RS500 Coolerin mitat

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

RS500 Coolerin mitat

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Huhtikuu 19. 21:46:24 2006

Heittäkäästä noilla coolerin mitoilla, kun en niitä mistään löytänyt.
Ajattelin osallistua tuohon holysmoken cooler kimppatilaukseen, mutta en tiedä mikä tuonne sierran keulaan sopis.

Jos jotain muutakin sattuu kiinnostaan. Ei mielestäni ole todellakaan kalliita
http://www.ledcomp.fi/hsd/viewtopic.php?t=1080
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 19. 22:24:43 2006

Koko olisi kennolla 450x300x76 ja sisään/ulostulo 2.5"
konaismitat on 635 x 330 x 76

kyllä tuo sinne mahtuu
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Huhtikuu 19. 22:25:23 2006

Kiitoksia
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Huhtikuu 19. 22:53:31 2006

mites tuo kun näyttäis olevan sivuille lähdöt?

tahtois myös isompaa, ja bolt on mallia..
on niin pirusti kaikkea mitä pitäis laittaa.. :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Huhtikuu 19. 23:13:27 2006

Juu katoin että ne ilmeisesti joutuu lähdöt kääntää, mutta eipä tuo hinnankirous olisi siltikään
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Huhtikuu 19. 23:15:31 2006

fsohc kirjoitti:Juu katoin että ne ilmeisesti joutuu lähdöt kääntää, mutta eipä tuo hinnankirous olisi siltikään
ei tod. parin kympin saumat kylä sepältä :lol:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Huhtikuu 19. 23:33:39 2006

Escortin keulalle tein 730*440*65, eli eiköhän sellaset mitat toimi sierrassaki.

Laanti
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Lokakuu 14. 18:51:21 2005

Viesti Kirjoittaja Laanti » Ti Elokuu 28. 16:08:37 2007

Onkohan jollain tietoa että tuoko joku firma xs-poweria maahan?

toiseksi uusimman Redlinen gearboxissa oli sierra ja escort cossuun suoraan sopiva jäähdytin- "RS500"cooleri -yhdistelmä muistaakseni 350puntaa

ajattelin vaan että mitä mahtais maksaa suomessa?

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Ti Elokuu 28. 16:31:22 2007

Justiinsa tosta xs-powerin coolerista varoteltii tuos jäsenosiolla...

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=123164

jiivee
Viestit: 1300
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:00:36 2001

Viesti Kirjoittaja jiivee » Ti Elokuu 28. 16:54:39 2007

Tällasen vastauksen sain joskus kun kyselin aidon rs500 välkkärin omistajalta:

The RS500 intercooler "core" dimensions are:

Height: 41cm
Width: 59cm
Depth: 4cm

Laanti
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Lokakuu 14. 18:51:21 2005

Viesti Kirjoittaja Laanti » Ke Elokuu 29. 12:28:55 2007

eskort kirjoitti:Justiinsa tosta xs-powerin coolerista varoteltii tuos jäsenosiolla...

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=123164
Olikohan se tollanen?:
http://www.xs-power.com/ford/ford008.html

se missä oli se jäähdytin samassa niin oli kyl kuvassa ainakin lähdöt oikeisiin suuntiin niinkun mun mielestä^^tossakin..?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 29. 12:42:06 2007

Laanti kirjoitti:
eskort kirjoitti:Justiinsa tosta xs-powerin coolerista varoteltii tuos jäsenosiolla...

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=123164
Olikohan se tollanen?:
http://www.xs-power.com/ford/ford008.html

se missä oli se jäähdytin samassa niin oli kyl kuvassa ainakin lähdöt oikeisiin suuntiin niinkun mun mielestä^^tossakin..?
Ylemmässä kuvassa ainakin näkyy että eivät lähde suoraan verrattuna kennoon vaan kääntyvät sisäänpäin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Elokuu 29. 12:49:45 2007

Laanti kirjoitti:
eskort kirjoitti:Justiinsa tosta xs-powerin coolerista varoteltii tuos jäsenosiolla...

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=123164
Olikohan se tollanen?:
http://www.xs-power.com/ford/ford008.html

se missä oli se jäähdytin samassa niin oli kyl kuvassa ainakin lähdöt oikeisiin suuntiin niinkun mun mielestä^^tossakin..?
joo mulla oli just tuollanen, juuri tuo ahtimen puoleinen lähtö menee suoraan laturiin! myös kaasuläpän puoli on aika huonosti käyvä. leveyskin on muutaman sentin liian iso. joutuu niitä lamppujen sivu peltejä takomaan sisään. kokeilin paikalleen ja totesin paskaksi. ostin sitten raatikaisen coolerin 8)

Laanti
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Lokakuu 14. 18:51:21 2005

Viesti Kirjoittaja Laanti » Ke Elokuu 29. 12:58:51 2007

hilteri kirjoitti:
Laanti kirjoitti:
eskort kirjoitti:Justiinsa tosta xs-powerin coolerista varoteltii tuos jäsenosiolla...

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=123164
Olikohan se tollanen?:
http://www.xs-power.com/ford/ford008.html

se missä oli se jäähdytin samassa niin oli kyl kuvassa ainakin lähdöt oikeisiin suuntiin niinkun mun mielestä^^tossakin..?
joo mulla oli just tuollanen, juuri tuo ahtimen puoleinen lähtö menee suoraan laturiin! myös kaasuläpän puoli on aika huonosti käyvä. leveyskin on muutaman sentin liian iso. joutuu niitä lamppujen sivu peltejä takomaan sisään. kokeilin paikalleen ja totesin paskaksi. ostin sitten raatikaisen coolerin 8)
Jaahas no hyvä tietää tuokin ettei osta paskaa :)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Elokuu 29. 13:45:02 2007

Tommosia kiinakennoja on soviteltu cossujen ja normi sierrojen keulalle,sopii melkeen bolt-on menetelmällä -> http://smg.photobucket.com/albums/v336/ ... 20cooleri/

Mitoiltaan toi on aika lähellä viissatkun cooleria. Kennon koko on tossa 460x300x85 ja 2.5" lähdöt.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Elokuu 29. 14:14:40 2007

Hesus kirjoitti:Tommosia kiinakennoja on soviteltu cossujen ja normi sierrojen keulalle,sopii melkeen bolt-on menetelmällä -> http://smg.photobucket.com/albums/v336/ ... 20cooleri/

Mitoiltaan toi on aika lähellä viissatkun cooleria. Kennon koko on tossa 460x300x85 ja 2.5" lähdöt.
Joo ,mutta liian paksuja. Parempia saa suomestakin melkein yhtä halvalla,Ihan klubin kauttakin.

Tossa kuva: http://s75.photobucket.com/albums/i293/ ... icture.jpg
Kennon koko tossa on 500x400x50mm.

Ja on huomattavasti enemmän plug&play kun tommonen 85mm paksu.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Elokuu 29. 17:22:31 2007

KtK kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Tommosia kiinakennoja on soviteltu cossujen ja normi sierrojen keulalle,sopii melkeen bolt-on menetelmällä -> http://smg.photobucket.com/albums/v336/ ... 20cooleri/

Mitoiltaan toi on aika lähellä viissatkun cooleria. Kennon koko on tossa 460x300x85 ja 2.5" lähdöt.
Joo ,mutta liian paksuja. Parempia saa suomestakin melkein yhtä halvalla,Ihan klubin kauttakin.

Tossa kuva: http://s75.photobucket.com/albums/i293/ ... icture.jpg
Kennon koko tossa on 500x400x50mm.

Ja on huomattavasti enemmän plug&play kun tommonen 85mm paksu.
No jos se syylarin siirtäminen on mahdoton operaatio niin ei kai sille sit mahda mitään. Parempi tai ei,siihen en ota kantaa koska ei ole kokemuksia kun tosta "rx7" kennosta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Ke Elokuu 29. 19:22:46 2007

KtK kirjoitti: Joo ,mutta liian paksuja. Parempia saa suomestakin melkein yhtä halvalla,Ihan klubin kauttakin.

Tossa kuva: http://s75.photobucket.com/albums/i293/ ... icture.jpg
Kennon koko tossa on 500x400x50mm.

Ja on huomattavasti enemmän plug&play kun tommonen 85mm paksu.
mitä maksaa tuollanen ohuempi ja joutuuko kiinnikkeiden lisäksi muuta hitsaamaan?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 29. 21:59:21 2007

Hesus kirjoitti:
KtK kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Tommosia kiinakennoja on soviteltu cossujen ja normi sierrojen keulalle,sopii melkeen bolt-on menetelmällä -> http://smg.photobucket.com/albums/v336/ ... 20cooleri/

Mitoiltaan toi on aika lähellä viissatkun cooleria. Kennon koko on tossa 460x300x85 ja 2.5" lähdöt.
Joo ,mutta liian paksuja. Parempia saa suomestakin melkein yhtä halvalla,Ihan klubin kauttakin.

Tossa kuva: http://s75.photobucket.com/albums/i293/ ... icture.jpg
Kennon koko tossa on 500x400x50mm.

Ja on huomattavasti enemmän plug&play kun tommonen 85mm paksu.
No jos se syylarin siirtäminen on mahdoton operaatio niin ei kai sille sit mahda mitään. Parempi tai ei,siihen en ota kantaa koska ei ole kokemuksia kun tosta "rx7" kennosta.
Mulla on amw:n tekemä ja n.70mm paksu ja yhtään paksumpi (noilla mitoilla) ei ainakaan siipeen mene ottaa lamppuihin kiinni ja syyläri niin takana kuin mahdollista. Muutama sentti jää coolerin ja syylärin väliin rakoa alareunasta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Elokuu 29. 22:31:00 2007

caltsu kirjoitti:
KtK kirjoitti: Joo ,mutta liian paksuja. Parempia saa suomestakin melkein yhtä halvalla,Ihan klubin kauttakin.

Tossa kuva: http://s75.photobucket.com/albums/i293/ ... icture.jpg
Kennon koko tossa on 500x400x50mm.

Ja on huomattavasti enemmän plug&play kun tommonen 85mm paksu.
mitä maksaa tuollanen ohuempi ja joutuuko kiinnikkeiden lisäksi muuta hitsaamaan?
Toi cuuleri tulee ihan tollaisena eli siis sisältää kiinnikkeet ynnä muut ja tarvittaessa voidaan varmaan pikkumuokkauksiakin tehdä.
Toi on yhden kaverini tekemä ja tarvittaessa voin tiedustella tämän hetkistä saatavuutta ja hintaa, mutta hinta liikkuu 250-300e:n välillä, joten jos jollakulla heräsi kiinnostus niin privaa mulle päin.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Elokuu 30. 17:53:21 2007

Tossa kuvia asennetusta suomicuulerista.


Isolla rs500 mallin coolerilla jää mukavasti tilaa tohon fläktien yläpuolelle verrattuna orkkikseen.
http://i75.photobucket.com/albums/i293/ ... ure261.jpg

Ainoa miinus ,jos se nyt hirveesti haittaa ,on lisäpitkien polttimon vaihdon vaikeus. Onneksi ne ei kovin useasti pala.
http://i75.photobucket.com/albums/i293/ ... ure260.jpg

Ja tämän verran jäi tilaa koneen eteen:
http://i75.photobucket.com/albums/i293/ ... ure263.jpg

Vastaa Viestiin