Mulkkari Cossun abs-valo syttyy liikkeelle lähdön jälkeen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Mulkkari Cossun abs-valo syttyy liikkeelle lähdön jälkeen

Viesti Kirjoittaja tokor » Pe Elokuu 15. 17:32:19 2008

Apua kaipais...otsikon vika ilmenee tosiaan toisessa abs-testissä (n.25km/h) joka viittais anturi-vikaan! Oskiloskooppia ei ole joten mittaus on tehty yleismittarilla, vastukset joka anturilla ok ja kaikki anturipinnat putsattu ja kaikki muutkin liitokset putsattu! Käsittääkseni pumpputauti jättäis valon palamaan heti kun virrat pistetään päälle!? Onko hyviä ehdotuksia mistä jatkais vian hakemista?
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 15. 17:59:40 2008

Kai se pumppuvika voi silti olla. jos esim. on vuotoa tai pumppu ei nosta paineita tarpeeksi.
Eikö tossa pitäis pystyä absin vikakooditkin jostain lukemaan?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokor » Pe Elokuu 15. 19:42:25 2008

Kaikki on mahdollista ku Foortista on kyse :lol: koodit on tarkoitus mennä ens viikolla luetuttaan merkkiliikkeeseen...kotikonstein koitin katsella vaan ei hirveästi taida enää pystyä tekeen, paitsi pumpun toiminta testataan viel varulta huomenna!
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Elokuu 17. 22:29:19 2008

Oletkos mitannut anturien antaman jännitteen samalla nopeudella?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Elokuu 18. 7:46:35 2008

Mitataanpa tänään pumpulle menevä jännite...uudestaan 8)
Voihan tuota anturien mittaamistakin kokeilla. Vaatinee vähän järjestelyjä.
Mitä jännitteen pitäs olla?

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ma Elokuu 18. 9:33:42 2008

Itellä tuli Sierraan aikoinaan täsmälleen sama oire. Syynä oli se, että olin laittanut anturin poraukseen liikaa rasvaa kokoonpanon yhteydessä. Poistin anturin ja vähensin rasvaa => vika korjaantui.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Elokuu 18. 10:29:30 2008

muista sitten mitata yleismittarin AC alueella.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Elokuu 18. 11:13:35 2008

sierra friikki kirjoitti:muista sitten mitata yleismittarin AC alueella.
8)
Jännitteenhän ei pitäisi kovin suuri olla? Mittaaminen luulisi onnistuvan myös rengasta pyöritettäessä.

Ensi vikahan voi olla katkennut johto. Eli käyhän Tommi hakeen kolvi lainaan :twisted:

Ei keltään joutas "rikkinäistä" abs-boksia tutkimuskäyttöön? Ilmeisesti joissain tapauksissa juotoksia murtunut pumpun syöttöjohdoissa.

Onko kukaan onnistunut irroittamaan etupyörän anturia ehyenä?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Elokuu 19. 20:25:23 2008

Kaikista antureista tuli jännitettä pihalle pyöritettäessä. Mitattu boksin liittimeltä joten ei siltä väliltä piuhatkaan poikki.
Asianomistaja selittäköön lisää tästä mysteeristä

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokor » Ti Elokuu 19. 20:31:37 2008

Joo, eli Hoopee kertoikin jo mittauksesta, samassa yhteydessä putsattiin vielä kertaalleen boksin liittimet ja tietenki kokeileen! Testilenkillä saatiin todettua että abs:it toimii ennen tuota 25km/h, useamman kerran sammutettiin auto ja uudestaan kiihdytys ja jarrutus, kaikki toimii kuin unelma kunnes nopeus ylittää ton edellämainitun...menee meillä ainakin yli hilseen että mistä se vielä antaa virheellistä tietoa kun ajaa nopeammin..Hoopee jatkakoon jos sillä tulee jotain vielä mieleen :roll: meikä ku ehtii aina puolet unohtaa :shock:
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Elokuu 19. 20:39:31 2008

...Mä mitä etsin yhä vaan, tuskin sitä saan
vaikka mysteeri tää, mysteeriks jää...
No käytetäänpä sitä sen "oikean" topselin nokassa jos sieltä jotain irtoiais.
Pitäs vaan selvittää miten saatas omilla lukijoilla abs:n ja airbagin koodit ulos...ja mielellään se vaihdelaatikkokin.

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokor » Ti Elokuu 19. 21:00:51 2008

Etsin kunnes löydän sen...niin minkä :lol:
Juu, torstaina mennään kiusaan taas viescarin poikia, joten varokoon :o
Kokeillaan jos ne unohtais sen vanhan koneen (fds2000) tonne korpparin takakonttiin...ei taida muuten onnistua itse tutkiin ku moottoripuolen!
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

madhand
Viestit: 336
Liittynyt: La Huhtikuu 23. 21:20:43 2005
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madhand » Ti Elokuu 19. 22:15:27 2008

joskus kaverin autossa oli eri kokoiset renkaat takana mitä edessä, mut siinä sytty valo aina yli 80km/h ajettaessa
Toyota Supra -93
Suzuki GSX-R 1000 k8

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokor » Ti Elokuu 19. 22:55:16 2008

madhand kirjoitti:joskus kaverin autossa oli eri kokoiset renkaat takana mitä edessä, mut siinä sytty valo aina yli 80km/h ajettaessa
Toi saattaa kyllä aiheuttaa ja jopa ilmanpaineen heittokin (kuulemma), mutt itsellä rattaat joka nurkassa samat ja paineet kohdallaan!
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Elokuu 19. 23:41:20 2008

Väittäisi, että siellä on paskaa vieläkin jossain anturissa. Minulla teki vanha Scorpio samaa, että joskus saattoi kovemmilla nopeuksilla syttyä ABS-valo. Ongelma poistui puhdistamalla vetarista ne abs-anturin pykälät ja itse anturi.

Tuossa mulkkarissahan tosin taitaa olla se uudempi Teves ABS.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Elokuu 21. 14:02:54 2008

No nyt on hienoilla laittella töpselin kautta tutkittu missä mättää.
Kyllähän sieltä muistista löyty vikakoodeja vaikka kuinka...mutta ne tais olla meidän testaamisista ja mittauksista aiheutuneita...paitti tietenki se yks.
vasenetu anturi. Joskos se tuolla tervehtys.
Mitähän maksaa tarvikkeena? Fordilla oli ihan hyvän hintanen :lol:

Vastaa Viestiin