Fiesta ST:n moottorin varoitusvalo
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Fiesta ST:n moottorin varoitusvalo
Vaihdoin tossa Milltekin pakoputkiston autoon ja ennen cattia olevaa lamda-anturin johtoa joutui pidentämään kun pakosarjakin vaihtu.
Nyt sitten varotusvalo palaa, pari kertaa on auton vikakoodit on nollattu ja sit pienen ajelun jälkeen valo taas on syttyny.
Voiko se johdon pidennys vaikuttaa?
Kellää tietoa voisko ecua ohjelmoida uudestaan tolle pidemmälle johdolle, ja missä se onnistuis?
Nyt sitten varotusvalo palaa, pari kertaa on auton vikakoodit on nollattu ja sit pienen ajelun jälkeen valo taas on syttyny.
Voiko se johdon pidennys vaikuttaa?
Kellää tietoa voisko ecua ohjelmoida uudestaan tolle pidemmälle johdolle, ja missä se onnistuis?
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Vähän samaa oiretta oli kans opelissa kun lambda-anturi oli rikkoontunut, välistä vilautteli moottorinvikavaloa ja myöhemmin alkoi palaan jatkuvasti. Tosin tuossa opelissa tuo vikavalon palaminen tuntui olevan ihan normaalia 

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 1340
- Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
- Viesti:
Tätä ei nyt monikaan tule uskomaan mutta sanompa silti.
Noissa lambdojen piuhoissa menee sisällä korvausilma, ja kun niitä piuhoja jatketaan niin se systeemi menee tyystin sekaisin ja joissain autoissa siitä aiheutuu ongelma. Mitä uudempi niin sitä varmemmin tulee ongelmia.
Juuri tästä syystä noita niinsanottuja 'yleismallisia, kaikkiin käyviä' lambda-antureita myytäessäkin asiakasta varoitetaan ja kerrotaan että mahdollisessa ongelmatapauksessa maksaja löytyy peilistä.
Tämä kuulostaa ihan höpölöpöjutulta, mutta tuosta on ollut puhetta ihan Boschin koulutustilaisuudessa ja olen siitä muualtakin lukenut joten pitänee paikkaansa.
Noissa lambdojen piuhoissa menee sisällä korvausilma, ja kun niitä piuhoja jatketaan niin se systeemi menee tyystin sekaisin ja joissain autoissa siitä aiheutuu ongelma. Mitä uudempi niin sitä varmemmin tulee ongelmia.
Juuri tästä syystä noita niinsanottuja 'yleismallisia, kaikkiin käyviä' lambda-antureita myytäessäkin asiakasta varoitetaan ja kerrotaan että mahdollisessa ongelmatapauksessa maksaja löytyy peilistä.
Tämä kuulostaa ihan höpölöpöjutulta, mutta tuosta on ollut puhetta ihan Boschin koulutustilaisuudessa ja olen siitä muualtakin lukenut joten pitänee paikkaansa.
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Muuten ihan hyvin se vaan on vertailuilma kanava. Eli lambda-anturi vertailee pakokaasun ja ilman välisiä happiarvojaKrisse kirjoitti:Tätä ei nyt monikaan tule uskomaan mutta sanompa silti.
Noissa lambdojen piuhoissa menee sisällä korvausilma, ja kun niitä piuhoja jatketaan niin se systeemi menee tyystin sekaisin ja joissain autoissa siitä aiheutuu ongelma. Mitä uudempi niin sitä varmemmin tulee ongelmia.
Juuri tästä syystä noita niinsanottuja 'yleismallisia, kaikkiin käyviä' lambda-antureita myytäessäkin asiakasta varoitetaan ja kerrotaan että mahdollisessa ongelmatapauksessa maksaja löytyy peilistä.
Tämä kuulostaa ihan höpölöpöjutulta, mutta tuosta on ollut puhetta ihan Boschin koulutustilaisuudessa ja olen siitä muualtakin lukenut joten pitänee paikkaansa.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Ylläpitäjä