Cossun map anturin jännite
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Cossun map anturin jännite
paljonko on ja onko nouseva vai laskeva jännite.????? ps voi olla taas etten osaa ilmaista itseäni tarpeeksi selkeästi eli taka veto cossu vm89 käy liian rikkaalla eli saa ihan v:sti bensaa. Lämpötila anturin jännite 1,6 kilo oomii kone noin 40 astetta.Mutt kone hukkuu bensaan ja apua kaivattaisiin.Muutettu on mm,map,suuttimet ja lastu pitäisi käydä keskenään mutt ei oo tietoo oikeasti.3 bar map stage 4 lastu ja 503ccm suuttimet.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Re: Cossun map anturin jännite
Mappi anturin jännite on 0-5V:n ja se nousee lineaarisesti paineen mukaan. Eli esim 3barin mapilla -1bar on 0V ja 2bar on 5V.joopa joo kirjoitti:paljonko on ja onko nouseva vai laskeva jännite.????? ps voi olla taas etten osaa ilmaista itseäni tarpeeksi selkeästi eli taka veto cossu vm89 käy liian rikkaalla eli saa ihan v:sti bensaa. Lämpötila anturin jännite 1,6 kilo oomii kone noin 40 astetta.Mutt kone hukkuu bensaan ja apua kaivattaisiin.Muutettu on mm,map,suuttimet ja lastu pitäisi käydä keskenään mutt ei oo tietoo oikeasti.3 bar map stage 4 lastu ja 503ccm suuttimet.
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Itellä ainakin aikoinaan hukku cosan kone liialliseen polttoineeseen (tulpat kastu totaalisesti) jopa kesken tasaisen ajon ja syyksi selvisi viallinen lämpötila-anturi. Mittailin sitä jälkeenpäin ja se näytti aluksi oikeita vastuksia, mutta kun tarpeeksi lämpesi niin hyppäs äärettömään ja tuolloin tuli ajossa jo raakasti liikaa bensaa. Osa syyllinen oli myös viallinen map-anturi. Meni heti kättelyssä tosi kalliit tulpat vituralleen kahteenki kertaan.. 

-
- Ylläpitäjä
Re: Cossun map anturin jännite
Eli mappi mikä on minulle myyty on kai sitten väärä koska tyhjä käynnillä (joutuu pitää itse koska muuten ei käy kun on niin rikas) voltti määrä on 4,3 eli on siis kai väärä?????????????????Mappi anturin jännite on 0-5V:n ja se nousee lineaarisesti paineen mukaan. Eli esim 3barin mapilla -1bar on 0V ja 2bar on 5V.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Re: Cossun map anturin jännite
Mappi anturin jännite on 0-5V:n ja se nousee lineaarisesti paineen mukaan. Eli esim 3barin mapilla -1bar on 0V ja 2bar on 5V.[/quote]Eli mappi mikä on minulle myyty on kai sitten väärä koska tyhjä käynnillä (joutuu pitää itse koska muuten ei käy kun on niin rikas) voltti määrä on 4,3 eli on siis kai väärä?????????????????[/quote]joopa joo kirjoitti:.
Jos sulla on joku muu kuin Weber MAP niin signaalijohdot on varmaan väärässä järjestyksessä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Tuossa on mapin nastajärjestys:
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/map_pinnit.jpg
Muistaakseni punanen on +5v, musta/punanen signaali ja ruskea/vihreä maa.
http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/map_pinnit.jpg
Muistaakseni punanen on +5v, musta/punanen signaali ja ruskea/vihreä maa.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Ylläpitäjä
Kyllä map antureissa voi olla eri järjestyksiä johdoissaSkorppi kirjoitti:Ei sillä ole kyllä mitään tekemistä minkää signaalijohtojen järjestyksen kanssa, varsinkaan kun niitä signaalijohtoja on tasan 1. Joko mappi on viallinen tai sitten se toimii päin vastoin kuin kossun mappi, eli paineen kasvaessa ulostulojännite laskee.
Esim tämä minun magneti marellin mappi ei toiminut samalla tavalla kuin cossun 2 bar orkkis mappi mutta onneksi (Skorppi) olit laittanut jonkun mapin järjestyksen kaavion ja muuttamalla johdot siten alkoi mappi pelittää.kiitos tästä.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Siis signaalijohdot ei voi olla väärässä järjestyksessä koska niitä on vain yksijoopa joo kirjoitti:Kyllä map antureissa voi olla eri järjestyksiä johdoissaSkorppi kirjoitti:Ei sillä ole kyllä mitään tekemistä minkää signaalijohtojen järjestyksen kanssa, varsinkaan kun niitä signaalijohtoja on tasan 1. Joko mappi on viallinen tai sitten se toimii päin vastoin kuin kossun mappi, eli paineen kasvaessa ulostulojännite laskee.
Esim tämä minun magneti marellin mappi ei toiminut samalla tavalla kuin cossun 2 bar orkkis mappi mutta onneksi (Skorppi) olit laittanut jonkun mapin järjestyksen kaavion ja muuttamalla johdot siten alkoi mappi pelittää.kiitos tästä.

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Sama juttu , anturi vaihdettiin ja ongelmat loppu .pehkos69 kirjoitti:Itellä ainakin aikoinaan hukku cosan kone liialliseen polttoineeseen (tulpat kastu totaalisesti) jopa kesken tasaisen ajon ja syyksi selvisi viallinen lämpötila-anturi. Mittailin sitä jälkeenpäin ja se näytti aluksi oikeita vastuksia, mutta kun tarpeeksi lämpesi niin hyppäs äärettömään ja tuolloin tuli ajossa jo raakasti liikaa bensaa. Osa syyllinen oli myös viallinen map-anturi. Meni heti kättelyssä tosi kalliit tulpat vituralleen kahteenki kertaan..
ex Jäsen #10