siis säätöruuvi ihan ylhäällä.siipicossu kirjoitti:Mitä meinaat tuolla "b.paine säädin näytti olevan ihan auki" ainakin takavedon säätimessä mitä syvemmälle säätöruuvin kiertää sitä enemmän b.painetta.juusto_pallero kirjoitti:no nyt on sit se lastumutta mutta....
b.paine näyttää karvan vaille 3bar ja lähtee just ja just käyntii ku akkuu lataillu 30min. b.paine säädin näytti olevan ihan auki, et tota, kusettaakohan, alipaine letku irti/kiinni, näyttää iha samaa. huome täytyy kokeilla laittaa b.painetta lisää ja semmosta
suuttimista...4wd cossu sierra+lastuu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kokeile ruuvata reilusti vaan syvemmälle.juusto_pallero kirjoitti:siis säätöruuvi ihan ylhäällä.siipicossu kirjoitti:Mitä meinaat tuolla "b.paine säädin näytti olevan ihan auki" ainakin takavedon säätimessä mitä syvemmälle säätöruuvin kiertää sitä enemmän b.painetta.juusto_pallero kirjoitti:no nyt on sit se lastumutta mutta....
b.paine näyttää karvan vaille 3bar ja lähtee just ja just käyntii ku akkuu lataillu 30min. b.paine säädin näytti olevan ihan auki, et tota, kusettaakohan, alipaine letku irti/kiinni, näyttää iha samaa. huome täytyy kokeilla laittaa b.painetta lisää ja semmosta
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
juu pitää kokeilla. mut paljonkohan tuol pitäis olla painetta ruuvi auki? 3bar kuulostaa siihen nähden aika paljolta ja kun ei eroo on alipaineletku irti tai kiinni. toivottavasti huomenna oltaisiin paremmassa jamassa 
eiköhän se ala pelittää
lähtee käyntiin ku on paljon virtaa, täytyy kyllä heti painaa kaasua (n.2000rpm), niin pysyy käynnissä. bensan puutosta ilmeisesti.
aikasemmin puhuin siitä 90 asteen liittimestä, se liitos hikoilee
täytyy yrittää avaa ja laittaa uusiks tiukempaan kiinni tai sit jotai muuta...

eiköhän se ala pelittää

aikasemmin puhuin siitä 90 asteen liittimestä, se liitos hikoilee

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 292
- Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
- Paikkakunta: stadi
[quote="juusto_pallero"]laitoin b.paine mittarin 
http://www.ii2.org/user.php?nick=sorsa1 ... g=19415088
En halua mollata mut jos tuo mittari ei ole nestevaimennettu niin ei ole pitkä ikäinen kun meinaat sen siihen jättää.

http://www.ii2.org/user.php?nick=sorsa1 ... g=19415088
En halua mollata mut jos tuo mittari ei ole nestevaimennettu niin ei ole pitkä ikäinen kun meinaat sen siihen jättää.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
jumis ei tunnu olevan. pyörittelin sitä vähä joka asentoonJake kirjoitti:Noita nelkkarin säätimiä on menny jumiin joskus , kokeile testata .
n.3bar pitäis olla alipaineella , ~3.5bar muuten .


mittarissahan on sulku


Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kyllä se pitäisi paremmin lähteä käyntiin jos kerran on jo käynnissä ollut.juusto_pallero kirjoitti: jumis ei tunnu olevan. pyörittelin sitä vähä joka asentoonparhaillaan oli 4bar alipaine letku kiinni. ei se vaa haluu lähtee käyntiin
voiskohan olla ku se on seisonu niin kauan (n.1.5kk) niin se ei sen takii hevillä lähe käyntiin. eilen se kävi 15-20s ku anto vähä kaasuu (n.2000rpm).
Mulla on Cossu talvet tallissa ja keväällä lähtee usean kuukauden käyttämättä jättämisen jälkeen käyntiin muutaman sekunnin sahaamisen jälkeen.
Seuraavaan starttiin lähtee heti.
Jotain häikkää sulla on varmasti jossain.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
niimpä varmaan sitten
sillon joskus kun toi kävi. oli noi kamat mitä tos ny on ja vihreille lastu. ja sen jälkee ei olla ku tota moottorin ohjaus boxii runkattu. nii ja vakio mappi vaihdettu 3bar mappii.
EDIT: siel on aika heikko kipinä, joskus sattuu antamaan. täytyy kai virranjakajan kansi ja pyörijä vaihtaa. ei taida sytytys puolakaa olla parhaimmassa hapessa, siin oli - ja + liittimet aika haperon näköset.
EDIT: sytyspuolan maa oli pimeenä. flektit ollu siitä asti irti kun auto sillon joskus kävi. nyt tökkäsin flektit kiinni, ihmettelin ku ei pyöri. sit katoin et flekteil ja puolan on sama maa runkoon. sit vedin akulta uuden maa piuhan. lähtihän se sit kahella pytylläkin käyntiin, oli kaks tulpan hattuu irti
onkoha nyt ollu niin että koko ajan toi maa ollu pimeenä ja sillee

EDIT: siel on aika heikko kipinä, joskus sattuu antamaan. täytyy kai virranjakajan kansi ja pyörijä vaihtaa. ei taida sytytys puolakaa olla parhaimmassa hapessa, siin oli - ja + liittimet aika haperon näköset.
EDIT: sytyspuolan maa oli pimeenä. flektit ollu siitä asti irti kun auto sillon joskus kävi. nyt tökkäsin flektit kiinni, ihmettelin ku ei pyöri. sit katoin et flekteil ja puolan on sama maa runkoon. sit vedin akulta uuden maa piuhan. lähtihän se sit kahella pytylläkin käyntiin, oli kaks tulpan hattuu irti

onkoha nyt ollu niin että koko ajan toi maa ollu pimeenä ja sillee

Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Sammuuko se laakista vai rötääkö se ensiks?juusto_pallero kirjoitti:uus ropleemasammuu kun nostaa kiekat 3000rpm. b.paineet on aika tasan 3bar ilman alipainetta. voiskohan se vika löytyy kans tuolt sytytys puolelta?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
ei rötää ja just just ja kiertää siihen 3000rpm ja sit sammuu samantien
vähän haulla etein: virranjakajan anturi liian kaukana...
ei kai se itestää siel pääse liikkumaan, mut toihan voi muuten vaanki mennä paskaks?
kai se pitää virranjakaja lyödä palasiks
se vaa tuppaa olee niin Vmäisessä paikassa....
EDIT:
eli auto siis kävi ihan nätisti tyhjää ja hyyty tohon 3000rpm. aamulla autoa käyttelin. sitten otin jakosuojan pois, auto käymää, flektit ei enään pyörinyt. sammutin koska vesiletku vuoti, vuoto kuntoon ja starttailemaan, mutta enään ei lähtenyt.
ruiskun ja coolerin välisen putken alla on kaksi liitin paria. toiset ovat valkoset ja toiset mustat. mustat liittimet oli irti, tuskin kuuluu olla? toisesta mustasta liittimestä lähtee johto koneen alaosaan, oisko siihen kampuran asentotunnistimeen vai mihin?
kipinääkään ei näkynyt, pitäis se virranjakaja varmaan avaa? tulpat on ihan mustat mutta ei kastu. kaveri meinasi että suuttimet ei aukeis, suuttimiinkin tuli kyllä jotain virtaa. kaveri meinas kans et aika varmasti moottorin-ohjaus boxi paskana.
ite en kyllä jaksa tohon uskoa, koska tosiaan aamulla kävi, flektit ilmeisesti veden takia? kun piti se toinen vesiletku ottaa siitä jakosuojan eestä pois, niin tuli vähän vettä.
ja toi sytytyspuolan maa hommeli. eli on 4-nastanen rele, siihen tulee: maa, virta, virta flekteille ja puolasta tulee heräte vissiin. jos toi rele on rikki, voisko aiheuttaa et ei lähe käyntiin?
vähän haulla etein: virranjakajan anturi liian kaukana...
ei kai se itestää siel pääse liikkumaan, mut toihan voi muuten vaanki mennä paskaks?
kai se pitää virranjakaja lyödä palasiks

EDIT:
eli auto siis kävi ihan nätisti tyhjää ja hyyty tohon 3000rpm. aamulla autoa käyttelin. sitten otin jakosuojan pois, auto käymää, flektit ei enään pyörinyt. sammutin koska vesiletku vuoti, vuoto kuntoon ja starttailemaan, mutta enään ei lähtenyt.
ruiskun ja coolerin välisen putken alla on kaksi liitin paria. toiset ovat valkoset ja toiset mustat. mustat liittimet oli irti, tuskin kuuluu olla? toisesta mustasta liittimestä lähtee johto koneen alaosaan, oisko siihen kampuran asentotunnistimeen vai mihin?
kipinääkään ei näkynyt, pitäis se virranjakaja varmaan avaa? tulpat on ihan mustat mutta ei kastu. kaveri meinasi että suuttimet ei aukeis, suuttimiinkin tuli kyllä jotain virtaa. kaveri meinas kans et aika varmasti moottorin-ohjaus boxi paskana.
ite en kyllä jaksa tohon uskoa, koska tosiaan aamulla kävi, flektit ilmeisesti veden takia? kun piti se toinen vesiletku ottaa siitä jakosuojan eestä pois, niin tuli vähän vettä.
ja toi sytytyspuolan maa hommeli. eli on 4-nastanen rele, siihen tulee: maa, virta, virta flekteille ja puolasta tulee heräte vissiin. jos toi rele on rikki, voisko aiheuttaa et ei lähe käyntiin?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
"ja toi sytytyspuolan maa hommeli. eli on 4-nastanen rele, siihen tulee: maa, virta, virta flekteille ja puolasta tulee heräte vissiin. jos toi rele on rikki, voisko aiheuttaa et ei lähe käyntiin?"
Puolalle tulee + releen kautta virtalukon ohjaamana ja sytysmoduli pätkii maata ECUn komentojen mukaan.
4x4 koneessa on nakutusanturi ja sen liitin, 2-pinninen neliskanttinen kuten suuttimissa, on muistaakseni samassa metalliliuskassa kuin kampiakselin pyörimisanturi.
Pitäisköhän autoa ruuvata jonkinlaiseen seosmittariin kiinni ennen kuin jotain kilahtaa?
Puolalle tulee + releen kautta virtalukon ohjaamana ja sytysmoduli pätkii maata ECUn komentojen mukaan.
4x4 koneessa on nakutusanturi ja sen liitin, 2-pinninen neliskanttinen kuten suuttimissa, on muistaakseni samassa metalliliuskassa kuin kampiakselin pyörimisanturi.
Pitäisköhän autoa ruuvata jonkinlaiseen seosmittariin kiinni ennen kuin jotain kilahtaa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2216
- Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
- Paikkakunta: otalampi
ja toi sytytyspuolan maa hommeli. eli on 4-nastanen rele, siihen tulee: maa, virta, virta flekteille ja puolasta tulee heräte vissiin. jos toi rele on rikki, voisko aiheuttaa et ei lähe käyntiin?
Puolalle tulee + releen kautta virtalukon ohjaamana ja sytysmoduli pätkii maata ECUn komentojen mukaan.
-puolalle tulee jostain vihree + piuha ja siitä semmosen kivan liittimen kautta releelle, et rele taitaa olla vaan flekteille. mutta voisiko kuitenkin rikkinäinen rele aiheuttaa et ei lähe käyntiin?
4x4 koneessa on nakutusanturi ja sen liitin, 2-pinninen neliskanttinen kuten suuttimissa, on muistaakseni samassa metalliliuskassa kuin kampiakselin pyörimisanturi.
-niin toi on just se musta liitin varmaan ja kuuluu varmasti olla kiinni. se on sieltä ollu irti, tiiä kuin kauan, ei tommone kyl itestäänkään luulis irtoovan.
Puolalle tulee + releen kautta virtalukon ohjaamana ja sytysmoduli pätkii maata ECUn komentojen mukaan.
-puolalle tulee jostain vihree + piuha ja siitä semmosen kivan liittimen kautta releelle, et rele taitaa olla vaan flekteille. mutta voisiko kuitenkin rikkinäinen rele aiheuttaa et ei lähe käyntiin?
4x4 koneessa on nakutusanturi ja sen liitin, 2-pinninen neliskanttinen kuten suuttimissa, on muistaakseni samassa metalliliuskassa kuin kampiakselin pyörimisanturi.
-niin toi on just se musta liitin varmaan ja kuuluu varmasti olla kiinni. se on sieltä ollu irti, tiiä kuin kauan, ei tommone kyl itestäänkään luulis irtoovan.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86
Ford Sierra Rs Cosworth -86