Kent moottori
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Kent moottori
Elikkäs tuli ostettua tuollanen (allekirjoitus) escortti ja koneena olisi 1600:en kent. Auto on katsastamaton ja edellinen omistaja epäili että ei mene leimasta läpi koska on joku 290 asteinen nokka eli päästöt ongelmana. onko kokemuksia muilla samanlaisesta nokka virityksestä saako leimaa? laitettu myös tasapää männät ja jotain pientä. puristuksia pitäis olla 12.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
velipojan mk2 -79 escorttia taisteltiin myös päästöistä läpi. nyt hyllyssä lojuu 2-kurkkunen weberi nimilapulla "katsastuskaasari"
1600 kent 1300Gt männillä, 42/34 venat, nokka Piper BP285 kakskurkkuinen weber, peltisarja...
katsastukseen säädettiin venttiilivälykset 0,8mm (overlap pienemmäksi), ja vaihdettiin tuo toinen kaasari paikoilleen johon porasin reiän kaasuläppään, porasin muistaakseni tyhjäkäynti-ilmasuutintakin, ja mulkkasin pääsuuttimia.
perusongelma johtuu vaihtelevasta alipaineesta, ja sykäyksin ryöppyävästä joutokäyntiseoksesta. läppään kun porasi 3mm tasausreiän, sai samalla pienennettyä kaasuläpän avaumaa ja heti läpän alla olevassa joutokäyntiseoksen purkausaukossa ryöpyttely rauhoittui...
pakokaasumittarilla haettiin sytkät kohdilleen ja joutokäynti nopeus oli just alle sallitun 1000 rpm.
ne säädöt millä auto on ajossa ei mene päästöistä läpi alle 1200rpm.
katsuri vaati alle 1000rpm joutokäynnin...en tiedä onko siitä lakipykälää

1600 kent 1300Gt männillä, 42/34 venat, nokka Piper BP285 kakskurkkuinen weber, peltisarja...
katsastukseen säädettiin venttiilivälykset 0,8mm (overlap pienemmäksi), ja vaihdettiin tuo toinen kaasari paikoilleen johon porasin reiän kaasuläppään, porasin muistaakseni tyhjäkäynti-ilmasuutintakin, ja mulkkasin pääsuuttimia.
perusongelma johtuu vaihtelevasta alipaineesta, ja sykäyksin ryöppyävästä joutokäyntiseoksesta. läppään kun porasi 3mm tasausreiän, sai samalla pienennettyä kaasuläpän avaumaa ja heti läpän alla olevassa joutokäyntiseoksen purkausaukossa ryöpyttely rauhoittui...
pakokaasumittarilla haettiin sytkät kohdilleen ja joutokäynti nopeus oli just alle sallitun 1000 rpm.
ne säädöt millä auto on ajossa ei mene päästöistä läpi alle 1200rpm.
katsuri vaati alle 1000rpm joutokäynnin...en tiedä onko siitä lakipykälää