Jatkoa jarru keskusteluun: Mitkä palat bedalboxin kanssa?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jatkoa jarru keskusteluun: Mitkä palat bedalboxin kanssa?

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Syyskuu 15. 17:34:53 2005

Eli mitä paloja ootte käyttänyt bedalboxin kanssa ?
Jotkut pehmeät palat ilmeisesti että saadaan voima riittämään.
Itellä on ollut kiinni kevlar palat rallyracesta ja ne ei todellakaan ole olleet kovin "Kitkaisia" / helposti jarruttavia.

Ja palat tulee volvon satuloihin.
#6
Escort -75

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Syyskuu 15. 21:10:05 2005

Pääsylinterin koko ratkaisee tarvittavan voiman, ei pala juurikaan. Valitse palat käyttötarpeesi mukaan (siviili/kisa/jotain väliltä), ja hae pääsylintereillä oikea voimatarve/liikematka.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Syyskuu 15. 21:34:27 2005

En nyt suoralta kädeltä muista mikä oli sylinterin koko. Rally racen bedalboxi paketin messissähän tuo tuli silloin...
Ajohan on ollut ratapäiviä, cruisinkeja ja kohta toivottavasti myös sprinttiä tms.
#6
Escort -75

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Jatkoa jarru keskusteluun: Mitkä palat bedalboxin kanssa

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Syyskuu 15. 22:22:31 2005

Ilkka_H kirjoitti: Itellä on ollut kiinni kevlar palat rallyracesta ja ne ei todellakaan ole olleet kovin "Kitkaisia" / helposti jarruttavia.
Kerros omia kokemuksia noista paloista?

Apropoo, kun itse asentelin ihan just äsken suulilla semmoset KevlarSportit ratapäiviä silmällä pitäen. Jotenkin testilenkillä heti tuntui poljin kovemmalta ja jämäkältä. Tosin edelliset palat oli Lucasin ja ne ajoin loppuun ihan tämän kesän aikana. Jarrutehosta en osaa vielä sanoa kun koitan ihan oikeasti ajaa noi rauhallisesti ensiksi sisään.

Mulla oli edellisessä Caprissa myös tuommoset, mutta tais olla vanhempaa disainia kun ei ollut viistetty reunoista eikä sitä keskiuraa. Toiminnasta en muista, mutta nekin kului kahdessa kesässä loppuun ja levytkin lopuksi halkeili.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Syyskuu 15. 22:27:35 2005

Noi kevlar palat on olleet ihan asiallisia siinä mielessä että ne on kestäneet lämpöä ihan kohtalaisen hyvin ratapäivillä ja ne ei vingu. Mutta voimaa ne tarvii jarrunpainamiseen. Toki itellä esessä vaatii aina voimaa kun ei ole tehostinta.
#6
Escort -75

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Syyskuu 16. 7:03:14 2005

Palana ferodo ds2000 on pelannut itsellä hyvin. Ferodo ds3000 olisi ollut vielä paremman kitkakertoimen omaava pala, mutta esim. sprintissä ne pitäisi päästä ajamaan lämpöseksi huolella ennen ensimmäistä mutkaa. :wink:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ke Lokakuu 5. 19:02:23 2005

Laitoin alustavasti ihan vain ferodon vakio premier palat ja hyvin pelittää,
tosin eipä tuolla clubin ratapäivillä paljoa niihin lämpöä saanut kun vettä tuli niin .....sti.
#6
Escort -75

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Lokakuu 5. 21:20:52 2005

Mä olin kyllä tuolla Ahvenistolla pirun tyytyväinen noihin Maxtorqin KelarSportteihin. Pelasi hyvin eikä oikein ollut häviämista havaittavissa, mutta varikolle tultaessa ja omaan ruutuun pysähdyttäessä ei sitten tuntunut pysäävän millään, mutta radalla pelasi tosi ok. Siis hintaansa nähden todella hyvät!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin