RS 2K -92 Kolisee ja kilisee

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

RS 2K -92 Kolisee ja kilisee

Viesti Kirjoittaja teme69 » Ti Elokuu 12. 22:58:03 2008

Taitaa kaikki alueen rs2k:t sitten levitä samaan aikaan! Kaverilla alkoi 92- räsä pitää kivaa kolinaa ja kilinää. Mitähän sieltä on mennyt? Alakerta? Tyhjäkäynnillä ja moottori jarrutuksissa kuuluu tuo ääni parhaiten. Kuulostaa kuin koneessa olisi jotain irti. Satunnaisesti ääni voi lähes kokonaan hävitä ja sitä ei kierrosten noustessa juuri erota. Yli 4000 kierroksilla tukkoinen ja satunnaisesti tasaisella nopeudella ajettaessa nykäisee. Kytkimen painaminen pohjaan tyhjäkäynnillä ei vaikuta ääneen. Tyhjää käy tasaisesti, öljynpaineet ok vesipumppu/apulaitteet tarkastettu. Puristukset tarkoitus seuraavaksi mitata kunhan saa mittarin käteen.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ke Elokuu 13. 12:03:25 2008

Ettei vaan olis kuitenkin laturi?
Ford Fiesta ST 2013
#727

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Ke Elokuu 13. 12:33:25 2008

katista helyt irti.

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Ke Elokuu 13. 13:55:52 2008

SamiH kirjoitti:Ettei vaan olis kuitenkin laturi?
Aluksi oli epäilys vesipumpusta että ois aivan finaalissa mutta kolina ilmeni myös kun kone startattiin niin ettei apulaite hihna ollut paikassa. Ei siis johdu mistään mitä tuo hihna pyörittää.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

teme69
Viestit: 132
Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja teme69 » Ke Elokuu 13. 13:59:33 2008

tupu kirjoitti:katista helyt irti.
Pitääpä tuokin tarkastaa. Ei heti tullut mieleen. Kiitos vinkistä!

EDIT: Vika löytyikin juuri tuolta katista. Oli kennot irti ja niitä paloja juuttuneena putkeen. Onneksi oli isoa rööriä niin sai ne rautakangella irti. 8) Paljonkos Katalysaattori tollaseen -92 vuoden peliin köyhdyttää ja onko sama katti mk5:ssä kuin tuossa omassa mk6:ssa? Kiitos kaikille avusta!
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » To Elokuu 14. 22:40:17 2008

hitsaa tarvikekatin sinne, niin maksaa jotain 100e. omansa arviolta noin 300-500e :roll:

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » To Elokuu 14. 22:53:10 2008

teme69 kirjoitti:
tupu kirjoitti:katista helyt irti.
Pitääpä tuokin tarkastaa. Ei heti tullut mieleen. Kiitos vinkistä!

EDIT: Vika löytyikin juuri tuolta katista. Oli kennot irti ja niitä paloja juuttuneena putkeen. Onneksi oli isoa rööriä niin sai ne rautakangella irti. 8) Paljonkos Katalysaattori tollaseen -92 vuoden peliin köyhdyttää ja onko sama katti mk5:ssä kuin tuossa omassa mk6:ssa? Kiitos kaikille avusta!
Itellä kävi samanlailla, katista kennot irti. Teki kyllä kone totaalisen stopin, ei lähtenyt edes käyntiin. Tein putkenpätkän katin tilalle ja lopulta hommasin käytetyn alkuperäis katin tuohon jolla sen oon leimaillut.

Vastaa Viestiin