Tuli hommattua alkukesästä ensimmäinen projektiauto pitkästä aikaa. Talliin tuli Escort vm 73.
On ruvennut hiukan houkuttelemaan, jos rupeaisin museokatsastamaan ko. biiliä. Kuulemma joissain jenkkiautoissa on hyväksytty moottorin vaihdot yms. Onko kellään omakohtaisia kokemuksia miten suhtaudutaan siihen, että escossa on vaihdettu kone 1.1 -> 1.3. Siinä mielessä voisi kuvitella että se olisi mahdollista museoida myös tuolla moottorilla, koska sitä on saanut ihan vastaavaa mallia tuolla koneella. (kaikki specsit ovat tietääkseni aivan samat olleet tuossa 1.1 deluxe ja 1.3 deluxe malleissa. Eli rumpujarrut joka kulmassa jne. GT ja sport malleissa oli levyt edessä, eikö vain ?)
Ajatus olisi siis museoida auto 1.3 deluxe mallia vastaavana, jos se on mahdollista. Tietysti jos se on ehdoton vaatimus, että kyseinen yksilö on oltava mahdollisimman lähellä sitä kuntoa jossa se on tehtaalta tullut, niin sittenhän tää kompastuu juuri tuohon koneen vaihtoon. (tai sitten pitää ruveta askartelemaan sitä 1100-konetta pellin alle...)
Eihän se tietysti mikään aivan kohtuuton homma olisi muutoskatsastaa se takaisin sille 1.1-moottorille, mutta ei millään viitsisi ruveta kun toi 1.3 kone toimii niin mukavasti. (vääntöä ja tehoa on niin mahtavasti..

T: Jarkko