Cossun öljypumpun imuputkisto

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Cossun öljypumpun imuputkisto

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Huhtikuu 6. 15:47:07 2004

Eli ihan sellasta kyselisin että minkä kokosii ne reijät on niissä öljynsuihkutus putkien päissä? Ja onks se mitä ainetta tai lähinnä kuinka pehmeetä/kestävää ainetta se ruiskus putki? Aloin tänään sitä putkistoa tekemään jarruputkesta ja aika työläältä/aikaa vievältä hommalta vaikuttaa, ja ku ei tuota aikaa niin kauheesti oo..

JA NIINKU TOSSA ALHAALLA LUKEE... NI JOS JOLLAIN VAAN ON VÄHÄÄKI YLIMÄÄRÄSENÄ TOLLANEN PUTKISTO NI ILMOTTAKAA IHMEES, JA TIETTY MYÖS JOS JOLLAIN JOKU PAIKKA/TUTTU JOLTA TOLLANEN LÖYTYY NI ILMOTTAKAA!

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ti Huhtikuu 6. 20:09:41 2004

Reijät 1.5 x 2.0, soikioita kun ovat.
Näyttäis olevan kuparia tai jtn sinnepäin...
(2wd putkisto)

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Huhtikuu 6. 20:13:17 2004

1.5 x 2.0mm vissiin? On vaan moni sanonu et olis ehkä alle millinki, joku neulan kokonen... vai oliko kyseessä ees reikien sisähalkasijat?

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ti Huhtikuu 6. 20:31:16 2004

Jos tuosta jarruputkesta rakennat ja käytät jakonippoja, kannattaa väliin laittaa hyvää ikilukitetta (Loctite, Würth), ettei osat rapise irti. Ja varmaan joudut rakentamaan muutaman välituenkin, tuon yhden lisäksi, esim. laakeripukin pultin kannan alta teräspelli ja siihen kiinni.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ti Huhtikuu 6. 20:46:42 2004

ei ku kyl täs nyt ollaan niin kovaa jätkää ku pitäs noita stipendejä hillottaa et väännän se koko prkl putkiston ite ilman muita ku juotos liitoksii... voi tulla sanomista, mut ei välttämättä :D

nyt kiinnostaa että miten on vakiona toteutettu toi putken tiivistys tohon pumpun kanteen? Huomenna ilmottelen jos muistan et kuin hyvin tai vastakohtana päin persettä toi homma menee. huomenna sitä kuitenki 6 tuntii rakentelen ni sittepä tuon näkee.. :roll:

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ti Huhtikuu 6. 22:16:00 2004

Kyllä se alkuperäinen mulla tais terästä olla.
tiivistys alunperin vihreä vitonrengas.
6mm teräksinen jarruputki vois olla lähellä totuutta.
http://www.saunalahti.fi/jniemine/2wdoilpipe.JPG
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ke Huhtikuu 7. 14:55:33 2004

Terästähän se putki onkin, magneetti tarttuu. Oli vaan hieman oudon värinen.
My mistake...

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Huhtikuu 7. 15:19:53 2004

sen pinta on lasikuula puhallettu ...siitä johtuu outo väri
amis kyllähän niitä pumppuja löytyy mut ne maksaa paljon.
aikoinaan on kysytty ja kantta ei saa erikseen vaan koko pumppu on ostettava.
muista että jos teet sellaisen kannen ja putkiston niin siinä on oltava paine ventiili joka kestää putkiston toimimasta alle tietyn paineen ettei voitelu kärsi kun on paineet alhaiset esim käynnistäessä
paljon olisit valmis maksaman sellaisesta pumpusta
voisin kysellä jos sellaista löytyis.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Huhtikuu 7. 15:20:11 2004

Joo ei tosta hommasta tuu hevon vittuu... Tää päivä koitettu hopeella sitä juotella mut voi prkl ku palaa hermot. Aina sulaa jarruputki ennen ku hopee lähtee juoksee.. Nooh... ajan kanssa, huomenna uusiks :roll:

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Huhtikuu 7. 15:25:58 2004

sierra friikki kirjoitti:sen pinta on lasikuula puhallettu ...siitä johtuu outo väri
amis kyllähän niitä pumppuja löytyy mut ne maksaa paljon.
aikoinaan on kysytty ja kantta ei saa erikseen vaan koko pumppu on ostettava.
muista että jos teet sellaisen kannen ja putkiston niin siinä on oltava paine ventiili joka kestää putkiston toimimasta alle tietyn paineen ettei voitelu kärsi kun on paineet alhaiset esim käynnistäessä
paljon olisit valmis maksaman sellaisesta pumpusta
voisin kysellä jos sellaista löytyis.
Tuota, mulla on kyllä pumppu ja kansi jo, mutta ton putkiston tarviin, hintaa voit jotain suuntaa antavaa pistellä privana jos viitit... Olis kyllä tosissaan tarvetta tuolla.

*kiittää ja kumartaa*

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Huhtikuu 7. 15:28:39 2004

voin kysyä irrallista putkistoa mut se okin vaikeempi homma
haluutko kuvia pumpusta ja putkistosta
voin ottaa
mulla on irrallaan sellaisnen
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Huhtikuu 7. 15:59:41 2004

Juu kyl mul kuvii on vaikka kuin paljo, puuttuu vaan se putkisto :D Kyl tost nyt jonkun verran vois maksaa, ei kuitenkaan ihan fordin hintaa (850€) :D

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Huhtikuu 7. 16:08:39 2004

TuunaavaAmis kirjoitti:Juu kyl mul kuvii on vaikka kuin paljo, puuttuu vaan se putkisto :D Kyl tost nyt jonkun verran vois maksaa, ei kuitenkaan ihan fordin hintaa (850€) :D
Mä voin myydä puoleen hintaan ;)
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Huhtikuu 7. 16:12:41 2004

emmä kyl niinkään paljoo :D Haukkukaa nyt pummiks mut sellast se on..

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Ke Huhtikuu 7. 19:36:36 2004

Taisit yrittää tehdä kupari/nikkeli putkesta?
Mulla on töissä tuota 6mm teräsputkea jos et mistään satu muualta löytään. Tästä putkesta on todella helppo tehdä ja taivutella.
Myös juottaminen pitäisi onnistua ilman pelkoa että putki sulaa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Huhtikuu 10. 23:49:37 2004

Täälläpäin yhdellä kaverilla OHC Turbo Caprissa öljynsuihkutus männille on toteutettu neljällä "suuttimella" öljykanavasta jokaisen putken vieressä. Siinä on porattu lohkoon neljä reikää ja asennettu suuuttimet suihkuttamaan öljyä männän alle. Kuvaa ei valitettavasti ole, koitan muistaa napata semmosen kun käyn taas pajalla.

Samaa tekniikkaa käytetään esim. 2.0 Zetecissä.

Mites tämmönen toimisi?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » La Huhtikuu 10. 23:51:48 2004

Varmaan ihan jees, mutta lohko on jo muuten kasattu ni tuo olis ollu vähä myöhänen konsti.. mutta niinku tuossa alhaalla lukee ni kiitos TL:n mulla on jo cossun putkisto ja heino sellanen 8)

Vastaa Viestiin