launch control

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

J-M
Viestit: 530
Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
Paikkakunta: Jämesjärvi

launch control

Viesti Kirjoittaja J-M » Ke Syyskuu 3. 16:39:28 2008

tietääkö kukaan mistä sais erillisen launch control systeemin, nois paremmis moottorinohjauksis olis, mutta ku mä oon köyhä! Pystyiskö sen tekeen jostain erillisestä säädettävästä kierroksenrajottimesta vai onko ihan hullu idea? ku en oikeestaan edes tiä kuinka se toimii :roll:

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: launch control

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Syyskuu 3. 16:42:22 2008

kait pelais on/off napin kera esim. fmi-jenkarajottimella...

paukkuhan on sit eriasia
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

J-M
Viestit: 530
Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
Paikkakunta: Jämesjärvi

Viesti Kirjoittaja J-M » Ke Syyskuu 3. 16:58:24 2008

juu en mä paukkua tarkottanu

kuinkahan alas tolla fmi:llä saa säädettyä kierrokset?

edit: ei sillä saa ku johonki 5000, eikö tarvis saada vähä alemmaks?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Syyskuu 3. 17:16:56 2008

Mulla on tollaseks lähtörajottimeks muokattu nuppisäätönen FMI 4.3, jossa alunperin 5200-10000rpm säätö, joku sähkö nörtti on muokannu sen jotenkin että säätö on nyt 3000-5760rpm ja sit joustava johto ja nappi rattiin.
Sitä en tiedä miten tämän kierrostenrajottimen kierros alue on muutettu tollaseks, kun ei kaverikaan tienny jolle se on tehty.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 3. 18:12:06 2008

http://www.armtech.co.uk/speedshift.htm

Tuolla pitäisi olla ratkaistavissa.

ps. multa löytyy ylimääräinen käyttämätön.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ke Syyskuu 3. 20:27:18 2008

siipicossu kirjoitti:http://www.armtech.co.uk/speedshift.htm

Tuolla pitäisi olla ratkaistavissa.

ps. multa löytyy ylimääräinen käyttämätön.
Armtech toimii nätisti.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Syyskuu 4. 17:32:46 2008

Megasquirt. Sillä voi sitten hoitaa monta muutakin juttua. :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Syyskuu 4. 17:37:33 2008

mä en oikein hokaa mikä idea on rajoittaa jollakin laitteella kierroksia johonkin, sit vapauttaa rajoitus ja nostaa kytkintä? eiks kaasupoljin hoida samaa asiaa? pitää joko vakiona sen 5000rpm, tai pumppailee ja nostaa kytkintä.. :?:

sitten tilanne on eri kun pannaan paukku mukaan, sillä saa jo painetta pyttyyn paikallakin.. :roll:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Syyskuu 4. 18:33:50 2008

Mulla nosti turbo esco jo autokatoksessa 0.8bar pelkästään launch controllilla. Samanverran nosti sitten tielläkin. Etuvedolla tuota ei tarvinnut, mutta tulipahan kokeiltua :roll:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 4. 18:45:00 2008

Timo kirjoitti:mä en oikein hokaa mikä idea on rajoittaa jollakin laitteella kierroksia johonkin, sit vapauttaa rajoitus ja nostaa kytkintä? eiks kaasupoljin hoida samaa asiaa? pitää joko vakiona sen 5000rpm, tai pumppailee ja nostaa kytkintä.. :?:

sitten tilanne on eri kun pannaan paukku mukaan, sillä saa jo painetta pyttyyn paikallakin.. :roll:
Hyvä Timo, Old Skool -meininkiä... :)

Mutta löytyy tutuista kilpakuskeja jotka haluavat tuota käyttää. Lienevätkö sitten epävarmoja hermoistaan, ja haluavat varmistaa lähdön? Ej jymmärrä. ALSn kanssa tosiaan ok, ja perusteltavissa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Syyskuu 4. 21:04:12 2008

tekee sellaisen puoliympyrän muotoisen alumiinikiskon mihin asettaa kampiakselin asentotunnistiminen, sit vaijeri koppiin ja kun haluaa paukuttaa niin eikun nykäisee ennakot pois niin johan paukkuu, ja kun haluaa tehoa niin eikun ennakkoja lisää, jokin maksimiennakko-stoppari kannattaa olla.. halpa säädettävä ruisku.. tälläistä joskus ihan vakavissaan mietittiin.. tosin ainoastaan ennakon lisäämiseen.. onneks sit herättiin, syötiin aamupala ja mentiin töihin.. :lol: :lol:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Syyskuu 4. 23:40:44 2008

Eikös pakaraisen vesalla ollu joskus jossain laitteessaan hytistä vivulla/vaijerilla kääntyvä virranjakaja paineitten nostoa varten? 8) Ei tietenkään toimi cossussa, mutta timon kirjotuksesta tuli mieleen.
Jäsen #606

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Syyskuu 5. 3:59:59 2008

Siivosin vähän tekniikka osastoon kuulumattomia viestejä tästä topicista.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Syyskuu 5. 12:25:56 2008

mulla on mega ja kytkinpolkimessa mikrokytkin. Kytkin pohjaan ja kaasua 3/4 niin paukkuu kivasti ja ahdot nousee +1 bar valmiiksi. Vaihtaessa toimii kanssa hienosti, ei tarvii kaasua hellätä ja veto jatkuu ilman lägiä.

p.

pientä testiä...

http://www.youtube.com/watch?v=frDkl0niSWc
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Syyskuu 5. 14:17:25 2008

pau kirjoitti:mulla on mega ja kytkinpolkimessa mikrokytkin. Kytkin pohjaan ja kaasua 3/4 niin paukkuu kivasti ja ahdot nousee +1 bar valmiiksi. Vaihtaessa toimii kanssa hienosti, ei tarvii kaasua hellätä ja veto jatkuu ilman lägiä.

p.

pientä testiä...

http://www.youtube.com/watch?v=frDkl0niSWc
Asiaa 8) Tuo on se oikea systeemi . Paljon sulla myöhästää sytkää ?
ex Jäsen #10

Rahtari
CRSC jäsen 2014
Viestit: 955
Liittynyt: Ke Huhtikuu 4. 21:21:46 2007

Viesti Kirjoittaja Rahtari » Pe Syyskuu 5. 14:48:58 2008

pau kirjoitti:mulla on mega ja kytkinpolkimessa mikrokytkin. Kytkin pohjaan ja kaasua 3/4 niin paukkuu kivasti ja ahdot nousee +1 bar valmiiksi. Vaihtaessa toimii kanssa hienosti, ei tarvii kaasua hellätä ja veto jatkuu ilman lägiä.

p.

pientä testiä...

http://www.youtube.com/watch?v=frDkl0niSWc
kyllä lähtee :lol:
Sierra Cosworth 2wd
Teho on kuin raha. Sitä ei välttämättä tarvitse paljoa mutta on se helvetin kiva kun sitä on.

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Pe Syyskuu 5. 20:50:22 2008

Jake kirjoitti:
pau kirjoitti:mulla on mega ja kytkinpolkimessa mikrokytkin. Kytkin pohjaan ja kaasua 3/4 niin paukkuu kivasti ja ahdot nousee +1 bar valmiiksi. Vaihtaessa toimii kanssa hienosti, ei tarvii kaasua hellätä ja veto jatkuu ilman lägiä.

p.

pientä testiä...

http://www.youtube.com/watch?v=frDkl0niSWc
Asiaa 8) Tuo on se oikea systeemi . Paljon sulla myöhästää sytkää ?
Ennakot meni muistaakseni nollille, ja sen lisäksi se skippaa 10 sytkäpulssista 8 pois. Tossa sekvenssissä oli vähän hakemista, että sai kunnolla "jytäämään". Putki heiluu varmaan 5 cm sivuttain, ja parin metrin päästä ääni ottaa rinnasta

Kummasti liikennevaloissa naapurin kisausinto rauhoittuu, kun lyö paukut päälle :twisted:

pau! ... täytyy pistää nicki tarraan ja liimata takapuskuriin

J-M
Viestit: 530
Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
Paikkakunta: Jämesjärvi

Viesti Kirjoittaja J-M » La Syyskuu 6. 10:33:59 2008

ny on armtech asennettu, kuuluuko seosmittarin näyttää laihaa sillon ku jyskyttää tota rajotinta vasten? eilen vähä testasin nii 3000 kierrokses oli painetta joku 0.2 bar mutta ei uskaltanu enempää ku ajattelin, että oonko tehny jonku virheen ku näyttää tosiaan sitä laihaa seokset

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Syyskuu 6. 11:48:31 2008

J-M kirjoitti:ny on armtech asennettu, kuuluuko seosmittarin näyttää laihaa sillon ku jyskyttää tota rajotinta vasten? eilen vähä testasin nii 3000 kierrokses oli painetta joku 0.2 bar mutta ei uskaltanu enempää ku ajattelin, että oonko tehny jonku virheen ku näyttää tosiaan sitä laihaa seokset
Kuvittelisi, että kuuluu koska tuo on kytkettynä puolaan ja se tiputtaa sytkän pois välillä --> palamatonta bensaa putkeen --> näyttää laihana.
Escort Mk4 "RS2300i"

J-M
Viestit: 530
Liittynyt: To Huhtikuu 19. 16:08:57 2007
Paikkakunta: Jämesjärvi

Viesti Kirjoittaja J-M » La Syyskuu 6. 12:05:48 2008

koskar kirjoitti:
J-M kirjoitti:ny on armtech asennettu, kuuluuko seosmittarin näyttää laihaa sillon ku jyskyttää tota rajotinta vasten? eilen vähä testasin nii 3000 kierrokses oli painetta joku 0.2 bar mutta ei uskaltanu enempää ku ajattelin, että oonko tehny jonku virheen ku näyttää tosiaan sitä laihaa seokset
Kuvittelisi, että kuuluu koska tuo on kytkettynä puolaan ja se tiputtaa sytkän pois välillä --> palamatonta bensaa putkeen --> näyttää laihana.
jaa se on nii, mä kuvittelin, että just sillon näyttäs rikasta, no aina oppii uutta :lol:

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re:

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Syyskuu 7. 12:31:40 2008

J-M kirjoitti:
koskar kirjoitti:
J-M kirjoitti:ny on armtech asennettu, kuuluuko seosmittarin näyttää laihaa sillon ku jyskyttää tota rajotinta vasten? eilen vähä testasin nii 3000 kierrokses oli painetta joku 0.2 bar mutta ei uskaltanu enempää ku ajattelin, että oonko tehny jonku virheen ku näyttää tosiaan sitä laihaa seokset
Kuvittelisi, että kuuluu koska tuo on kytkettynä puolaan ja se tiputtaa sytkän pois välillä --> palamatonta bensaa putkeen --> näyttää laihana.
jaa se on nii, mä kuvittelin, että just sillon näyttäs rikasta, no aina oppii uutta :lol:
Happitunnistin tunnistaa käyttämättä jääneen hapen, mitä tulee tietysti koko pytyllinen per missattu laaki. Eli perustellusti näyttää laihaa.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin