Äänenvaimennuksen poistoa...

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Äänenvaimennuksen poistoa...

Viesti Kirjoittaja RSME » Ke Syyskuu 7. 22:33:15 2005

Sanokaahan jos on kokemusta, lähtiskö Noisekiller auton lattiasta jollain kemikaalilla tms? Vai onko puhallus tai korkeapainepesu ainoat keinot. Ja kaikki vippaskonstit suht tuoreen bitumilevyn poistamiseksi lattiasta otetaan myös vastaan suurella kiitollisuudella!

Auton lattiassa sisäpuolella (ja ovissa, katossa? jne) on sen verran bitumilevyjä ettei ole ihme että Hki-Turku motari on vieläkin kesken, ja loput autosta on täytetty tolla ruiskutettavalla vaimentimella... :oops:

Olis varmaan hiljainen auto tuollaisenaan, mutta haluaisin ensinnäkin varmistua siitä että alustamassan ja sisäpohjan välissä on peltiäkin, ja toisekseen penkki pitäis saada lattiatasolle jotta autoon mahtuis sisälle...
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ke Syyskuu 7. 23:26:41 2005

Kuumailmapuhaltimella kuumaksi ja semmosella muurarin lastalla kaavit pois, nopeaa mutta pahan hajuista hommaa.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Syyskuu 8. 7:18:57 2005

Sama ongelma itellläkin oli, pahimmat sai poistettua / siirrettyä kasoihin rälläkkään laitettavalla teräsharjalla. Se lähinnä sulattaa sen mönjän ja siirtää eteenpäin, mutta sillä saa käteviä kasoja aikaiseksi jolloin ne pystyy lastalla ja puhaltimella poistamaan.

ps. Jos rälläkän sinne sisälle viet niin pitää olla kaikki sisustat purettu. Heittää meinaa sitä "sulaa" massaa kivasti ympärilleen.
#6
Escort -75

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » To Syyskuu 8. 12:17:07 2005

Noita vaihtoehtoja vähä pelkäsinkin, oon kerran tehny sen itse kaapimalla, eikä houkuttelis yhtään alkaa siihen uudestaan...
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Syyskuu 8. 13:10:11 2005

Autokorjaamonpitäjä-tutulla on sellainen (olikohan Snap-On merkkinen) Paineilmakäyttöinen massanpoistolaite,siinä on sellaisia L-mallisia n.2mm teräspiikkejä pyörimässäpystysuunnassa,jotka "vuolee" massan ja pehmeät materiaalit pois30-40mm leveältä alalta kerrallaan.Kovasti on tykännyt laitteesta kun on peltitöitä tehnyt...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » To Syyskuu 8. 17:06:20 2005

Kovasti kuullostais kivalta laitteelta, vaan eipä taida olla niitä edullisimpia hankintoja... Etenkään kun toistaiseksi ei ole edes paineilmaa...
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

DJ_Anza
Viestit: 128
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 20:03:42 2005
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja DJ_Anza » To Syyskuu 8. 21:31:07 2005

Würthiltä tollasta konetta ja niitä harjoja ainakin saa, hinnasta tosin ei tietoa mutta varmaan maksaa harrastaja pudjetilla.

Töissä olen tollasta käytellyt ja tuntuu kyllä ihan fiksulta peliltä. Itse lähinnä muovin tehtailusta syntyviä kuona-aineita ja itse muoviakin olen tolla poistanut, itse terästä sen suuremmin vahingoittamatta.

Ainut miinuspuoli mikä mieleen tulee autohommissa on tuon koko. Eihän se iso ole mutta ei kyllä taivu hankaliin paikkoihin, kuten ovikoteloihin, verrattavissa rälläkkään.

Suuremmat pinnat menee leikiten ja kerranki massan poistosta voi nauttia :D

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Syyskuu 8. 21:36:22 2005

TÄSSÄ on kuva,DBS 3500 Removal System :wink:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » Pe Syyskuu 9. 12:02:14 2005

northwest kirjoitti:TÄSSÄ on kuva,DBS 3500 Removal System :wink:
Juma, toi olis öykkärilaite! :)

Täytyy aloitella nyt kuitenkin noin perinteisemmin, olen siinä mielessä onnellisessa asemassa että projekteille ei ole tiukkoja budjetteja kun ei ole rahaakaan, joten tuollaisen laitteen hankkiminen ei ole ihan ensimmäisenä edessä...:) Voi tietty olla että oon nopeastikin erimieltä kunhan pääsen verestämään muistoja kaapimen ja föönin kanssa.
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

Vastaa Viestiin