bda(g):n ulkonäkö

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

pertrac36
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Helmikuu 13. 0:20:09 2002

bda(g):n ulkonäkö

Viesti Kirjoittaja pertrac36 » Ma Kesäkuu 19. 21:20:02 2006

hep,

helppo verryttelykysymys asioita tunteville:

onko kaikki cosworthin/"tehtaan" tekemät bda-koneet päältäpäin(?) samannäköisiä?
lähinnä venttiilikoppa siis, vai onko vastaavia versioita kuin sierrassa red-, blue-, greenhat...?

joo, eihän niitä paljoa tehty, mutta silti kysyn.
wilcoxit sun muut unohdetaan tässä.

-timppa

esko
Viestit: 4653
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko » Ma Kesäkuu 19. 22:09:54 2006

Ainakin kahta erilaista taitaa löyty. Ns wanhamallin venakopalla ja sitten se ns uudempi malli. Eroja vaikee kuvata sanoin, mutta netistä pitäis löytyä nää kaksi mallia. Wanha venakoppa on mun mielestä niin kuin matalampii.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Kesäkuu 19. 23:00:38 2006

Vanhempaa (FORD -tikkukirjaimilla, yl. vasaralakkasininen) löytyy eri versioita; mm. mekaanisen ruiskun asennuspaikoilla ja ilman, uudempaa (Ford -soikio, yl. musta) ainakin kaksi versiota + BDT-E:n pidempi painos. Jos on kuivasumppu, yleensä korkin reikä on hitsattu umpeen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin