Escort MK1:n museokatsastus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

sek
Ylläpitäjä

Escort MK1:n museokatsastus

Viesti Kirjoittaja sek » Su Joulukuu 4. 5:13:55 2005

Olisi suunnitelmissa aloittaa Escort MK1 -70 museokatsastusprojekti. Mistä löytyy tietoa mitä kaikkea museokatsastukseen pitää ottaa huomioon vai pitääkö vain kysellä katsastuskonttorilta?

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Su Joulukuu 4. 8:45:30 2005


Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Su Joulukuu 4. 10:22:57 2005

Otat suoraan yhteyttä lähimpään SA-HK:n museoajoneuvotarkastajaan ja sovitte tapaamisen, jossa käytte autoa läpi ja listaatte asiat jotka tulee laittaa kuntoon. Katsastuskonttori ei tee muuta kuin katsastaa auton normaalisti museoajoneuvotarkastuksen jälkeen.

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ma Joulukuu 5. 11:44:10 2005

Katsastuskonttori kyllä sen museorekisteröinnin antaa. Neuvoa-antavia ja tarkastavia elimiä ovat sitten mm. SA-HK, Autohistoriallinen Seura, FHRA ja joku prätkäpuolen, jota en nyt muista. Tuo Autohistoriallinen Seura taitaa pitää halvinta tarkastusmaksua jäsenilleen.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Joulukuu 5. 12:00:16 2005

Samanlainen projekti on ollut meneillään jo jokusen vuoden veljen Escortiin. Saattaa tosin olla että tehdään vain asiallinen käyttöentisöinti ja jätetään museokatsastus sikseen. Näin voidaan käyttää GT Cortinan levittäviä vanteita ja alkuperäistä peltisarjaa, eikä raappahousu museomies pääse valittamaan rs ratistakaan. Em. muutokset eivät mielestäni pilaa autoa eikä sen alkuperäisyyttä, vaikka osat eivät juuri kyseiseen malliin kuulukaan. Mitään muuta kuin bolt on muutoksia ei todellakaan tulla tekemään, vaikka GT mittaristo hieno olisikin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin