2.9i 12V öpumpun imusiivilä+XR etuvetarit(Cossu/XR/Dohc)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

2.9i 12V öpumpun imusiivilä+XR etuvetarit(Cossu/XR/Dohc)

Viesti Kirjoittaja Corleone » Su Huhtikuu 22. 23:44:07 2007

Kuuluuko otsikossa olevassa kapistuksessa sen putken olla tiukka siihen alumiiniin vai saako siinä olla väljää?

Omassani se putki hieman liikkuu, ei paljoa mutta niin että sen tuntee. Irti se ei lähde, liikkuu vain sivuttain.

Jos tuosta on haittaa, millä sen saa kiinni? Kestääkö se alumiini esim juottamista?

Haulla löysinkin jo että Dohc nelikon sisemmän etuvetarin suojakumi passaa. Koivunen sanoo että etu sisempi on mitoiltaan 18/64 ja 117mm pitkä. Tönärillä mitaten mitat olis 22/72 ja pituuttakin reilusti (n. 145mm). Venyykö tuo siihen vai ei. Saako noita Dohc kumeja tarvikkeena muilta kuin Koivuselta?
Viimeksi muokannut Corleone, Pe Elokuu 17. 23:17:18 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Huhtikuu 23. 8:15:04 2007

se ei saa olla väljä
jos on vä'ljä niin käy niinkuinmun ekassa sierra4x4 ssä

öljynpainen valo paloi ainakun oli kylmä kone.
nimittäin sihvilä oli tippunu pohjalle.
suosittelen käyttämään vaan oikeaa kumia liian pienet pulpahtaa pois.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Huhtikuu 23. 9:15:35 2007

sierra friikki kirjoitti:se ei saa olla väljä
jos on vä'ljä niin käy niinkuinmun ekassa sierra4x4 ssä

öljynpainen valo paloi ainakun oli kylmä kone.
nimittäin sihvilä oli tippunu pohjalle.
siis häh? mikäs ton ilmiön tekee tuossa? :roll: Joko se saa öljyä tai ei, oli kylmä tai kuuma kone.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Huhtikuu 23. 9:46:35 2007

puuhapete kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:se ei saa olla väljä
jos on vä'ljä niin käy niinkuinmun ekassa sierra4x4 ssä

öljynpainen valo paloi ainakun oli kylmä kone.
nimittäin sihvilä oli tippunu pohjalle.
siis häh? mikäs ton ilmiön tekee tuossa? :roll: Joko se saa öljyä tai ei, oli kylmä tai kuuma kone.

:D

mietitäänpä uudestaan öljyn ominaisuudet.
kerron vaikka huomenna jos ei välähtänyt.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ma Huhtikuu 23. 11:14:50 2007

no ehkä ymmärtäisin, jos se on pumpun laipasta saakka ollut väljä.
Tai sitten öljyn määrä oli alhainen. jos ei alaliitokseen saakka ollut.
vai jääkö sittenkin jäykempi öljy yläkertaan "asumaan" ja pinta laskee öljytilassa hetkellisesti liitoksen alapuolelle? tämäpä mielenkiintoista.
ehkäpä se sittenkin on mahdollista! :wink:
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Huhtikuu 23. 11:48:32 2007

puuhapete kirjoitti:no ehkä ymmärtäisin, jos se on pumpun laipasta saakka ollut väljä.
Tai sitten öljyn määrä oli alhainen. jos ei alaliitokseen saakka ollut.
vai jääkö sittenkin jäykempi öljy yläkertaan "asumaan" ja pinta laskee öljytilassa hetkellisesti liitoksen alapuolelle? tämäpä mielenkiintoista.
ehkäpä se sittenkin on mahdollista! :wink:
juu bingo
todellakin vika oli mielenkiintoinen.
kylmällä moottorilla venat nakutti hulluna.
öljynpaine oli alhainen kylmällä mottorilla kun öljy vaan ei kerennyt tulla alas asti kun oli jäykkää.
öljyn paine oli noin 0.2b
lämpimällä moottorilla valo vilkkui vain mutkissa.

eli kun se liitos on löysä ,on vaara että sihti osa tippuu alas ja ylläooleva vika ilmenee.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Re: 2.9i 12V öpumpun imusiivilä+XR etuvetarit

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ma Huhtikuu 23. 16:02:18 2007

Corleone kirjoitti:
Jos tuosta on haittaa, millä sen saa kiinni? Kestääkö se alumiini esim juottamista?

Haulla löysinkin jo että Dohc nelikon sisemmän etuvetarin suojakumi passaa. Koivunen sanoo että etu sisempi on mitoiltaan 18/64 ja 117mm pitkä. Tönärillä mitaten mitat olis 22/72 ja pituuttakin reilusti (n. 145mm). Venyykö tuo siihen vai ei. Saako noita Dohc kumeja tarvikkeena muilta kuin Koivuselta?
Eli millä sen sitten laittaa kiinni?

Ja mikäs kumi tuohon nyt passaa?
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Pe Elokuu 17. 23:16:23 2007

No sinnehän ne kumit kuitenkin menivät eikä tehnyt edes tiukkaa.

Mutta, tuo minun XR4X4 on ilmeisesti niillä pidemmillä vetareilla eli samat kun Dohc 4X4. Nyt kun tuohon on vaihdettu taakse nelikkocossun jarrut ja eteen myös, eli joutui vaihtamaan myös 4X4 cossun olkatuet, ei mene enää vetarit paikalleen, ovat liian pitkät :evil: :evil:

Toisinsanoen, tuo vetareiden pituusero mitä noissa on johtuu olkatuesta.

Saa tarjota cossun vetareita, rikkinäisetkin kelpaa kunhan itse akseli on suora ja pooritus ehjä.

Ps. Imusiivilään porasin reijän, tein siihen kierteen ja kiersin ruuvin lukitteen kera kiinni. Pysyy.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Elokuu 24. 15:05:44 2007

Koivusen kumit sopii helvetin hyvin. IlkkaH ainakin tietää mitkä on juuri ne oikeat.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Vastaa Viestiin