Tanen äänimerkistä

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Tanen äänimerkistä

Viesti Kirjoittaja henu » La Maaliskuu 10. 17:28:06 2007

Eli miten noi sähköt menee taunuksen töötille, äsken tuli naapuri sanomaan et hopee taunus huutaa pihalla ja menin sit kattoon ni sielhä se töötti huuti tanessa...koitin rämpätä töötin nappii mut vaikutusta ei ollu ni piti repii piuhat irti eli sinne töötille vissiin tulee jatkuva virta vai miten ne menee :?

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Maaliskuu 11. 2:13:04 2007

Käsittääkseni yleensä katkoo releelle menevää maadoitusta?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Maaliskuu 11. 15:10:01 2007

Jos on yleensäkään relettä

Olikos tanessa töötti ratissa vai vilkun viiksessä

Veikkaus että jos töötin nappi on vilkkuviiksessä niin viiksen kautta menee virta töötille ja tööttii on maadoitettu suoraan

Ja jos nappi on ratissa niin töötille menee virta ja ratissa olevalla napilla annetaan maita

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Maaliskuu 11. 16:09:04 2007

Ainakin mk3 cortinassa on viiksessä töötti, luultavasti myös mk1 tanessa. Uudemmissa taitaa olla jo ratin keskiössä?

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Su Maaliskuu 11. 17:09:06 2007

juu on viiksessä töötti....ja vm on 82

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Maaliskuu 11. 17:20:59 2007

Mk1/2 eskossa tulee suoraan sulakkeelta viikseen virta ja viikseltä lähtee töötille, töötiltä maadoitus koriin

Kokeile ottaa viiksen liitin irti ja huutaako vielä. Yleismittarilla kun mittaa niin löytyy nasta joka menee torvelle ja kannattaa samalla mitata että se viiksi ei ole oikosulussa siltä osin

Valo ja pyyhkijäviiksen liitin tuppaa yleensä sulamaan aika lahjakkaasti valojen osalta kun ei ole relettä niin viiksen läpi menee aika isot virrat. Ja kytkinpinnat palaa myös ja tekee mielenkiintoisia ongelmia varsinkin pimeällä ;)

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Su Maaliskuu 11. 17:25:55 2007

VesQ kirjoitti:Mk1/2 eskossa tulee suoraan sulakkeelta viikseen virta ja viikseltä lähtee töötille, töötiltä maadoitus koriin

Kokeile ottaa viiksen liitin irti ja huutaako vielä. Yleismittarilla kun mittaa niin löytyy nasta joka menee torvelle ja kannattaa samalla mitata että se viiksi ei ole oikosulussa siltä osin

Valo ja pyyhkijäviiksen liitin tuppaa yleensä sulamaan aika lahjakkaasti valojen osalta kun ei ole relettä niin viiksen läpi menee aika isot virrat. Ja kytkinpinnat palaa myös ja tekee mielenkiintoisia ongelmia varsinkin pimeällä ;)
pitääpä koitella tossa vaikka huomenissa...jännä juttu et se rupes ihan itestään huutamaan tos parkissa ollessaan :-s

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Maaliskuu 11. 17:27:46 2007

Jostain sinne menee nyt virtaa, vahvasti veikkaan niitä viiksen sisällä olevia kontaktipintoja että on palanut/hitsaantuneet kiinni

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Maaliskuu 13. 14:34:45 2007

kävin vilkasee et missä mättää ja siin suurinpiirtein lasinpesu säiliön alla oli joku alkuperänen pultti/ruuvvi hangannu johtosarjaan reijjän ku kiinike oli menny paskaks siitä johtosarjasta.
Lisäks huomasin kabiinissa et jotain on joku säätäny aikasemmin ku rattiakselin vasemmalta puolelta tulevasta johtonipusta oli katkastu yks harmaa piuha ?? ja oikeeltapuolelta tulevasta nipusta oli irrallaan sininen piuha jossa oli sellanen liitin päässä mikä vaikutti alkuperäseltä ja siihen siniseen piuhaan tuli jännite pyyhkiöiden päällä ollessaan :shock:

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ti Maaliskuu 13. 22:32:17 2007

henu kirjoitti:Lisäks huomasin kabiinissa et jotain on joku säätäny aikasemmin ku rattiakselin vasemmalta puolelta tulevasta johtonipusta oli katkastu yks harmaa piuha ??
Todennäköisesti maahantuoja. Kun se piuha on paikallaan, virtojen ollessa pois kytkettynä, toimii vilkkuviiksestä parkit seuraavasti: vilkku vasemmalle -> vasemman puolen parkit palaa, vilkku oikealle -> oikean puolen parkit palaa 8)
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

TaunusTomi
Viestit: 522
Liittynyt: Ti Marraskuu 2. 17:35:49 2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi » Ke Maaliskuu 14. 11:49:04 2007

eli ns"saksanparkit" :D mersuistahan tuo on kans otettu suomessa pois.
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta

Taunus 78 Cosworth BOA

Vastaa Viestiin