Mk2 Escortin takahiekkalevyn mutterien kierteet/mutterit?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

vaananen
Ylläpitäjä

Mk2 Escortin takahiekkalevyn mutterien kierteet/mutterit?

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ma Lokakuu 10. 9:42:24 2005

Terve!

nyt olisi aika saada se ekkerin takapaksin pohjan alla oleva hiekkalevy kiinni. Onpahan vain kierre sellainen ettei selvinnyt meikäläiselle, ilmiesesti ei M-kokoa. Mikähän tuo kierteen tunnus olisi, että saisi mutterit jostain ostettua.

Tietysti jos jollakulla nuo on ja niistä haluaa luopua, saapi tarjota :)

H

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Re: Mk2 Escortin takahiekkalevyn mutterien kierteet/mutterit

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Lokakuu 10. 10:47:46 2005

vaananen kirjoitti:Terve!

nyt olisi aika saada se ekkerin takapaksin pohjan alla oleva hiekkalevy kiinni. Onpahan vain kierre sellainen ettei selvinnyt meikäläiselle, ilmiesesti ei M-kokoa. Mikähän tuo kierteen tunnus olisi, että saisi mutterit jostain ostettua.

Tietysti jos jollakulla nuo on ja niistä haluaa luopua, saapi tarjota :)

H
Tuumakierteitä(?), muttereita kuulemma vaikea löytää, näin ainakin omassa mk1:ssä..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ma Lokakuu 10. 13:47:28 2005

Jees, nyt kun vielä saisi sen kierteen selville.....

Kierretulkillahan se, mutta kuka tulkkaisi sen?

H

Larppa
Viestit: 63
Liittynyt: Su Maaliskuu 20. 22:14:36 2005
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Larppa » Ma Lokakuu 10. 20:43:45 2005

kato tulkilla kierteen nousu ja mittaa tönärillä halkaisija...mulla ainakin on taulukot mistä näkee mikä on mikäkin kierre.
#1040
2600T

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Lokakuu 10. 20:47:52 2005

3/8" UNC?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Lokakuu 10. 20:50:22 2005

Ja ruuveja+muttereita löytyy;ruuvinet
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ma Lokakuu 10. 22:59:10 2005

Ryömin auton alle ja näyttäisi olevan 1/4" UNC

Tilasin varmuudeksi myös 3/8 mutterit :)

Kiitos

H

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Lokakuu 11. 8:36:57 2005

ymmärtääkseni kaikki Mk2 korin ruuvit ja kierteet on metrisiä,
kerrotko oliko tosiaan tuumakierre ?

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ti Lokakuu 11. 10:08:31 2005

Hmm.. tuo on -75 ja alkuperäinen. Olen törmännyt useassa kohdassa koria tuumaisiin kierteisiin. Noihin pohjan pultteihinkin yritin kierrellä millisiä muttereita, mutta heikolla menestyksellä.

Olisiko siirtymävaiheessa laitettu osaan koreja vanhoja tuumakierteitä hyllystä kuleksimasta.

H

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Lokakuu 11. 10:56:50 2005

Oudolta kuulostaa, vaikka periaatteessa kai pohjapellit on samoja, ainakin tuolta taka, joten on voinu olla ylimenovaiheen juttuja.
Milläs pulteilla etupalkki ja vaihteiston kannatin on kiinni ?

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ti Lokakuu 11. 11:11:33 2005

Jaa-a, etupalkki on alkuperäisillä, joten en tiedä mitä ne on, vaihteiston kannakkeeseen muistaakseni vaihdoin milliset pultit, tosin tuo on muistikuva.

Tarkistelenpa tänään kun pääsen kotiin ja laitan sitten selvityksiä tänne.


H

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Lokakuu 11. 13:36:43 2005

Tuumaisia kannattaa myös kysyä tuolta

http://www.tuumacid.com/

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ti Lokakuu 11. 14:29:23 2005

TAp kirjoitti:ymmärtääkseni kaikki Mk2 korin ruuvit ja kierteet on metrisiä,
kerrotko oliko tosiaan tuumakierre ?
Mulla ainakin on/oli valtaosa tuumaisia. Ja on saksassa tehty koppa.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 11. 18:30:31 2005

Etupalkki ainakin on aina kiinni UNF:llä, vaihteisto taasen aina UNC:llä. Eipä paljon muita juttuja mk2:ssa olekaan UN -jengoilla; turvavöitä ei lasketa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Lokakuu 11. 18:56:26 2005

Kuinkas alatukivarren pultit ja lehtijousen pultit?,ainakin vanhassa kopassa tuumaisia,onko nekin muutettu myöhemmin?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Lokakuu 11. 21:14:28 2005

Hauska aihe :) Pientä triviaalia...
Alatukivarren pultit taitaa tosiaan olla myös tuumaiset, samoin kuin ison tolpan kääntövarsien. Puhe siis -mk2-. Lehdissä taitaa olla mm:set.
Ja jos on brittiperä, murikan kiinnitysmutterit. Kentin koneessa noita riittää myös.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ti Lokakuu 11. 23:01:08 2005

Alkuperäinen pakoputken taaimmainen kannake runkopalkissa on myös tuumasilla pulteilla.. Tai siis näin minun -78:ssa.. :wink:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Lokakuu 12. 8:59:29 2005

Niin, mää kanssa muistelin, ettei M10 pultti mee tukivarren holkista läpi.
Olisko koko pohjalevy, jousikorvien muutoksia lukuunottamatta, otettu Mk1:stä ???

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Lokakuu 12. 10:37:08 2005

Etupenkkien kiinnitysruuvit on tuumaiset. (muistaakseni)

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ke Lokakuu 12. 14:56:36 2005

TAp kirjoitti:Olisko koko pohjalevy, jousikorvien muutoksia lukuunottamatta, otettu Mk1:stä ???
Ja onhan viimeisissä vanhakopissa myös tappi-lenkki takaiskarit.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 12. 18:13:19 2005

Tinde kirjoitti:Etupenkkien kiinnitysruuvit on tuumaiset. (muistaakseni)
Taitaa olla M8 pienellä 10mm kannalla


TAp:
Tavallaan; väittävät että kun vanhanmalliset (68-73) takapohjapellit loppuivat, ottivat valmiiksi prässättyjä mk2 pohjapeltejä käyttöön (74).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Lokakuu 12. 20:15:18 2005

jjs kirjoitti:
Tinde kirjoitti:Etupenkkien kiinnitysruuvit on tuumaiset. (muistaakseni)
Taitaa olla M8 pienellä 10mm kannalla
Jaa, ihan muistelisin että mulla joskus jenka korkkas ja tein tilalle M8:n ja
että alunperin avainväli olisi 7/16". Täytyy tarkastaa huomenna :D

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » Ke Lokakuu 12. 21:23:54 2005

Tinde kirjoitti:
jjs kirjoitti:
Tinde kirjoitti:Etupenkkien kiinnitysruuvit on tuumaiset. (muistaakseni)
Taitaa olla M8 pienellä 10mm kannalla
Jaa, ihan muistelisin että mulla joskus jenka korkkas ja tein tilalle M8:n ja
että alunperin avainväli olisi 7/16". Täytyy tarkastaa huomenna :D
vissiin 1/4"UNC 11mm kannalla, väännin kerran takimmaisiin reikiin m6 kierteet ja pyöritin alapuolelta m6:set pinnapultiksi.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 12. 22:14:22 2005

Pannahinen! Näin tärkeästä vielä asiasta kun on kyse, ja tuli töpättyä :oops: Onneksi paino oli sanalla -taitaa-. Eli omissa mk2:ssa ollut 6mm kierre penkeissä-lattiaan. Itse penkissä (-kiskoihin) on kai 7/16 kantainen pultti (11mm) jollain UNC -kierteellä.
Täytyy olla tarkempana...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ti Lokakuu 25. 9:40:04 2005

Haa, viimeinkin tuli muttereita postissa, ja ne hiekkapellin mutterit ovat 1/4 UNC.

H

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Lokakuu 25. 14:13:17 2005

FOMOCO kirjoitti:vissiin 1/4"UNC 11mm kannalla, .
Jessus, että mä vihaan tollaisia pultteja ja mutskuja, kun joutuu pelaan 65 amerikan tuumien, 85 amerikan melkein metrien, 78 tiesminkä eurotuumien kanssa. Aina saa mitata kierrekammalla.

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ti Lokakuu 25. 14:39:29 2005

Joo nyttenkin yritin sitä millikierteistä ensin väkisin jenkoille, kammalla sitten mittasin ja tilasin erilaisia mutskuja, joista kokeilemalla sain sen oikean. Tosin foorumin heebot antoivat kyllä hyvin osviittaa mitä kannattaa kokeilla. Olin vielä maalannut kierteet, joten vaikeuskerroin kasvoi......

Enää tartten uudet suvikumit RS-vanteilleni, ja pilikka on valmis museokatsastukseen.

H

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Lokakuu 26. 18:31:47 2005

Mulla ainakin meni milliset mutterit suosiolla -72 escon pohjaan...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Pe Lokakuu 28. 14:41:15 2005

Taitaapi jäädä selvittämättä arvoitus, kun kerran aikaisemmassa pelissä on millikierteet ja -75:ssa tuumaiset.

mystistä 8)

H

Vastaa Viestiin