mikä taka-akseli caprissa?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Liukkonen
Ylläpitäjä

mikä taka-akseli caprissa?

Viesti Kirjoittaja Liukkonen » Ma Maaliskuu 6. 17:09:39 2006

Eli kyseessä on mkIII capri ja akseli on pirun leveä iso atlas.Akselista lähtee kaksi n. 30 senttistä tankoa eteenpäin ja kiinnittyy runkopalkkehin.Onko mkIII caprissa kyseinen tuenta alunperin? olen kuullut että taka-akseli peräisin V6 taunuksesta? autossa on tällä hetkellä kiinni focuksen 14 peltivanteet ja istuu hyvin paikoilleen. Sit viel kysymys dump valvesta, kun se on painekotelossa eikä ahtoputkessa. onko haittaa ku kyseessä on kaasari turbo. kuulemma pitäisi olla kiinni vähä ennen kaasuläppää,mut se taitaa päteä vaan ruiskuihin? Et tälläiset mietityttää.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Maaliskuu 7. 11:57:33 2006

Etteipä olisi taunuksen akseli. Focuksen peltivanteet jäisivät kyllä aika reippaasti sisälle Caprin omalla akselilla.

MkIII Caprissa on alunperin vakaajatanko.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Liukkonen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Liukkonen » Ti Maaliskuu 7. 14:13:38 2006

niin minäki luulen et on taunuksen akseli. oon ajatellu laittaa jäykät puslat
taakse ettei eläs niin paljoo.Et tuumailin täs mihin kohtiin caprin puslia tilailis.Jouset ja pakat on kyllä caprista.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Maaliskuu 7. 14:58:30 2006

Kannattaako tuosta alkuperäisestä ripustuksesta alkaa mitään tekemään. Millään puslilla ei mitään muutoksia saa aikaan, näkee sitten enemmän vaivaa ja tekee takapään kunnon linkeillä ja kierrejousilla. Käyttää norraa mukana vain katsastuksessa näön vuoksi. Voi sitten kerralla unohtaa tuon takajousituksen murheet ja on viimesen päälle.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ti Maaliskuu 7. 15:04:24 2006

Arska kirjoitti:Kannattaako tuosta alkuperäisestä ripustuksesta alkaa mitään tekemään. Millään puslilla ei mitään muutoksia saa aikaan, näkee sitten enemmän vaivaa ja tekee takapään kunnon linkeillä ja kierrejousilla. Käyttää norraa mukana vain katsastuksessa näön vuoksi. Voi sitten kerralla unohtaa tuon takajousituksen murheet ja on viimesen päälle.
Norran ei tartte enää olla katsastuksessa paikallaan edes näön vuoksi. Säännöksethän muuttui taas tossa joku aika sitten..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ti Maaliskuu 7. 22:27:12 2006

Mutta jos nyt ei mitään muuta ihmeempää tee muuten, niin kyllä ne polyuretaanit (eli kaikki vaihtoon) tekee aika hillittömän paljon Caprin ajettavuudelle. Nimim. kokemusta on...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Liukkonen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Liukkonen » Ke Maaliskuu 8. 15:21:11 2006

kyllä taitaa kallistua noihin polyuretaanipuslien laitoks tälle kesälle. koko auto on viel menos uuteen maaliin keväällä ja töitä ois vielä jälellä sisustan osalta. ja pakkohan sitä on päästä revittelemää heti ku lumet on sulanu. :wink:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Maaliskuu 10. 16:56:21 2006

Mk-II/III Caprissa on enemmän kuin tarpeeksi rojua akselin molemmin puolin, joten kaikenmailman linkitykset pienellä vaivalla ei onnistu.

Allekirjoitan myös Jounin kommentin. Polyuretaani-puslat kaikkialle koko autoon unohtamatta uusia niveliä ja varsia sekä kuluneita iskareita tekee autosta niin paljon paremman.

Asiasta toiseen... On miettinyt miksi ensimäisten Mk-I Caprien taka-akselin reaktiotangot korvattiin myöhemmin vakaajalla?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Pikkupoeka
Viestit: 75
Liittynyt: La Kesäkuu 4. 16:39:33 2005
Paikkakunta: Leppis

Viesti Kirjoittaja Pikkupoeka » Pe Maaliskuu 10. 20:33:58 2006

MouTine kirjoitti: Asiasta toiseen... On miettinyt miksi ensimäisten Mk-I Caprien taka-akselin reaktiotangot korvattiin myöhemmin vakaajalla?
Todennäköisesti halvemmat valmistus kustannukset.
Ford Capri II
Ford Escort mk2

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Maaliskuu 10. 22:14:47 2006

Pikkupoeka kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Asiasta toiseen... On miettinyt miksi ensimäisten Mk-I Caprien taka-akselin reaktiotangot korvattiin myöhemmin vakaajalla?
Todennäköisesti halvemmat valmistus kustannukset.
"Kaks kärpästä yhdellä iskulla".. vakaaja ja reaktiotangot samassa paketissa. :roll:

Vastaa Viestiin