen että siihen sopii se reilusti yli 5 välitys. Välityksen koolla kestoon ei pitäisi olla merkitystä kun tostakin akselista hajoaa kaikki muu ennenkuin välitys korkkaa
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Vanhakoppaan perää
ja jos mietit että kumpi volvo 240 vai toyota hilux.
niin laita vetarit vierekkäin.
valinta on helppo suorittaa
ja muista volvon vetari vetää ihan ulos asti se nimittäin ohkanee aika rajusti.
niin laita vetarit vierekkäin.
valinta on helppo suorittaa
ja muista volvon vetari vetää ihan ulos asti se nimittäin ohkanee aika rajusti.
Viimeksi muokannut Fomococars, To Elokuu 5. 23:10:57 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Vanhakoppaan perää
Täytyy tässä nyt kysellä, että mihin käyttöön esko tulee, kadulle vai kilvanajoon, levikkeet vai ei? Meinaan jos kadulle tulee, niin näyttää kyllä todella typerältä jollain kaventamattomalla volvon akselilla ja etuvedon offsetillä olevilla vanteilla. Kyllä escortin vanteissa huulta pitää olla...
Tulee ihan mieleen se jonkun matkan päässä metsässä maatuva välikoppa, taunuksen täysleveällä akselilla, levikkeillä ja normipyörillä, näyttää "hieman" hassulta.
Jokkisautot tietty erikseen.
Tulee ihan mieleen se jonkun matkan päässä metsässä maatuva välikoppa, taunuksen täysleveällä akselilla, levikkeillä ja normipyörillä, näyttää "hieman" hassulta.
Jokkisautot tietty erikseen.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 17:46:29 2008
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Vanhakoppaan perää
Jees kiitti vastauksista paljon. Eli siis kadulle auto kyllä tulee, että eiköhän sinne joku perä löydetä ja melko varmasti tulee kavennettuna. Tuo oma enkkuperä alkaa kuulostaa jo melko huonolta ja myyjän mukaan perässä piti olla uudet välitykset ja lukko mutta tiedä häntä. Täytyy avata ja katsoa
Escort mk1
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Vanhakoppaan perää
itsellä tuo oma mk1 esko katurekisterissä ja bda tyylilissä käsin tehdyillä pelti levikkeillä. tietty levyt taakse hilus akselliin.
täl hetkellä enkku lukolla.
täl hetkellä enkku lukolla.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 17:46:29 2008
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Vanhakoppaan perää
Ei millää haluais levikkeitä tehdä itse. Haluaisin pitää korin melko orkkiksena ainakin näillä näkymin. Kattelin, että joku karpiala tms. konepaja tekee vetareita, että onko kokemuksii ja onks se sitten jotai liian kallista lystiä taas? 

Escort mk1
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Re: Vanhakoppaan perää
Enkku perä kunnon lukkolla, kestää varmasti noi tehot.
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Vanhakoppaan perää
hilux/hiace akseliin voi tehdä 2cm kavennuksen ilman ilman vetarimodausta.
akselin päissä on semmoset kohdistus helat tavallaan.
netissä on kuvat rojektista. taisi olla fiat mirafiori johon hilux akseli meni.
mikillä hyvin täppiin ja sit akseli parempaan hitsaamoon niin että vetarit on paikoillaan murikan kans.
mitä vanhempi korimalli sen kapeampi akseli. hilux aina kapeampi kuin hiace.
eroa varmaan reilu tupakkiaskin mitta.
jos saa volvo 240 akselin ilmaiseksi naapurista. ja myöhemmin huomaa että pitää olla kunnon lukko esim. SF tekemä hommaan menee noin 1000 ekeä. laakerit lukko ja shimmaus + kardaani 200 ekua.
tässä tapauksessa toyota on oikeasti ilmainen vaikka maksaa 300 ekua lukolla. type-9 karpaani ja hilux karpaanin loppuosa yhdistetään.
näin on mukavaha se olis. yritän vuodenvaihteessa saada kännykässäkin tikirulla ihan täynnä.
EDIT
pakosarja ja hukkis tulee ex-mettis mk1 rojektista viikon sisään.
tulpo on viel päättämättä hx40 super ois nyt saman hintanen kuin masterpower. nuista turboista kun en mitään ymmärrä viel. oon kyl vannonu et masterpower mut katotaan. mk1 konehuone jigi oottaa irrotusta ym.
akselin päissä on semmoset kohdistus helat tavallaan.
netissä on kuvat rojektista. taisi olla fiat mirafiori johon hilux akseli meni.
mikillä hyvin täppiin ja sit akseli parempaan hitsaamoon niin että vetarit on paikoillaan murikan kans.
mitä vanhempi korimalli sen kapeampi akseli. hilux aina kapeampi kuin hiace.
eroa varmaan reilu tupakkiaskin mitta.
jos saa volvo 240 akselin ilmaiseksi naapurista. ja myöhemmin huomaa että pitää olla kunnon lukko esim. SF tekemä hommaan menee noin 1000 ekeä. laakerit lukko ja shimmaus + kardaani 200 ekua.
tässä tapauksessa toyota on oikeasti ilmainen vaikka maksaa 300 ekua lukolla. type-9 karpaani ja hilux karpaanin loppuosa yhdistetään.
näin on mukavaha se olis. yritän vuodenvaihteessa saada kännykässäkin tikirulla ihan täynnä.
EDIT
pakosarja ja hukkis tulee ex-mettis mk1 rojektista viikon sisään.
tulpo on viel päättämättä hx40 super ois nyt saman hintanen kuin masterpower. nuista turboista kun en mitään ymmärrä viel. oon kyl vannonu et masterpower mut katotaan. mk1 konehuone jigi oottaa irrotusta ym.
Viimeksi muokannut Fomococars, Pe Elokuu 6. 16:35:45 2010. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Vanhakoppaan perää
Olis kiva nähdä joskus fomococarsin projekteista kuvia, juttujen perusteella ainakin tapahtuu kaikenlaista? digikamerat on nykyään lähes ilmaisia 

Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
- Paikkakunta: Leppis
Re: Vanhakoppaan perää
alkaa vaan olee aika kiven alla noi hiluxin kapeat akselit kardaanista puhumattakaan. Tai sit hinta on jo ihan jotain muuta.
niin joo ja tosta vetari modauksesta niin käsittääkseni akselia voi kaventaa tuon 2cm JOS siitä vetarin boorista ottaa siivun pois. Boorissa on aavistus ylimääräistä. Levikkeillä ja 8"et0 vanteella tulee melkoisen lähelle levikkeen kaarta.
niin joo ja tosta vetari modauksesta niin käsittääkseni akselia voi kaventaa tuon 2cm JOS siitä vetarin boorista ottaa siivun pois. Boorissa on aavistus ylimääräistä. Levikkeillä ja 8"et0 vanteella tulee melkoisen lähelle levikkeen kaarta.
Ford Capri II
Ford Escort mk2
Ford Escort mk2
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: Ke Helmikuu 27. 17:46:29 2008
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Vanhakoppaan perää
Okei no kattoo mitä tässä keksii kun vielä aikaakin on
Mut kiitän vastauksista kuitenkin. Pakko viel kysästä kun ei jaksa uutta topikkia tehä, että ku toi kentti ny vikaa kesää ajos ja ei jaksa ostaa uutta virranjakajaa enään ja vanha vetelee loppujaan, niin olis tosta kaverilta saannissa yks kärjetön virranjakaja, niin mitäs muutoksia joutuu tekemään, kun sen laittaa kärjellisen jakajan tilalle?

Escort mk1
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Vanhakoppaan perää
jos sen on takoitettu kentin lohkoon istuvaksi jakajan runko.
niin veikkaan että puolan vaihdolla pääsee.
jaa et mikä puola vois kokeilla sierran tms. nykyaikaista puolaa. kipuna parempi.
-80 luvulla rakenneltiin itse kärjetön systeemi kärki jakajaan ja toimi ihan ok.
ohjeetkin pitäs olla viel jossain roto mapissa.
niin veikkaan että puolan vaihdolla pääsee.
jaa et mikä puola vois kokeilla sierran tms. nykyaikaista puolaa. kipuna parempi.
-80 luvulla rakenneltiin itse kärjetön systeemi kärki jakajaan ja toimi ihan ok.
ohjeetkin pitäs olla viel jossain roto mapissa.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Vanhakoppaan perää
Multa löytyis Caprin iso Atlas, josta toinen vetari puuttuu.
Ei oo kilpailtu tms. ja vetari ei oo ollu rikki, vaan hävinnyt kesken jääneen purkutyön vuoksi.
Voisin ottaa vaihdossa lukollisen enkkuperän ja kunnosta riippuen maksaa vähän väliäkin?
Ei oo kilpailtu tms. ja vetari ei oo ollu rikki, vaan hävinnyt kesken jääneen purkutyön vuoksi.
Voisin ottaa vaihdossa lukollisen enkkuperän ja kunnosta riippuen maksaa vähän väliäkin?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)