mk1 takatanko sarja

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

mk1 takatanko sarja

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Lokakuu 11. 18:13:31 2006

Elikkä olin tilaamassa takatanko sarjaa mk1 escoon, mutta escossa olikin jotkut tangot paikalla. Onko escoissa alkuperäisenä tällainen paikalla? Esteri on 1,3. Mitenkäs rallracen takatanko sarja eroaa tästä?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Lokakuu 11. 18:19:38 2006

GT:ssä ja Sportissa on lyhyet takatangot alkujaan, olisko se jompikumpi noista ?
11/73 alkaen on takana vakaaja, joka toimii myös jonkunlaisena tukena, kuin Mk2:ssa. Kiinnitys koriin on samasta kohdasta kuin yllämainitut lyhyet tangot.

Pitkät tangot tulee kiinni siihen jousenkorvan yläpuolelle hitsattavaan korvakkeeseen.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 11. 18:32:24 2006

TAp:n mainitsemat lyhyet tangot tunnistat isoista (ja löysistä) kumeista; halk. luokkaa 3", etupää kiinni suoraan runkoaisassa. Pituutta ehkä noin 20cm.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ke Lokakuu 11. 19:31:41 2006

Auto pitäisi olla tavallinen 1300. Eikös GT:ssä ja sportissa ole se mittaristo missä on niitä pieniä mittareita muutama kappale ja kierrosluku mittari. Mulla on se puli(ei hienouksia) mittaristo. Kuitenkin nuo tangot (2kpl) löytyy ja kardaani on yksi osainen. Muita tunnistus keinoja, että mikä auto kyseessä?
Onkos nuo rallyracen takatanko sarja parempi vai onko tämä alkuperäinen aivan hyvä kunhan vaan vaihtaa puslat?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Lokakuu 11. 20:50:09 2006

71-72 Sporteissa oli vakiomittarsito ja erillinen pieni kiekkamittari siinä oven puolella ja muovipenkit. Konekoodi tyyppikilvessä J3. Levyjarrut ja tehostin, 13" kumit.
Ai juu, tavaratilan lattiassa noin keskellä kierrereikä 1/2" pultille, jolla oli varapyörä kiinni.

Noihin lyhyisiin ei taida kovin helpolla saada niitä isompia kumeja, ainakaan mitään jäykempiä, täällähän joku vuosi(a) sitten kyseli

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 11. 21:50:12 2006

Mulla on ollut mm. -73 1300deluxe jossa oli nuo töpötangot
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Ke Lokakuu 11. 21:51:49 2006

noita orkkis tankoja taitaa olla vähän missä sattuu mulla ainakin omassa 1100 -71:stä löytyy tangot
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

Jaska1
Viestit: 235
Liittynyt: La Marraskuu 8. 19:31:33 2003
Paikkakunta: Oulunsalo,Varjakka city =)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaska1 » To Lokakuu 12. 9:26:13 2006

jjs kirjoitti:Mulla on ollut mm. -73 1300deluxe jossa oli nuo töpötangot
Täältä löytyy samanlainen ja takana tangot.

Vastaa Viestiin