RS 2000 ei merkkiäkään käynnistymisestä -!käy ja kukkuu!-

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

RS 2000 ei merkkiäkään käynnistymisestä -!käy ja kukkuu!-

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Maaliskuu 14. 22:21:04 2006

Jep jep, onnex kyseessä ei oo oma pirssi, vaan tommonen -93 vuoden Suomi-auto. Kaveri osti kyseisen pirssin suht halvalla sen takia, että se ei lähteny käyntiin ja oli seissy muutaman vuoden (kyllä! pari vuotta :shock: ). Eipä siinä mitään, entinen omistaja epäili seuraavaa:

- bensapumppu ei sano mitään
- autossa on se tehtaan alkuperäinen käynnityksenesto & häly (VAT-hyväksytty), voisiko se aiheuttaa jotenkin, että mikään ei sano mitään? Voiko tuon jotenkin "ohittaa"?
- sulakerasian pohja??

Ite annan äänet tolle sulakerasialle ja huomenna tutkitaan lisää. Mutta mites ton hälyn kanssa? Onko porukoilla siihen jotain neuvoa?
Viimeksi muokannut cossuton, To Maaliskuu 23. 18:08:31 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Maaliskuu 14. 22:30:45 2006

Sulakerasianpohja,pumpun tappokytkin. Tässä pari.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ke Maaliskuu 15. 6:38:50 2006

92 räsässä hälärin ollessa päällä se ei anna minkään sanoa mitään, mutta virrat saa kyllä päälle. Ajonestosta en sitten tiedä, oma häläri kyllä korkkas kerran noin etten saanu autoa käyntiin, mutta siitä selvittiin virtakatkolla.

Veikkaan, että noilla pääsee paremmin alkuun mitä yllä jo ehdotettiin.

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Maaliskuu 15. 6:52:06 2006

Trooper82 kirjoitti:92 räsässä hälärin ollessa päällä se ei anna minkään sanoa mitään, mutta virrat saa kyllä päälle. Ajonestosta en sitten tiedä, oma häläri kyllä korkkas kerran noin etten saanu autoa käyntiin, mutta siitä selvittiin virtakatkolla.

Veikkaan, että noilla pääsee paremmin alkuun mitä yllä jo ehdotettiin.
Joo, ainut mitä tuossa saa aikaan ku kääntää avainta virtalukossa, on se että mittaristoon taitaa tulla valot, siinäpä se..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Maaliskuu 16. 8:57:31 2006

Sen verran selvitetty, että startti on ainakin sökö. Suoralla virralla koetettu (startti irti) eikä sano mitää, sytkyttää ihan vähän mutta paskana.

Ajonestot ohitettu ja luultavasti jos kone vaan kunnossa niin perjantaina pitäis höröhtää, ellei jo tänään :shock:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » To Maaliskuu 16. 17:52:30 2006

cossuton kirjoitti:Sen verran selvitetty, että startti on ainakin sökö. Suoralla virralla koetettu (startti irti) eikä sano mitää, sytkyttää ihan vähän mutta paskana.

Ajonestot ohitettu ja luultavasti jos kone vaan kunnossa niin perjantaina pitäis höröhtää, ellei jo tänään :shock:
Samalla lailla meni edellisestä CLX:stä startti. Tosin piuhat olis kanssa saanu laittaa uusiksi kun ei se tehdasuusikaan aivan moitteitta toiminut :roll:

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Maaliskuu 21. 9:58:50 2006

Noniin, ollaan edetty tälläiseen tilanteeseen eli auto ei tosiaan vielä käy, mutta likellä on :)

Eli ECUN pinneihin 37 ja 57 pitäisi tulla 12V, mutta ei tule. Pakottamalla ajoneston relettä (näin tuttu sanoi) saadaan startti pyörimään ja kone pyörii, mutta ei starttaa koska kipinä uupuu. Eli miten toimitaan nyt tuon ajoneston kanssa? Ilmeisesti kipinän uupuminen johtuu siitä?? (Bensapumppukin lähtee pyörimään tai siis surisee)

Entäpä pitääkö ovikytkimien toimia oikein? Kun kuskinpuolen ovikytkntä painaa niin sulkaeboksissa naksuu rele, mutta apparinpuolella ei tapahdu mitään (on tarkistettu, ei ruostetta eikä hapettumaa). Esim. kattovalokaan ei mene poies päältä, koska toinen ovikytkin ei ilmeisesti toimi?

No, jos jollakulla on jotain mastervinkkejä asiaan, niin kelpuutetaan ilomielin vastaan :)
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Maaliskuu 23. 18:07:57 2006

Jeespoksholiday! Vihdoin ja viimein auto käy ja kukkuu.. rahaa paloi reilut 500€ €, mutta silti auto oli vielä pilkkahintainen, mainittakoon, että 1 alkaa ostosumma :wink:

Nojuu, vika oli siis hälärin boksissa ja vika löytyi kun selattiin niitä enkku RS2000 sivuja ja jollain oli täysin samat oireet ja boksi oli kärähtänyt. No avattiin tuossa masiinassa se boksi ja vola, sama piiri kyrvähtänyt. No, autiolta tilaukseen "uusi", hinta tais olla jotain 30€ ja tänään hörähti ekan kerran 2 vuoden jälkeen auto käyntiin.. pienestä oli kiinni.. nyt vaan öljyjä vaihtaa ja muuta puunausta ja kaverilla on auto jolla taas ajelee. Voi vihdoin myydä ooppelin kikan poies :shock: :lol:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Maaliskuu 24. 0:02:51 2006

Onneksi olkoon! :D

Ei pitäisi näin ilon hetkellä latistaa tunnelmaa, mutta omana kokemusperäisenä tietona kerrottakoon: kunhan se kaverisi alkaa korjailemaan pari vuotta seisseen auton ruosteita, niin hymy taatusti hyytyy. Ei voinut kun itkeä ja nauraa samaan aikaan... :twisted:

Kaiken lisäksi RS2000:n varaosat ovat niiden yleisyydestä johtuen hyvin lompakkoystävällisiä (yeah right...) :?

No, varmaan ihan nätin valkoisen auton kaveri saa, kunhan jaksaa laitella kuntoon ja kunnolla. RS2000 vm. -93 näyttää sentään edes RS:ltä erilaisine muhkukonepelteineen eikä miltään 1.4:lta :roll:

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Pe Maaliskuu 24. 13:16:54 2006

Onko muuten kyseessä sama auto, mikä oli nettiautossa myynnissä, valkoinen väriltään....?

www.nettiauto.com/578888
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Maaliskuu 24. 14:27:51 2006

jleinon2 kirjoitti:Onko muuten kyseessä sama auto, mikä oli nettiautossa myynnissä, valkoinen väriltään....?

www.nettiauto.com/578888
Sama kärry. Bongasin ilmotuksen täältä klubista, ehti ollu jokusen päivän. Käytiin frendin kanssa kattomassa ja otettiin riski, kun ei tiedetty onko kone leikannu kiinni. Mutta vika sitten olikin yksinkertaisempi mitä luultiin. Ja ed. omistaja oli melko oikeassa, että vika löytyy ajonesto/hälärihommasta..

onko sulla mahdollisesti jotain lisätietoa auton historiasta? Ed. omistaja ainakin mainitsi että omistajia on ollu rutkasti ja autoa on pitänyt useampikin ihminen käydä hakemassa..

Pohjassa oli helmassa kolme reikää (suht pieniä) ja a-pilarit saattaa joutua vaihtamaan, riippuu kuinka mädät ovat.. muuten pikkufiksailua siellä täällä..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Pe Maaliskuu 24. 14:34:32 2006

cossuton kirjoitti:
jleinon2 kirjoitti:Onko muuten kyseessä sama auto, mikä oli nettiautossa myynnissä, valkoinen väriltään....?

www.nettiauto.com/578888
Sama kärry. Bongasin ilmotuksen täältä klubista, ehti ollu jokusen päivän. Käytiin frendin kanssa kattomassa ja otettiin riski, kun ei tiedetty onko kone leikannu kiinni. Mutta vika sitten olikin yksinkertaisempi mitä luultiin. Ja ed. omistaja oli melko oikeassa, että vika löytyy ajonesto/hälärihommasta..

onko sulla mahdollisesti jotain lisätietoa auton historiasta? Ed. omistaja ainakin mainitsi että omistajia on ollu rutkasti ja autoa on pitänyt useampikin ihminen käydä hakemassa..

Pohjassa oli helmassa kolme reikää (suht pieniä) ja a-pilarit saattaa joutua vaihtamaan, riippuu kuinka mädät ovat.. muuten pikkufiksailua siellä täällä..
ei ole itellä sen kummepaa tietoa, nettiautossa tuo kerkes olla myynnissä ainakin yli kuukauden, mietiskelin jos olis ostanu varaosa-auton, mut jäi sit ostamatta... Oootko muuten kurkannu ne runkopalkit siitä takapyörien kohdalta, sieltä löytyy hapannutta peltiä yleensä ja takapöntön päällä menevän runkopalkin, siellä on yleensä semmonen alumiininen lämpöpelti, mikä kerää mukavasti paskaa päälle, sit on hitsaushommia, nimimerkki, kokemusta löytyy... Koko runkopalkki piti rakentaa uudestaan... :shock:
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Maaliskuu 24. 14:37:10 2006

jleinon2 kirjoitti:
cossuton kirjoitti:
jleinon2 kirjoitti:Onko muuten kyseessä sama auto, mikä oli nettiautossa myynnissä, valkoinen väriltään....?

www.nettiauto.com/578888
Sama kärry. Bongasin ilmotuksen täältä klubista, ehti ollu jokusen päivän. Käytiin frendin kanssa kattomassa ja otettiin riski, kun ei tiedetty onko kone leikannu kiinni. Mutta vika sitten olikin yksinkertaisempi mitä luultiin. Ja ed. omistaja oli melko oikeassa, että vika löytyy ajonesto/hälärihommasta..

onko sulla mahdollisesti jotain lisätietoa auton historiasta? Ed. omistaja ainakin mainitsi että omistajia on ollu rutkasti ja autoa on pitänyt useampikin ihminen käydä hakemassa..

Pohjassa oli helmassa kolme reikää (suht pieniä) ja a-pilarit saattaa joutua vaihtamaan, riippuu kuinka mädät ovat.. muuten pikkufiksailua siellä täällä..
ei ole itellä sen kummepaa tietoa, nettiautossa tuo kerkes olla myynnissä ainakin yli kuukauden, mietiskelin jos olis ostanu varaosa-auton, mut jäi sit ostamatta... Oootko muuten kurkannu ne runkopalkit siitä takapyörien kohdalta, sieltä löytyy hapannutta peltiä yleensä ja takapöntön päällä menevän runkopalkin, siellä on yleensä semmonen alumiininen lämpöpelti, mikä kerää mukavasti paskaa päälle, sit on hitsaushommia, nimimerkki, kokemusta löytyy... Koko runkopalkki piti rakentaa uudestaan... :shock:
Huh :shock: varmasti ollu kova homma?
Nojoo, auto oli oikein nosturilla ja sillon katottiin niitä reikiä niin ei tosiaan mätää löydy muualta kuin helmasti ne kolme pikkureikää, vaikka oikein tökittiin paikkoja.. kattoo nyt mitä sitten paljastuu, kun lattiamatto lentää.. :wink:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Pe Maaliskuu 24. 15:08:10 2006

Sama paikka oli kaverin RS:ssä tuolla takana, reilut 20cm meni uusiksi.
Tänään sen piti käydä leimalla(ottivat kilvet tarpeettomasta taajama ajelusta :? ) mut oli laittanut uuden akun huonosti kiinni ja nyt on johtoja yhtenä "mossönä". Ainakin viellä kävi mutta uutta johtoa kaipaa pellin alle.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » La Maaliskuu 25. 16:31:27 2006

Jep, tänään käytiin nykäsee matot (ei matit) irti ja ei sieltä yllätyksiä onnex löytyny.. kaikkee muuta hauskaa, kuten:

- koirankynsien leikkuusakset
- markkoja ihan homonaan :)
- ruuveja, muttereita + muuta

Matot oli kaikki märät eristeitä myöten ja pistettiin heti pesuun lattiamatto + muuta sisustan roinaa..

Tän topicin coi oikeestaan laittaa mun puolesta lukkoon, kun tässä nää kaikki nyt sitten oli..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Kesäkuu 7. 23:53:33 2006

Eipäs lyödä lukkoon tätä topiccia vaan kertokaa mistä tuo boksi löytyy rs2000:ssa ja mikä piiri sieltä kyrvähtää (miltä sivulta tuo piiri löytyi). Pitäisi vaan ilmeisesti käydä tutkiin tutun rs:sää ja oireet on juuri samat, virrat tulee muttei käynnisty
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Kesäkuu 8. 20:17:53 2006

fsohc kirjoitti:Eipäs lyödä lukkoon tätä topiccia vaan kertokaa mistä tuo boksi löytyy rs2000:ssa ja mikä piiri sieltä kyrvähtää (miltä sivulta tuo piiri löytyi). Pitäisi vaan ilmeisesti käydä tutkiin tutun rs:sää ja oireet on juuri samat, virrat tulee muttei käynnisty
Kirjottele tähän osoitteeseen:

tyryukko@hotmail.com

Sieltä saat vastauksia, koska itse en osaa sanoa tarkasti..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ma Elokuu 7. 18:55:46 2006

Otin juuri kanssa tuon boksin pois ja kaikki näytti olevan ehjää. Ainakin piirilevy ja juotokset olivat kuin pakasta vedettyjä. Auto ei tosin kyllä käynyt kun tuo oli pois, takasin laittamalla kyllä lähti. Mahtaakohan tohon startti -järjestelmään kuulua relettä yms. kun startti, sulakerasia ja johdot uusia ja silti välillä jää pyörittämättä starttia.

Toki tarttee hakea tuo hälyttimen boksikin uusiksi vielä jos poistuis vika. Joku havainnollistava kuva tietty olis hyvä nähdä mitenkä pahasti se piiri kärvähtää.

Vastaa Viestiin