Mikä kansi? (kent)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Helmikuu 6. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Mikä kansi? (kent)
Irrottelin tänään kannen tuosta 1.3 kenttiläisestä ja huomasin seuraavaa.
Kansi oli pienellä palotilalla ja 38.2/34 venttiileillä oleva kansi. Kannesta löytyi myös tuo T3 merkintä minkä oon kuullu olevan joku sport/gt kannen merkintä?! Eli olisko tuo mun kansi vanhemmasta gt-escosta vai mistä?! Alakertana kuiteskin 711M-lohko
Kansi oli pienellä palotilalla ja 38.2/34 venttiileillä oleva kansi. Kannesta löytyi myös tuo T3 merkintä minkä oon kuullu olevan joku sport/gt kannen merkintä?! Eli olisko tuo mun kansi vanhemmasta gt-escosta vai mistä?! Alakertana kuiteskin 711M-lohko
Living on a razors edge, balancing on the ledge
Elmeri-74
Elmeri-74
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tästä aiheesta olikin keskustelu aiemmin, ja uhkailin kysellä tutulta joka noita on puurtanut -jo silloin-.
Vastaus:
ennen 7/70 valmistetut autot ovat pienellä palotilalla jos ovat 1100/1300/1600 LC tai HC, eli lohkokin tuo 69 -alkuisella numerolla, ei 71-. GT moottoreista ei ollut varmuutta.
8/70 ja uudemmat kaikki lankkukannella.
Eli arska82:lle kysymykseen tämä ei ollut oikeastaan vastaus...
Vastaus:
ennen 7/70 valmistetut autot ovat pienellä palotilalla jos ovat 1100/1300/1600 LC tai HC, eli lohkokin tuo 69 -alkuisella numerolla, ei 71-. GT moottoreista ei ollut varmuutta.
8/70 ja uudemmat kaikki lankkukannella.
Eli arska82:lle kysymykseen tämä ei ollut oikeastaan vastaus...

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Helmikuu 6. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Tämmöset koodit löyty:TAp kirjoitti:katoppas se valunumero alapuolelta imukanavien välistä...-
2737E ja 6080
Ja korjaus tuohon ekaan viestiin. Ei lukenutkaan T3 vaan T1 ja toisessa kohtaa 37
Living on a razors edge, balancing on the ledge
Elmeri-74
Elmeri-74
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Su Helmikuu 6. 17:16:04 2005
- Paikkakunta: Helsinki
Joopajoo. Tuo meikäläisen kansi tuntuu olevan varsinainen sekametelisoppa?! Pakoventtiilit on 1600:n omat (Ø34 L=110,7mm) ja imuvenat ilmeisesti 1300GT:n (Ø38,1 L=108,8)?! Ihmeen hyvin tuo tuntui noilla lautasilla käyvän, vaikkakin seitsemän venttiilikumia olikin pompannu ylös
Mitäs olette mieltä kannattaako tuosta kannesta rakentaa ns. käyttökantta pikkuvirillä tohon escorttiin. Vai kannattaako vaihtaa suosiolla lankkukanteen?
Jos joku osaavampi osais vielä laskea puristumat tohon koneseen kun mäntä on Ø82, monttumännät venttiiliupotuksilla jää lohkon tasolle ja kansi on tuo puolipalotila-mallinen?!
Kansipahvi tuntui näpeissä n. 0.5mm paksulta

Jos joku osaavampi osais vielä laskea puristumat tohon koneseen kun mäntä on Ø82, monttumännät venttiiliupotuksilla jää lohkon tasolle ja kansi on tuo puolipalotila-mallinen?!
Kansipahvi tuntui näpeissä n. 0.5mm paksulta
Living on a razors edge, balancing on the ledge
Elmeri-74
Elmeri-74
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
venttiileistä löytyy tietoja topicista
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... venttiilit
mäntien monttuja on erikokoja, ei onnistune laskea noilla tiedoilla.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... venttiilit
mäntien monttuja on erikokoja, ei onnistune laskea noilla tiedoilla.