Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
teme69
- Viestit: 132
- Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
- Paikkakunta: Salo
Viesti
Kirjoittaja teme69 » Su Helmikuu 27. 19:01:24 2011
samiharju kirjoitti:...kakkossylinterin kipinä pätkii myös satunnaisesti kipinän kerrallaan, siitä herjaa "62" vikakoodiakin vaikka muut koodit loistavat poissaolollaan kun ECU on nollattu. vetoja ristuspalio enemmän ku vanhalla MAPilla eikä haise niin rikkaalle seokselle.
Voipi olla se toinen puola/jakaja kohta tiensä päässä. Itsellä ilmeni samaa vikakoodia pariin otteseen ja pian sen jälkeen antautui tuo kakkos-kolmos pyttyjen puola kokonaan. Mitään halkeamia puolan eristeessä ei näkynyt mutta niitäkin kannattaa tarkkailla, saattaa lyödä halkeamasta läpi.
samiharju kirjoitti:
BTW, ei tämä mitään led-vilkku patenttia vaadi vikakoodin lukuun, riittää kun diagnoosipistokkeen vierekkäiset navat siltaa hyppyjohdolla ja kääntää virrat päälle, osaa ABS-valo morsettaa vikakoodit...

Tämä on kyllä oiva huomio! Itseä ei kyllä paljoa auta kun kutoskorisesta on erilainen systeemi.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96
-
koskar
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Viesti
Kirjoittaja koskar » Su Helmikuu 27. 21:00:15 2011
samiharju kirjoitti:vioista noin 70% korjaantui MAP-anturin vaihdolla.. edelleen tyhjäkäynti osaa heijata ajoittain, varsinkin kun päästää kaasun nopeesti. kakkossylinterin kipinä pätkii myös satunnaisesti kipinän kerrallaan, siitä herjaa "62" vikakoodiakin vaikka muut koodit loistavat poissaolollaan kun ECU on nollattu. vetoja ristuspalio enemmän ku vanhalla MAPilla eikä haise niin rikkaalle seokselle.
BTW, ei tämä mitään led-vilkku patenttia vaadi vikakoodin lukuun, riittää kun diagnoosipistokkeen vierekkäiset navat siltaa hyppyjohdolla ja kääntää virrat päälle, osaa ABS-valo morsettaa vikakoodit...

Onko tuo 62 siis EEC IV vikakoodi joka on luettu käyttämällä ABS-valoa mittaristossa? Miten tuo onnistuu, kun ainakaan mun tutkimissa johtosarjoissa (2kpl) ei ole mitään yhteyttä kyseisen valon ja EEC IV diagnostiikkaliittimen välillä. Tai sitten en osaa vaan lukea kaavioita. Pitääpä tarkistaa.
Escort Mk4 "RS2300i"
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 27. 21:40:25 2011
teme69 kirjoitti:samiharju kirjoitti:
BTW, ei tämä mitään led-vilkku patenttia vaadi vikakoodin lukuun, riittää kun diagnoosipistokkeen vierekkäiset navat siltaa hyppyjohdolla ja kääntää virrat päälle, osaa ABS-valo morsettaa vikakoodit...

Tämä on kyllä oiva huomio! Itseä ei kyllä paljoa auta kun kutoskorisesta on erilainen systeemi.
Miten se eroaa vanhasta? Anturit joka pyörässä vs. vanhemmassa vain etupyörissä?
-
teme69
- Viestit: 132
- Liittynyt: La Huhtikuu 5. 6:43:13 2008
- Paikkakunta: Salo
Viesti
Kirjoittaja teme69 » Su Helmikuu 27. 23:34:57 2011
Sine kirjoitti:teme69 kirjoitti:samiharju kirjoitti:
BTW, ei tämä mitään led-vilkku patenttia vaadi vikakoodin lukuun, riittää kun diagnoosipistokkeen vierekkäiset navat siltaa hyppyjohdolla ja kääntää virrat päälle, osaa ABS-valo morsettaa vikakoodit...

Tämä on kyllä oiva huomio! Itseä ei kyllä paljoa auta kun kutoskorisesta on erilainen systeemi.
Miten se eroaa vanhasta? Anturit joka pyörässä vs. vanhemmassa vain etupyörissä?
Niin tässä nyt hämäsi ilmeisesti tuo kun samiharju kertoi lukeneensa vikakoodit ABS- valon vilahduksista. En tarkoittanut abs järjestelmän eroja vaan sitä, että uudemmissa (95-?) ei ole tuota diagnostiikkapistoketta konehuoneessa, vaan vikakoodit pitää lukea hanttarin jalkatilassa sijaitsevasta pistokkeesta.
Ford Escort RS2000 F1 Edition -96
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 27. 23:52:24 2011
kerrataan vielä..
mun auto on -92, konetilassa 3-napainen diagnoosipistoke, jonka vierekkäiset navat siltasin ja alanapaan laitoin ledin miinuksen, ledin plussa vastuksen kautta akun plussalle. näin testaten antaa vikakoodia 62.
sivuhuomautuksena, että ledin kanssa vilkkuu samaan tahtiin ABS-valo. Kokeilin myös ilman ledipatenttia, ja kun pistokkeen vierekkäiset on sillattuna, morsettaa ABS valo yksistään MOOTTORINOHJAIMEN vikakoodeja. Joten tuo lediviritys on tarpeeton ABSillisessa Fordissa.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » La Maaliskuu 5. 23:06:58 2011
PADAM!
Vaihdoin molemmat lambdat, nuukuuksissani etsin kaksi käytettyä orggis lambdaa. Tyhjäkäynti ei enää heijannut ja laajakaistalambda näytti pakoputken päästä mitattuna AFR arvoksi 14,6. Nyt jos se vielä huomenna toimii yhtä hyvin niin maanantaina päästömittaukseen

-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Su Maaliskuu 6. 16:35:09 2011
samiharju kirjoitti:
Uutta osaa:
-tarvikelambdat
samiharju kirjoitti:PADAM!
Vaihdoin molemmat lambdat, nuukuuksissani etsin kaksi käytettyä orggis lambdaa. Tyhjäkäynti ei enää heijannut ja laajakaistalambda näytti pakoputken päästä mitattuna AFR arvoksi 14,6. Nyt jos se vielä huomenna toimii yhtä hyvin niin maanantaina päästömittaukseen

Tarvike-lambdat eivät siis toimineet/kelvanneet?
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Su Maaliskuu 6. 21:16:44 2011
juuri näin.. harakirilambdat eivät pelanneet.
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Ma Maaliskuu 7. 8:52:18 2011
jeppis jepulis

päästöt kunnossa. ja katsastusmiehenkin auto sai leiman XD