farkku Mexico

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

farkku Mexico

Viesti Kirjoittaja bda12 » Su Helmikuu 10. 18:29:56 2008

Tässä kuva Mexico stw autosta olisiko ainoa laatuaan ?

http://picasaweb.google.fi/kivitila/MexicoStw
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Helmikuu 10. 18:42:50 2008

Eikös tuolla Clubilla väitellä siitä, tehtiinkö niitä 3 vai 4, ja muutettiinko yksi tehtaalla RS2000:ksi myöhemmin, tuskin kukaan tietää vedenpitävää totuutta....

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bda12 » Su Helmikuu 10. 19:00:43 2008

taidanpa laittaa kyselyn Peter Jenkinsille heti
niin saadaan vastaus sieltä alkulähteiltä
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Helmikuu 10. 19:10:30 2008

eikös "Mexicomarks" nimisellä trokarilla ollu semmoinen.
(Kyseinen mulukero on mulle velkaa, ja lopetti yhteydenpidon jo vuosia sitten)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Helmikuu 10. 20:21:53 2008

Ilmeisesti valmistusmäärä on 3 kpl; mulla on jossain "tallessa" isonvihan aikainen artikkeli/lehti aiheesta ja jopa kuvat kaikista.
Yksi muutettiin melko pian AVOn toimesta RS2000:seksi, sen restauroinnista (ei kovin hyvälaatuinen) on juttu jossain 15v vanhassa Classic Fordissa / Heritagessa tms.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Su Helmikuu 10. 21:15:47 2008

jjs kirjoitti: Yksi muutettiin melko pian AVOn toimesta RS2000:seksi, sen restauroinnista (ei kovin hyvälaatuinen) on juttu jossain 15v vanhassa Classic Fordissa / Heritagessa tms.
VEV678L

ford heritage winter 1994 esittelyssä tuo rs2000 stw.

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Su Helmikuu 10. 21:17:27 2008

Aivan niin kuin jjs muisti, niin tuossahan toi sanotaa. Teksti peräisin RS2 online sivulta www.rs2.co.uk

Originally, there were three MK1 Mexico estates built at Ford's AVO factory. They were all made in 1972 although, in 1974, one of them (VEV 678L) returned and was changed into an RS2000 estate. The cars bodyshells were strengthened in a similar way to their rallying relations and everything ahead of the doors matched the sporting specifications of the saloon cars on which they were based. The rear end, however, was constructed from the more ordinary estate panels although beneath the surface there was the proper Mexico/RS2000 running gear.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

bda12
Viestit: 228
Liittynyt: Ma Joulukuu 27. 19:09:02 2004
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja bda12 » Su Helmikuu 10. 21:32:38 2008

VEV 678L on ollut tehtaan esittely/lehdistö auto
VEV oli näitä
FEV ja REV oli kilpureita
Escort Twincam 1969 Gr2 ralliauto
Escort RS1600 1972 (VEV 612L)
Escort Mexico GT 1973 (Twincam tekniikka)
Escort BDA ralli projekti
Escort RS2000 1974 Gr2 ralliauto

Vastaa Viestiin