suuttimista...4wd cossu sierra+lastuu

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Pe Tammikuu 25. 22:59:31 2008

siipicossu kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:no nyt on sit se lastu :) mutta mutta....

b.paine näyttää karvan vaille 3bar ja lähtee just ja just käyntii ku akkuu lataillu 30min. b.paine säädin näytti olevan ihan auki, et tota, kusettaakohan, alipaine letku irti/kiinni, näyttää iha samaa. huome täytyy kokeilla laittaa b.painetta lisää ja semmosta :)
Mitä meinaat tuolla "b.paine säädin näytti olevan ihan auki" ainakin takavedon säätimessä mitä syvemmälle säätöruuvin kiertää sitä enemmän b.painetta.
siis säätöruuvi ihan ylhäällä.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Tammikuu 25. 23:22:13 2008

juusto_pallero kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
juusto_pallero kirjoitti:no nyt on sit se lastu :) mutta mutta....

b.paine näyttää karvan vaille 3bar ja lähtee just ja just käyntii ku akkuu lataillu 30min. b.paine säädin näytti olevan ihan auki, et tota, kusettaakohan, alipaine letku irti/kiinni, näyttää iha samaa. huome täytyy kokeilla laittaa b.painetta lisää ja semmosta :)
Mitä meinaat tuolla "b.paine säädin näytti olevan ihan auki" ainakin takavedon säätimessä mitä syvemmälle säätöruuvin kiertää sitä enemmän b.painetta.
siis säätöruuvi ihan ylhäällä.
Kokeile ruuvata reilusti vaan syvemmälle.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Tammikuu 26. 2:11:18 2008

juu pitää kokeilla. mut paljonkohan tuol pitäis olla painetta ruuvi auki? 3bar kuulostaa siihen nähden aika paljolta ja kun ei eroo on alipaineletku irti tai kiinni. toivottavasti huomenna oltaisiin paremmassa jamassa :D

eiköhän se ala pelittää :) lähtee käyntiin ku on paljon virtaa, täytyy kyllä heti painaa kaasua (n.2000rpm), niin pysyy käynnissä. bensan puutosta ilmeisesti.

aikasemmin puhuin siitä 90 asteen liittimestä, se liitos hikoilee :( täytyy yrittää avaa ja laittaa uusiks tiukempaan kiinni tai sit jotai muuta...
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Tammikuu 26. 10:19:06 2008

[quote="juusto_pallero"]laitoin b.paine mittarin :)
http://www.ii2.org/user.php?nick=sorsa1 ... g=19415088

En halua mollata mut jos tuo mittari ei ole nestevaimennettu niin ei ole pitkä ikäinen kun meinaat sen siihen jättää.
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Tammikuu 26. 10:35:54 2008

Noita nelkkarin säätimiä on menny jumiin joskus , kokeile testata .

n.3bar pitäis olla alipaineella , ~3.5bar muuten .
ex Jäsen #10

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Tammikuu 26. 11:17:49 2008

Jake kirjoitti:Noita nelkkarin säätimiä on menny jumiin joskus , kokeile testata .

n.3bar pitäis olla alipaineella , ~3.5bar muuten .
jumis ei tunnu olevan. pyörittelin sitä vähä joka asentoon :D parhaillaan oli 4bar alipaine letku kiinni. ei se vaa haluu lähtee käyntiin :( voiskohan olla ku se on seisonu niin kauan (n.1.5kk) niin se ei sen takii hevillä lähe käyntiin. eilen se kävi 15-20s ku anto vähä kaasuu (n.2000rpm).

mittarissahan on sulku :) et jos se nyt hajoo nii ei voi mitää. ostinkin eka nestevaimennetun 25€, sika kallis :D se oli sika isoki ja 10bar mittari, nii en tykänny siit. kaveri putkitukus töissä niin toi sieltä ton t-haaran, sulun ja hilppeet. nii kyselin siltä sitten mittareita, niin ei ollu noit 6bar mittareita ku tommosii ei vaimennettuja. äkkiihän sen vaihtaa jos hajoo.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Tammikuu 26. 11:32:36 2008

juusto_pallero kirjoitti: jumis ei tunnu olevan. pyörittelin sitä vähä joka asentoon :D parhaillaan oli 4bar alipaine letku kiinni. ei se vaa haluu lähtee käyntiin :( voiskohan olla ku se on seisonu niin kauan (n.1.5kk) niin se ei sen takii hevillä lähe käyntiin. eilen se kävi 15-20s ku anto vähä kaasuu (n.2000rpm).
Kyllä se pitäisi paremmin lähteä käyntiin jos kerran on jo käynnissä ollut.
Mulla on Cossu talvet tallissa ja keväällä lähtee usean kuukauden käyttämättä jättämisen jälkeen käyntiin muutaman sekunnin sahaamisen jälkeen.
Seuraavaan starttiin lähtee heti.

Jotain häikkää sulla on varmasti jossain.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » La Tammikuu 26. 11:38:49 2008

niimpä varmaan sitten :( sillon joskus kun toi kävi. oli noi kamat mitä tos ny on ja vihreille lastu. ja sen jälkee ei olla ku tota moottorin ohjaus boxii runkattu. nii ja vakio mappi vaihdettu 3bar mappii.

EDIT: siel on aika heikko kipinä, joskus sattuu antamaan. täytyy kai virranjakajan kansi ja pyörijä vaihtaa. ei taida sytytys puolakaa olla parhaimmassa hapessa, siin oli - ja + liittimet aika haperon näköset.

EDIT: sytyspuolan maa oli pimeenä. flektit ollu siitä asti irti kun auto sillon joskus kävi. nyt tökkäsin flektit kiinni, ihmettelin ku ei pyöri. sit katoin et flekteil ja puolan on sama maa runkoon. sit vedin akulta uuden maa piuhan. lähtihän se sit kahella pytylläkin käyntiin, oli kaks tulpan hattuu irti :)

onkoha nyt ollu niin että koko ajan toi maa ollu pimeenä ja sillee :D
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Tammikuu 28. 11:37:31 2008

uus ropleema :( sammuu kun nostaa kiekat 3000rpm. b.paineet on aika tasan 3bar ilman alipainetta. voiskohan se vika löytyy kans tuolt sytytys puolelta?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Tammikuu 28. 11:46:11 2008

juusto_pallero kirjoitti:uus ropleema :( sammuu kun nostaa kiekat 3000rpm. b.paineet on aika tasan 3bar ilman alipainetta. voiskohan se vika löytyy kans tuolt sytytys puolelta?
Sammuuko se laakista vai rötääkö se ensiks?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ma Tammikuu 28. 11:50:25 2008

ei rötää ja just just ja kiertää siihen 3000rpm ja sit sammuu samantien

vähän haulla etein: virranjakajan anturi liian kaukana...

ei kai se itestää siel pääse liikkumaan, mut toihan voi muuten vaanki mennä paskaks?

kai se pitää virranjakaja lyödä palasiks :D se vaa tuppaa olee niin Vmäisessä paikassa....

EDIT:

eli auto siis kävi ihan nätisti tyhjää ja hyyty tohon 3000rpm. aamulla autoa käyttelin. sitten otin jakosuojan pois, auto käymää, flektit ei enään pyörinyt. sammutin koska vesiletku vuoti, vuoto kuntoon ja starttailemaan, mutta enään ei lähtenyt.

ruiskun ja coolerin välisen putken alla on kaksi liitin paria. toiset ovat valkoset ja toiset mustat. mustat liittimet oli irti, tuskin kuuluu olla? toisesta mustasta liittimestä lähtee johto koneen alaosaan, oisko siihen kampuran asentotunnistimeen vai mihin?

kipinääkään ei näkynyt, pitäis se virranjakaja varmaan avaa? tulpat on ihan mustat mutta ei kastu. kaveri meinasi että suuttimet ei aukeis, suuttimiinkin tuli kyllä jotain virtaa. kaveri meinas kans et aika varmasti moottorin-ohjaus boxi paskana.

ite en kyllä jaksa tohon uskoa, koska tosiaan aamulla kävi, flektit ilmeisesti veden takia? kun piti se toinen vesiletku ottaa siitä jakosuojan eestä pois, niin tuli vähän vettä.

ja toi sytytyspuolan maa hommeli. eli on 4-nastanen rele, siihen tulee: maa, virta, virta flekteille ja puolasta tulee heräte vissiin. jos toi rele on rikki, voisko aiheuttaa et ei lähe käyntiin?
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Tammikuu 29. 19:16:47 2008

"ja toi sytytyspuolan maa hommeli. eli on 4-nastanen rele, siihen tulee: maa, virta, virta flekteille ja puolasta tulee heräte vissiin. jos toi rele on rikki, voisko aiheuttaa et ei lähe käyntiin?"

Puolalle tulee + releen kautta virtalukon ohjaamana ja sytysmoduli pätkii maata ECUn komentojen mukaan.

4x4 koneessa on nakutusanturi ja sen liitin, 2-pinninen neliskanttinen kuten suuttimissa, on muistaakseni samassa metalliliuskassa kuin kampiakselin pyörimisanturi.

Pitäisköhän autoa ruuvata jonkinlaiseen seosmittariin kiinni ennen kuin jotain kilahtaa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Juusto_Pallero
Viestit: 2216
Liittynyt: La Marraskuu 4. 16:57:31 2006
Paikkakunta: otalampi

Viesti Kirjoittaja Juusto_Pallero » Ti Tammikuu 29. 21:56:29 2008

ja toi sytytyspuolan maa hommeli. eli on 4-nastanen rele, siihen tulee: maa, virta, virta flekteille ja puolasta tulee heräte vissiin. jos toi rele on rikki, voisko aiheuttaa et ei lähe käyntiin?

Puolalle tulee + releen kautta virtalukon ohjaamana ja sytysmoduli pätkii maata ECUn komentojen mukaan.


-puolalle tulee jostain vihree + piuha ja siitä semmosen kivan liittimen kautta releelle, et rele taitaa olla vaan flekteille. mutta voisiko kuitenkin rikkinäinen rele aiheuttaa et ei lähe käyntiin?


4x4 koneessa on nakutusanturi ja sen liitin, 2-pinninen neliskanttinen kuten suuttimissa, on muistaakseni samassa metalliliuskassa kuin kampiakselin pyörimisanturi.


-niin toi on just se musta liitin varmaan ja kuuluu varmasti olla kiinni. se on sieltä ollu irti, tiiä kuin kauan, ei tommone kyl itestäänkään luulis irtoovan.
Ford Sierra Cosworth 4x4 -90
Ford Sierra Rs Cosworth -86

Vastaa Viestiin