scorpio cossun lämmityslaite
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 794
- Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
- Paikkakunta: Kuopio
scorpio cossun lämmityslaite
Ongelma on nyt sellainen, että auto lämpiää kunnolla paikallaan ja kunnon kieroksilla. Ajossa tulee lämmintä, kuin lehmän henkäys. Olen vaihtanut termostaatin ja vesipumpun. Olisiko mahdollista että lämmityslaitteen kenno olisi tukossa tai olisi kattilakiveä? nimimerkki: ostanko pilkkihaalarit?
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
-
- Viestit: 794
- Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
ttp kirjoitti:Kyselin kennon hintaa paikallisesta fordilta ja hinta oli 650€. kyselin myös varaosa maailmasta jossa hinta oli 183€.

Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
No siinä edellisessä Scorpissa johon kennon vaihdoin tarkeni ainakin hiton hyvin eikä oo kylmä tullu vielä näillä pakkasilla tuossa allekirjoituksen kapistuksessakaan. Tosin isä-ukolla on kans 92 mallinen ja valitti että tuo allekirjoituksen laite on paljon lämpimämpi ku se sen oma eli kyllä niissä kai jotain vikaa on mut tuskin sen enempää ku esim sierrassakaan.TeRoK kirjoitti:Aika monessa kossu korpparissa tuntuu olevan vastaavaa vikaa. Mukaanlukien oma.
Taitaa se kenno vaan olla tukossa tai sitten se vaan on liian tehoton.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
http://www.motonet.fi
LÄMMITYSLAITTEEN KENNOSTO FORD SCORPIO 85--94
Scorpio. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-8504 37.90 ???
Lämmitysl kenno Sierra/LX
Motonetin osanumeron perusteella sama siis kuin Sierrassa.
Eikä ole sitten mitään tietoa onko tuosta yhtään mihinkään...
LÄMMITYSLAITTEEN KENNOSTO FORD SCORPIO 85--94
Scorpio. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-8504 37.90 ???
Lämmitysl kenno Sierra/LX
Motonetin osanumeron perusteella sama siis kuin Sierrassa.
Eikä ole sitten mitään tietoa onko tuosta yhtään mihinkään...
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Ei ole käypänen, kun Tommin autossa on ilmastointi.Sine kirjoitti:http://www.motonet.fi
LÄMMITYSLAITTEEN KENNOSTO FORD SCORPIO 85--94
Scorpio. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-8504 37.90 ???
Lämmitysl kenno Sierra/LX
Motonetin osanumeron perusteella sama siis kuin Sierrassa.
Eikä ole sitten mitään tietoa onko tuosta yhtään mihinkään...
Corleonille Ei ole tämä vielä mulkkari
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 794
- Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Sitten kun MINÄ teen sen farmari Sierran BOA:lla ympärivuotiseksi käyttöautoksi, niin teetän siihen ihan mittojen mukaan kuparisen kennon.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Ei tarvi teettää, se motonetin kenno on kuparia ja ihan helvetin huono. Pointti on siinä tiheässä rivoituksessa, tuo halpa kenno on samanlaista harvaa rivaa kuin esim. morris marinan tai caprin (onko eroa?...) orkkis syylärit. Tietysti jos saa yhtä tiheää rivoitusta kuparisena niin teoriassa se on kyllä parempi, huomaako tässä tapauksessa eroa käytännössä onkin toinen juttu.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 794
- Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
- Paikkakunta: Kuopio
Niinpä upi. Oli paljon apua. Jussin auto lämmin ja minun auto on kuin pakkanen. Kun vaihdoin termostaatin ja vesipumpun niin niistä löytyii kattilakivee, joten pystyykö kennoa puhdistamaan ilman irroitusta?
Kuten on hyvin tiedossa tuo boa kone on aika pottumainen ilmata. nimimerkillä: 3 tuntia ilmannu
Kuten on hyvin tiedossa tuo boa kone on aika pottumainen ilmata. nimimerkillä: 3 tuntia ilmannu
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Salossa on Motonetin hyllyssä tiheäripaista alumiinista kennoa Sierraan, noita kuparisia oli muutamassa maahantuojan erässä joskus muinoin, toivottavasti ei ole enää missään myymälässä.Arska kirjoitti:Ei tarvi teettää, se motonetin kenno on kuparia ja ihan helvetin huono. Pointti on siinä tiheässä rivoituksessa, tuo halpa kenno on samanlaista harvaa rivaa kuin esim. morris marinan tai caprin (onko eroa?...) orkkis syylärit. Tietysti jos saa yhtä tiheää rivoitusta kuparisena niin teoriassa se on kyllä parempi, huomaako tässä tapauksessa eroa käytännössä onkin toinen juttu.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tästä on väännetty monasti ennenkin. Kupari luovuttaa noin 30% lämpöä paremmin kuin alumiini. Eroa todistetusti on. Jos päädytkin on vielä kuparia juottamalla kennossa, niin kennon on varma eikä kuivuessaan ala vuotamaan.Arska kirjoitti:Ei tarvi teettää, se motonetin kenno on kuparia ja ihan helvetin huono. Pointti on siinä tiheässä rivoituksessa, tuo halpa kenno on samanlaista harvaa rivaa kuin esim. morris marinan tai caprin (onko eroa?...) orkkis syylärit. Tietysti jos saa yhtä tiheää rivoitusta kuparisena niin teoriassa se on kyllä parempi, huomaako tässä tapauksessa eroa käytännössä onkin toinen juttu.
Itse aiheeseen, jottei mene jonnin joutavaksi vääntämiseksi... Jos kerta termari ja pumppu on vaihdettu, veden todettu kiertävän ja kone lämpiää normi lämpöihin, niin kenno jää ainoaksi vaihtoehdoksi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Eikös siinä ole letkut samalla tavoin kuin Sierrassa. Menee läpi tulipellistä kabiinin puolelle?ttp kirjoitti:Niinpä upi. Oli paljon apua. Jussin auto lämmin ja minun auto on kuin pakkanen. Kun vaihdoin termostaatin ja vesipumpun niin niistä löytyii kattilakivee, joten pystyykö kennoa puhdistamaan ilman irroitusta?
Kuten on hyvin tiedossa tuo boa kone on aika pottumainen ilmata. nimimerkillä: 3 tuntia ilmannu
Letkut irti sieltä toisesta päästä ( ei siis lämppärin kennolta ) ja puhaltamalla kenno tyhjäksi. Sitten alempi letku ylös ja ylemmästä konetiskiaineseos sisään. Antaa olla vaikka yön yli ja sitten kunnon huuhtelu..
Olethan katsonut että lämmönsäätöjutut ovat kunnossa?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 794
- Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
Ainakin siinä omassa edellisessa saksantuonnissa oli ihan sama kenno kuin se minkä kivitilalta sain. Siinä oli vuoto, lämpöä kyllä tuli.ukormi kirjoitti:Olisiko saksassa ollut vakiona hieman "kylmemmät" kennot kuin suomenmalleissa?
Jep, tästä kommentista on sulle tosi paljon apua
Vaihdon vaikeudesta en osaa sanoa kun itellä oli koko kojelauta muutenkin irti, meni siinä samalla aika kivuttomasti. Taas tätä mutua mutta eikös se kojelauta irtoa kuten Sierrassa eli alaosa lähtee erikseen? En vaan muista että riittääkö se pelkästään.
Kovin on kyllä Inflaatio iskenyt hintaan jos se nykyään tuon verran maksaa.

Niin ja vielä, siinä mainitsemassani Dohc sierrassa oli sama juttu, kun sai ilmattua ja polki paikallaan, kuumaa tuli niin että riitti(Kämmenselkä ei sietänyt) mutta heti kun lähti liikkeelle, lämpö loppui ja hetken kuluttua vielä lisänä lorina ja pulputus eli ilmaakin ilmestyi jostain. Kun saatiin kenno irti ja laitettiin siihen vanhaan kennoon letku kiinni, vesi kyllä tuli läpi kumminkin päin ihan hyvin??? Ja uudella kennolla kaikki ongelmat poistuivat.
Onkos muutes niissä kennoissa mitään eroa ilmastoinnilla vrt ilman ilmastointia? Ainakin se oma kenno oli ihan samannäkönen ku cossu sierrassa ilman ilmastointia kun ne vierekkäin pöydällä makasivat, mittoja en kyllä sen enempää tarkastellu, paksuudet näytti ainakin samalle.
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
-
- Viestit: 794
- Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
- Paikkakunta: Kuopio
Kyllä näyttäis sille, että letkut on oikein päin. Tuossa niin sanotussa face liftissä ei näyttäis kojelaudan alaosa lähtevän irti. Pitää tutkia. Ajoin tänään yli 50 km ja piti aina välillä pysähtyä bussi pysäkille lämmittelemään. Välillä ajoin pakko kakkosellakin, mutta hirvitti katsoa bensa mittaria joka painu silmissä alas.
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Jos siellä on ollu sama ajatus mitä ne mullekin fordilla tyrkytti eli letkut päinvastoin niin kiertosuunta vaihtuu ja paskat irtoaa.RS200 kirjoitti:Kato nyt varmuuden vuoksi että letkut on oikein päin sinne kennolle, oli saksan pojat jostain syystä laittanu tohon omaan scorpiooni ne väärinpäin
Sitte tietty pitää takasinkin vaihtaa, että lämmittää taas paremmin.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
No huhhuh.. its e ostin omaani noin 50e uuden hessumobiilista...ttp kirjoitti:Kyselin kennon hintaa paikallisesta fordilta ja hinta oli 650€. kyselin myös varaosa maailmasta jossa hinta oli 183€.
Vanhassa ja uudemmassa(mulkosilmä) on muuten sama kenno... Oma cossu ei tahtunut lämmetä mutta nyt tarkenee uudella kenneolla vaikka ulkona olisi -20c
Vaihda vaan se kenno...

Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Kyllähän tuo voisi kuumempikin olla. Ja noilla hurrrrjilla pakkasilla vaikutti siltä, että tämäkin yksilö saattaisi tulevaisuudessa alkaa kärsiä samasta onkelmasta kuin sun.ttp kirjoitti:Niinpä upi. Oli paljon apua. Jussin auto lämmin ja minun auto on kuin pakkanen.
Kuten on hyvin tiedossa tuo boa kone on aika pottumainen ilmata. nimimerkillä: 3 tuntia ilmannu
Vaikuttaa siltä, että tämä alkuperäisessä kuosissaan oleva boa on vaikea ilmata, mutta hommaa sinäkin tällainen rakennettu peli - ilmaus hoitui suhtkoht simppelisti (eikä ole sitä hassua ilmausruuvia ylävesiletkussa

Tsemppiä uusiin haasteisiin


* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Asiaa tietämättömän kysymys: miksi BOA on niin vaikeaa ilmata?
Väittävät, että myös Cologne 2.8 on kuuluisan hankala ilmata. Nostin viikonloppuna matkustajan puolen etupuolen renkaan ilmaan ja valutin uudet liemet sisään _tosi_ hitaasti. Lisäksi tuuppasin paisuntasäiliöön menevästä pienestä putkesta suppilon kanssa nestettä sisään, niin meni ilmeisesti "yläkertakin" kerralla täyteen. Ei ole tarvinnut vielä laittaa yhtään lisää nestettä (kop kop). Kolmas nesteiden vaihtokerta meni vihdoin kerralla nappiin ja aikaa tuhraantui nesteiden vaihtoon kokonaisuutena noin 1½ tuntia.
Väittävät, että myös Cologne 2.8 on kuuluisan hankala ilmata. Nostin viikonloppuna matkustajan puolen etupuolen renkaan ilmaan ja valutin uudet liemet sisään _tosi_ hitaasti. Lisäksi tuuppasin paisuntasäiliöön menevästä pienestä putkesta suppilon kanssa nestettä sisään, niin meni ilmeisesti "yläkertakin" kerralla täyteen. Ei ole tarvinnut vielä laittaa yhtään lisää nestettä (kop kop). Kolmas nesteiden vaihtokerta meni vihdoin kerralla nappiin ja aikaa tuhraantui nesteiden vaihtoon kokonaisuutena noin 1½ tuntia.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
En tiedä johtuuko kovemmasta lämmön vaihdunnasta vai mistä, mutta mulla on perkelellinen työ saada järjestelmä tiiviiksi. Esim. lämppärin letkuja ei voi käyttää kahdesti jos avaat. Nyt syyläriä uudelleen asentaessa menin laittamaan vanhoilla ylä- ja alavesiletkuilla ja tihkuu. Tai ei enää tihku, mutta klemmarit on jo rikkonut letkujen pintanahkan ja kankaat näkyy, eli vaihtoon menee. Itse ilmauksessa ei mulla ainakaan ollut murheita. Nesteet sisään ja käyttä kuumaksi ja seuraavana päivänä lisäys.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Onko tossa puhaltimen säädössä vastukset ite kytkimessä vai erillisenä jossain? Kun ei toimi muutenkun puhallin täysillä
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Re:
Kyllä tuosta faceliftista joutuu purkamaan koko kojelaudan irti, möin joku vuos takaperin kennovikasen scorpin kaverille ja se kiros just tuota. Miulla oli letkut vaan yhistetty siitä kun ajelin vaan kesällättp kirjoitti:Niin, tuo minun auto ei ole mulkkari vaikka vuosimalli hämää. Taitaa olla aika homma vaihtaa tuo kenno ja joutuuko koko kojelaudan purkamaan?

#350
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Ostitko tommi mistä loppujen lopuks tuon kennon? Ja mihin hintaan?
Tänään ilmeni et olis escossa kenno uusissa ja näyttäis microcatti tarjoavan cossu escoon samaa kennoa kuin facelift scorpioon ja sierraan vm. 87->.
Ja sitten se mutta: cossu escoon on catin mukaan olemassa vain yhdenlaista kennoa, riippumatta onko ilmastointi vai ei. Sierraan ja scorpioon taas on tarjolla kahta erilaista kennoa, mutta mitään eroavaisuuksia näille ei catissa ole määritelty. Ei siis edes onko ilmastointia vai ei... Mitä eroa siis näillä kennoilla mahtaa olla ja ovatko vaihto kelpoisia keskenään?
Joo, tiedetään helpoin olis mennä marmoritiskiltä hakemaan uus kenno (jos sieltä nyt enää niitä sattuu saamaan), mutta ei kiinnosta maksaa omaisuutta kennosta, jolla ei ole edes positiivistä vaikutusta tehoon
Tänään ilmeni et olis escossa kenno uusissa ja näyttäis microcatti tarjoavan cossu escoon samaa kennoa kuin facelift scorpioon ja sierraan vm. 87->.
Ja sitten se mutta: cossu escoon on catin mukaan olemassa vain yhdenlaista kennoa, riippumatta onko ilmastointi vai ei. Sierraan ja scorpioon taas on tarjolla kahta erilaista kennoa, mutta mitään eroavaisuuksia näille ei catissa ole määritelty. Ei siis edes onko ilmastointia vai ei... Mitä eroa siis näillä kennoilla mahtaa olla ja ovatko vaihto kelpoisia keskenään?
Joo, tiedetään helpoin olis mennä marmoritiskiltä hakemaan uus kenno (jos sieltä nyt enää niitä sattuu saamaan), mutta ei kiinnosta maksaa omaisuutta kennosta, jolla ei ole edes positiivistä vaikutusta tehoon

Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Kun mulkkariin kyselin kennoa niin silloin hinta haitari oli 70-110€ jos en väärin muista 2 vuotta sitten.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 794
- Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
- Paikkakunta: Kuopio
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Ostin käytetyn kennon, joka on pelannut ihan hyvin.Ostin kennon Papalta ja muistaakseni maksoi 20€.
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Sierroissa on mielestäni kaikissa sama kenno tai ainakin keskenään vaihtokelpoisia vuosimallista riippumatta, kun noita on ristiin vaihdeltu. Ilmastointia ei kylläkään ole ollut yhdessäkään, joten sen mahdollista vaikutusta en osaa sanoa.
Myös Motonet tarjoaa vain yhtä kennoa kaikkiin sierran malleihin.
Kävin tossa penkomassa verkkovarastoa ja yhden sierran tavis kennon sieltä löysin, joten jos tarvitset Toni malliksi niin ilmoittele.
Myös Motonet tarjoaa vain yhtä kennoa kaikkiin sierran malleihin.
Kävin tossa penkomassa verkkovarastoa ja yhden sierran tavis kennon sieltä löysin, joten jos tarvitset Toni malliksi niin ilmoittele.
-
- Viestit: 119
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 11. 0:08:42 2008
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Noista Sierra/Scorpio kennoista: Jos kyse on näistä kahdesta, mistä luulen kyseen olevan, niin ne ovat samanlaisia mutta toinen on vähän pidempi, ja tarkoitettu laitettavaksi automaatti-ilmastoinnilla varustettuun 95-98 Scorpioon. Lyhyemmän kennon voi laittaa automaatti-ilmastoinnin kaveriksi, mutta tuo pidempi tuskin menee sitten lyhyemmän tilalle? Ei ole itsellä tietoa onko tavallisessa lämppärinboksissa ylimäärästäistä tilaa muutaman sentin pidemmälle kennolle.tony the tiger kirjoitti: Sierraan ja scorpioon taas on tarjolla kahta erilaista kennoa, mutta mitään eroavaisuuksia näille ei catissa ole määritelty. Ei siis edes onko ilmastointia vai ei... Mitä eroa siis näillä kennoilla mahtaa olla ja ovatko vaihto kelpoisia keskenään?
Eli siis, allaolevassa kuvassa näkyvä vasemmanpuoleinen on se tavallisin Sierra/Scorpio/Escort? sopiva kenno.

oikealla pidempi Scorpio 95-98 automaatti-ilmastoinnille tarkoitettu lämppärinkenno.
1995 Ford Escort RS2000
Tenho Ruohoranta
Tenho Ruohoranta
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Ilman ilmastointia olevassa mulkkarissa näyttää olevan sama kenno myös, kuin facelift-scorppi, sierra ja cossu esco. Mulkkariin on eri numerolla tarjolla kenno ilmastoituun versioon. Sekään numero ei täsmää faceliftin ja sierran toisen kennon numeroon.
Eli tuo pitkä kenno ei nyt ole se mitä haettiin vertailuun.
Molempien sierraan sopivien kennojen varaosa numero on 85GG-alkuinen.
Eli tuo pitkä kenno ei nyt ole se mitä haettiin vertailuun.
Molempien sierraan sopivien kennojen varaosa numero on 85GG-alkuinen.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Joo, eli perus sierran lämppärin kenno tuli survottua escoon ja hyvin se sinne sopii. Mitat täsmälleen on samat.
Joitain kosmeettisia eroja on, ne näkyy kuvissa:
http://i33.photobucket.com/albums/d90/i ... g/6011.jpg
http://i33.photobucket.com/albums/d90/i ... g/6010.jpg
http://i33.photobucket.com/albums/d90/i ... g/6009.jpg
Mustilla päädyillä on siis escosta pois purettu (85-alkuinen numero), toinen jostain tavis sierrasta (83-alkuinen).
Escon kennosta on näköjään joskus aiemmin katkennut jo toinen putki, mutta makarooni on näppäränä laittanut siihen letkukaran...
Joitain kosmeettisia eroja on, ne näkyy kuvissa:
http://i33.photobucket.com/albums/d90/i ... g/6011.jpg
http://i33.photobucket.com/albums/d90/i ... g/6010.jpg
http://i33.photobucket.com/albums/d90/i ... g/6009.jpg
Mustilla päädyillä on siis escosta pois purettu (85-alkuinen numero), toinen jostain tavis sierrasta (83-alkuinen).
Escon kennosta on näköjään joskus aiemmin katkennut jo toinen putki, mutta makarooni on näppäränä laittanut siihen letkukaran...

Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: La Heinäkuu 11. 12:37:16 2009
Re: scorpio cossun lämmityslaite
yleensä ei oo mullakaan puhaltanu lämpöstä mut ku putsaa kennonkopan kaikista lehditä ja päästää kuumaa vettä kennon läpi et vähä putsaantuis niin sillä pärjää...ja rupiaa tarkenemaan....=)
sierra 91 doch 4door
escort stw 97 gt
ja hakuses 98-02 ford ka
escort stw 97 gt
ja hakuses 98-02 ford ka
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: La Heinäkuu 11. 12:37:16 2009
Re: scorpio cossun lämmityslaite
putsaa kennon koppa lehdistä ja päästä kennon läpi kuumaa vettä.sillä yleensä selvinny
sierra 91 doch 4door
escort stw 97 gt
ja hakuses 98-02 ford ka
escort stw 97 gt
ja hakuses 98-02 ford ka
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Paitsi jos se kenno on tukossa kalkkikivestä etc...polognese kirjoitti:putsaa kennon koppa lehdistä ja päästä kennon läpi kuumaa vettä.sillä yleensä selvinny
Ei auttanut kautisen sooda, fosfori happo... pikkasen mutta ei juurikaan näin omassa oli ja -10 tuli kylmä kun just -5 jakso pitää sisällä jonkun +5
uusi kenno ja alkoi tarkenee mutta en tiedä vai tuntuuko vain että tuo BOB kone ei lämpiä kovin nopeasti... termari on vaihdettu etc.... Kun lämpiää niin alkaa lämpöä piisaa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1696
- Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Jos sulla on joku halpis tarvikekenno niin sekin vaikuttaa, on ihan selkeä ero ainakin sierrassa kun vaihtaa original ford kennon motonetin vastaavaan, ei luovuta lämpöä läheskään yhtä hyvin.
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Itsellä oli orginaali kunnes meni tukkoon... sitten tuli tarvike hessusta, merkkiä en muista.matsu kirjoitti:Jos sulla on joku halpis tarvikekenno niin sekin vaikuttaa, on ihan selkeä ero ainakin sierrassa kun vaihtaa original ford kennon motonetin vastaavaan, ei luovuta lämpöä läheskään yhtä hyvin.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Kenno menny joo..
Fordilla 170€
Kannattaa hakee Nissensin kenno se on sentään kuparia.
Ostin viimetalvena Hella/BEHR kennon hajos 2 päivän käytön jälkeen,arvatkaa hajosko samalla mankka,ajonestoboksi,lattiamatto punanen,lattiamaton alla pehmusteet/äänieristeet litimärkiä,tänäpäivänäkin haisee vielä glykoli autossa,kaikki pesty mikä vaan voi.
Fordilla 170€
Kannattaa hakee Nissensin kenno se on sentään kuparia.
Ostin viimetalvena Hella/BEHR kennon hajos 2 päivän käytön jälkeen,arvatkaa hajosko samalla mankka,ajonestoboksi,lattiamatto punanen,lattiamaton alla pehmusteet/äänieristeet litimärkiä,tänäpäivänäkin haisee vielä glykoli autossa,kaikki pesty mikä vaan voi.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: scorpio cossun lämmityslaite
ttp
eli kennossa siis oli vika vai teitkö myös jotain muuta fiksausta, kun ei sisälle tule kunnolla lämmintä? Minä olen myös omassani todennut talvella, että jos on vähänkään enemmän pakkasta niin autoon suurin piirtein jäätyy pystyyn. Nyt lasken kennosta läpi vettä puhdistaakseni sitä, kun on vehkeet muutenkin levällään. Auto lämpeni kyllä lopulta, kun lämää antoi. Rauhallisessa ajossa lämpeneminen oli tosi hidasta.
Katselin tässä joku aika sitten myös yhden Scorpio 24V -91:n konepellin alle (vanhempi korimalli) ja ihmettelin akun vieressä olevaa vesipumppua. Se oli kuulemma laitettu auttamaan veden kierrossa kennolle, koska näissä 24V laitoksissa ei oikein tyhjäkäynnillä vesi kierrä kunnolla kennossa ja siksi (osittain?) auto on kuin pakastin talvella rauhallisessa ajossa. Jos omani ei ala kunnolla lämmetä talvella, niin pitää kokeilla tätäkin viritystä.
eli kennossa siis oli vika vai teitkö myös jotain muuta fiksausta, kun ei sisälle tule kunnolla lämmintä? Minä olen myös omassani todennut talvella, että jos on vähänkään enemmän pakkasta niin autoon suurin piirtein jäätyy pystyyn. Nyt lasken kennosta läpi vettä puhdistaakseni sitä, kun on vehkeet muutenkin levällään. Auto lämpeni kyllä lopulta, kun lämää antoi. Rauhallisessa ajossa lämpeneminen oli tosi hidasta.
Katselin tässä joku aika sitten myös yhden Scorpio 24V -91:n konepellin alle (vanhempi korimalli) ja ihmettelin akun vieressä olevaa vesipumppua. Se oli kuulemma laitettu auttamaan veden kierrossa kennolle, koska näissä 24V laitoksissa ei oikein tyhjäkäynnillä vesi kierrä kunnolla kennossa ja siksi (osittain?) auto on kuin pakastin talvella rauhallisessa ajossa. Jos omani ei ala kunnolla lämmetä talvella, niin pitää kokeilla tätäkin viritystä.
-
- Viestit: 794
- Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
- Paikkakunta: Kuopio
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Eipä sille muuta tehty.
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Ajoitko miten kovilla pakkasilla? Viime talvi oli tosin pakkasten suhteen ainakin Joensuussa aika haasteellinen, sillä enimmillään pakkasta oli ”vain” n. -25 C astetta.ttp kirjoitti:Eipä sille muuta tehty.
Vanhempi Scorpio 2.8 EFI oli lämmin aina -30 asteeseen. Sen jälkeen viileämmillä keleillä oli havaittavissa ettei lämmintä tule samalla voimalla kuin esim. -20 pakkasilla. Tosin kovilla pakkasilla kyllä jo pelotti muutenkin, että jotain hajoaa kun oli kylmää kuin siperiassa kesällä

-
- Viestit: 794
- Liittynyt: Pe Toukokuu 23. 20:06:33 2003
- Paikkakunta: Kuopio
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Viime talven scorpio nukkui talviunta.
Scorpio Cosworth -94 (carpalocossu)
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
Mondeo 2.0 hev stw st-line -20
Fokus 2.0 tdci stw -19
jäsen 692
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Tavis Sierrassa ainakin ollu joskus vikana kun ei tule kapiiniin lämpöö niin sen muovisen päädyn sisäpuolinen väliseinä saattaa olla rikki. Silloin vesi ei kierrä koko kennossa vaan vesi menee suoraan sisäänmenosta ulosmenoon...kannattanee olla tarkkana kun putsaa ettei laita liian kovalla paineella vettä sinne kennoon, saattaa haljeta se sisäseinämä.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Juu ajattelin kans omegasta ottaa sen kiertovesipumpun ja kytkee tohon scorpioon.eukko valitteli että autossa on kylmä ajaa päivittäin pitkää matkaa matalilla kierroksilla.Sine kirjoitti:ttp
eli kennossa siis oli vika vai teitkö myös jotain muuta fiksausta, kun ei sisälle tule kunnolla lämmintä? Minä olen myös omassani todennut talvella, että jos on vähänkään enemmän pakkasta niin autoon suurin piirtein jäätyy pystyyn. Nyt lasken kennosta läpi vettä puhdistaakseni sitä, kun on vehkeet muutenkin levällään. Auto lämpeni kyllä lopulta, kun lämää antoi. Rauhallisessa ajossa lämpeneminen oli tosi hidasta.
Katselin tässä joku aika sitten myös yhden Scorpio 24V -91:n konepellin alle (vanhempi korimalli) ja ihmettelin akun vieressä olevaa vesipumppua. Se oli kuulemma laitettu auttamaan veden kierrossa kennolle, koska näissä 24V laitoksissa ei oikein tyhjäkäynnillä vesi kierrä kunnolla kennossa ja siksi (osittain?) auto on kuin pakastin talvella rauhallisessa ajossa. Jos omani ei ala kunnolla lämmetä talvella, niin pitää kokeilla tätäkin viritystä.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Tyyppi vika tuon scorpion ja sierran kennon vanhenemiseen löytyy sieltä sisältä.
Kennon sisällä on valkoinen muovi spiraali joka putkessa.Sen tarkoitus on hillitä veden nopeutta ja pistää vesi kierteeseen.
tällöin vesi luovuttaa lämmön paremmin seinämään.
vanhemmiten lämmön vaikutuksesta spiraalit menee kasaan ja tukkivat putken ja vesi ei pääse kiertämään miltei ollenkaan.
Silloin kabiini on lämmin paikalla ollessa mutta kun ilman virtaus nopeus kasvaa (kennon pinnalla ja tuulilasin ulkopinnalla) hytti kylmenee.
Kennon sisällä on valkoinen muovi spiraali joka putkessa.Sen tarkoitus on hillitä veden nopeutta ja pistää vesi kierteeseen.
tällöin vesi luovuttaa lämmön paremmin seinämään.
vanhemmiten lämmön vaikutuksesta spiraalit menee kasaan ja tukkivat putken ja vesi ei pääse kiertämään miltei ollenkaan.
Silloin kabiini on lämmin paikalla ollessa mutta kun ilman virtaus nopeus kasvaa (kennon pinnalla ja tuulilasin ulkopinnalla) hytti kylmenee.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 205
- Liittynyt: Su Kesäkuu 1. 20:49:45 2008
Re: scorpio cossun lämmityslaite
mites scorpiosta saa ton lämppärin puhaltimen irti?
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Re: scorpio cossun lämmityslaite
Eikös se ole konehuoneessa, pyhkiöiden alapuolella? Muistaakseni kiinni 2:lla joko 17mm tai 19mm:in kannalla olevalla mutterilla. Sitä en muista joutusko pyyhkiät irroittamaan...jnd kirjoitti:mites scorpiosta saa ton lämppärin puhaltimen irti?
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: scorpio cossun lämmityslaite
13mm pulteilla kotelo.
Onko ilmastointi ja onko mikä malli? faceliftistä en ole varma mut vanhasta mallista pelti pois missä on kiinni se konepellin tiiviste, sit ne 13mm pultit johdot,puhaltimen maajohto (ruskea) menee pyyhkijän moottorin viereen ruuvin alle.
Sit se pönttö tulee pois sieltä.
Pienillä klipsuilla kiinni (samanlaiset töytyy umpioista isommassa mittakaavassa) ne pois ja pönttö halkee kahteen osaan ja moottori näkyy..
Onko ilmastointi ja onko mikä malli? faceliftistä en ole varma mut vanhasta mallista pelti pois missä on kiinni se konepellin tiiviste, sit ne 13mm pultit johdot,puhaltimen maajohto (ruskea) menee pyyhkijän moottorin viereen ruuvin alle.
Sit se pönttö tulee pois sieltä.
Pienillä klipsuilla kiinni (samanlaiset töytyy umpioista isommassa mittakaavassa) ne pois ja pönttö halkee kahteen osaan ja moottori näkyy..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95