escort mk2 1600 sport värit? Offtopic: vakio 1300

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

vaananen
Ylläpitäjä

escort mk2 1600 sport värit? Offtopic: vakio 1300

Viesti Kirjoittaja vaananen » To Elokuu 25. 8:39:46 2005

Törmäsin ohimennen tuollaiseen ja jäin ihmettelemään:

Kertokaapa vähän lähdemateriaalitietoja, onko hyvää kirjaa josta saa kuvia kojelaudasta tms. Wepistä löytyy aika vähän juttua, lieneekö hakusanat väärät.

Nyt on hiukan epäselvää lisävalokatkaisijan paikka ja tyyppi, ratin malli, ja oliko ryypyn käytössä alkuperäisenä merkkivalo sen vetokatkaisijan juuressa vai ei?

Onko peltisessä kojetaulussa pelkääjän puolella neliön muotoinen aukko vai ei?

Haulla löysin juttua foorumista, mutta aikas vähän.

Hannu
Viimeksi muokannut vaananen, Ke Elokuu 31. 9:18:11 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 25. 15:49:48 2005

Katkaisija lisävaloille on tuhkakupin vieressä, 1. vasemmalta. Keinuvipu.
Ryypylle ei ole valoa, auto on näet varustettu tehtaan jäljiltä automaattiryypyllä.
Reikää kojelaudassa ei ole, liekö joku joskus sovittanut RS2000 (custom) kellokotelon/hanskasyvennyksen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » To Elokuu 25. 21:58:38 2005

jees, punainen ja vihreä keinuvipu löytyi. Olisikohan tuossa reiässä tosiaan ollut neliön muotoinen kello joskus...

Wepistä löytyi sen verran, että ilmeisesti tehtaalta lähtiessä pienet tolpat edessä, 9" rummut takana, RS:n vanteet vakiona, 1600 kenttiläinen 2V kaasuttimella, pätkäpuskurit, lisävalot ja teippisarja.

hurja peli =)

Onkohan noita vielä ajossa......

H

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Elokuu 25. 22:48:55 2005

Alkuperäiset keinuvipukatkaisijat ovat mustia, valkoisella toimintologolla.

Vanteet eivät ole RS-peltiset, vaan samalla keskiöllä varustettu suurempi ET-lukuinen ja 1/2" kapeampi eli 5".
Kaikissa brittiakseli 3,54:1 välityksellä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Pe Elokuu 26. 6:12:04 2005

McPeksi kirjoitti:Tässä olis kojelauta mallia.

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/user/ ... id=2233189
NO ACCESS
Elikkä ei näy

TaneEsko
Viestit: 56
Liittynyt: Su Heinäkuu 11. 21:29:24 2004
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja TaneEsko » Pe Elokuu 26. 6:26:37 2005

McPeksi kirjoitti:Tässä olis kojelauta mallia.

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/user/ ... id=2233189





http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=2233189


user/ pois linkistä ni toimii . :idea:
Taunus GT Coupe -73
Escort Estate -72
V6 Mondeo -00
Yamaha FJR -09

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » Pe Elokuu 26. 13:37:28 2005

Mä voisin huolia talteen tuon kuvan perusteella tuollaisen aikalaisen radion kiinnikekehikkoineen, eli jos jollain hifistilla tuollaista alkuperäistä jossain on niin ilmoittelisitko...:)...!
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Pe Elokuu 26. 13:50:37 2005

oho, ainakin yksi siis on liikenteessä huomaan ma.
Radiota ei tässä versiossa ole, mutta kun nyt kerran otin tuon yksilön hoitooni, tarvitsisin siihen tuon ratin keskiön kaksoislippuineen.


Tietääkö kukaan, onko tuon "urheilullisen laatikon" välitykset samat kuin GT-escon?

Hannu

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » Pe Elokuu 26. 18:16:31 2005

Korjaus: Jos meinaat että tuo minun Sport olisi liikenteessä niin ollaan joitain vuosia (-kymmeniä) etuajassa. Tarkoitus on se liikkeelle saada mutta kiire ei ole:)
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Elokuu 26. 23:13:04 2005

vaananen kirjoitti:oho, ainakin yksi siis on liikenteessä huomaan ma.
Radiota ei tässä versiossa ole, mutta kun nyt kerran otin tuon yksilön hoitooni, tarvitsisin siihen tuon ratin keskiön kaksoislippuineen.


Tietääkö kukaan, onko tuon "urheilullisen laatikon" välitykset samat kuin GT-escon?

Hannu
Käänteisessä järjestyksessä:
-välitykset samat kuin GT - 1,3 -sport
-tutkin romuläjät, mulla -saattaa- olla vielä tallessa ruutulippulätkä (varsinaista kumikehystä ei ole).
Tuo ruutulippukeskiö oli käytössä 7/77 saakka, sitten se korvattiin ovaalilla. Sama kävi RS2000; RS-keskiö (se lieriötötterö) korvattiin samalaisella sulavampilinjaisella ovaalikeskiöllä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ma Elokuu 29. 15:06:16 2005

ok, kiitos, tämä on muuten -79, joten siihen sitten kuuluu sitten tuo ovaalilätkä rattiin.

Mitenkä muuten gt:n ja Sportin pakosarjat eroavat, hyllyssä on GT:n sarja, ja se näyttää erilaiselta kuin tuo autossa jo oleva.

Jos tuon aikoisi museorekisteriin, kuuluuko siihen etuspoileri vai ei? Olikohan tuo jo siihen aikaan lisävaruste? Entäpä tuonne takaluukun päälle?


H

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » Ma Elokuu 29. 16:46:34 2005

Kysyin samoja juttuja spoilereista jo toisaalla mutta lyhykäisyydessään vastaus kaikenlaisiin ilmanohjaimiin on ei. Elin itse muistikuvissa että sportin esitteissä, koeajoissa tms olis ollut uutena jo ainakin takalipalla varustettuja autoja, mutta uusinta selaus omaan materiaaliin näytti ajan kullanneen muistot, missään uutena otetuissa kuvissa ei noita näkynyt.

Kiitos uudelleen jjs!

Classic Fordin numerossa 9/99 on muuten -79 mallinen Sport alkuperäisasussaan, entistäjän kannattaa hommata tuo lehti referenssiksi. Lehden hankinnassa voinee auttaa ainakin Alfamer Oy.
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ma Elokuu 29. 17:54:54 2005

Dänks, hankin tuon yksilön nyt sitten itselleni, kun olen pikkupoikana tuollaisessa paljon matkustanut kardaanitunnelin päällä seisten. Ajattelin entisöidä, kun olen yhden mk2 1300:sen jo tehnyt.

Spoikkia ei siis asennella, vaikka tuo etuspoileri tekee kummia tuon mk2:sen ilmeelle.

Täytynee yrittää hommata tuo lehti, ellei joku ystävällinen sielu sitä saa skannattua...

H

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ti Elokuu 30. 0:16:57 2005

vaananen kirjoitti:Mitenkä muuten gt:n ja Sportin pakosarjat eroavat, hyllyssä on GT:n sarja, ja se näyttää erilaiselta kuin tuo autossa jo oleva.
GT:n peltisarja on mallia 4-1. Sportin sarja on 4-2-1.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Elokuu 30. 0:18:59 2005

vaananen kirjoitti: olen yhden mk2 1300:sen jo tehnyt.
Ei kai vaan ollut erittäin vähäruosteinen ja sai uuden keltaisen värin Nummelassa?

Sportin (siis mk2) pakosarja on huomattavasti jouheamman muotoinen kuin GT:n neljänsormen peltihanska; primäärikäyrät kulkevat ylempää ja päällimmäisenä hitsattuna on imuilman esilämmitysputken lähtökotelo.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ti Elokuu 30. 6:37:01 2005

Oli kai se vähäruosteinen ja keltaiseksi se maalattiin Nummelassa......
Ensi keväänä tarkoitus museoleimata, odottaa tallissa viimeisiä nippeleitä vaille valmiina.

Mitä ihmettä JJS, kuinkas tuon arvasit????

Kävin muuten kurkkaamassa tuon pakosarjan, ja kuvailemanne näköinenhän se on, että ilmeisesti alkuperäinen.

H

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » Ti Elokuu 30. 17:23:15 2005

Yritän saada tuon CF:n jutun skannattua jossain...
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ti Elokuu 30. 21:38:27 2005

vaananen kirjoitti: Mitä ihmettä JJS, kuinkas tuon arvasit????
jjs ei arvaa... jjs tietää :)
Menipä OT:ksi mutta oli ihan pakko.

Muistelin jotta mulla oli joku Fordin manuaali hyllyssä, josta olis ollu ehkä apua, mutta se olikin vain RS2000&mexico mallien Supplemetary Worksop Manual. Ei siis kata tuota sporttia.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Elokuu 31. 0:17:56 2005

Tiesinpähän vaan 8) Eli näin n. vuosi sitten kaverin maalaamossa erittäin vähäruosteisen mk2:n 1,3 jota kuulemma entisöitiin. Ei kai noita moni, vielä, eteläsuomessa entisöi. Oli hyvännoloinen ralliaihio :wink:

Vakavammin, oliko autosi (1,3) 75-76 -mallinen? Jos oli, siihen tuli "väärä väri" päälle. 75-76 -malleihin kuuluu Daytona Yellow -väri (autosi sisäosat näyttivät sille); 77-80 on maalattu kirkkaammalla Signal Yellow -värillä jollaisella autosi oli ylimaalattu. No, toivotaan sen olevan 77-80 väliltä...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Ke Elokuu 31. 9:16:58 2005

RSME, kiitos, olisi tosi mukava jos se skannaus onnistuu.

Juu offtopickiksi menee:

Sehän se keltainen on, 109000 ajettu vuoden 75 ekkeri. Jouduin hitsaamaan lokarit ja keulapellin uusiksi. Kaikki muuten alkuperäistä osaa.

Rallipeliksi sitä ihmiset havittelivat, mutta en myynyt. Halusin säästää edes yhden. Päreiksihän noita on vedetty ja vedetään viikonlopuittain, minäkin yhtä välillä sohin puiden väliin.

Pohjat maalusta varten tein itse, mutta maalaria ne olivat kai lähinnä haitanneet ja tekivät ne uusiksi :oops:

Maalausjälki on minun silmiini erittäin hienoa ja värisävy on tyyppikilvestä napattu finlandyellow?? Tiedä sitten tuosta sävystä, mutta tuskinpa se leimaa haittaa, minua ei ainakaan. Kiva kuitenkin, että joku tuntee nuo sävyt tarkemmin kuin minä :)

Tuolle Sportille tarttis nyt tehdä sama operaatio ja säilyttää sekin originaalina. Väri on kulta, rekisteriotteessa on ruskea? Tyyppikilvessä värikoodi muistaakseni C3 tai D3 auto vm 79. Mikähän tuon värin nimi sitten on

H

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Elokuu 31. 21:57:29 2005

vaananen kirjoitti:Sehän se keltainen on, 109000 ajettu vuoden 75 ekkeri. Jouduin hitsaamaan lokarit ja keulapellin uusiksi. Kaikki muuten alkuperäistä osaa.
Maalausjälki on minun silmiini erittäin hienoa ja värisävy on tyyppikilvestä napattu finlandyellow?? Tiedä sitten tuosta sävystä, mutta tuskinpa se leimaa haittaa, minua ei ainakaan. Kiva kuitenkin, että joku tuntee nuo sävyt tarkemmin kuin minä :)H
Tunnustan että tapani mukaan "piti puuttua asiaan" :oops: ja kysyin maalarilta (Jukka S., maalaa myös mun autot) että "vedit sitten Signalilla, mikäs vika alkuperäisessä Daytonassa oli?"
Jukka innostui väittämään että "sävy on oikea, että se on vaan haalistunut auringossa.. "
Piti sitten vielä härnätä ja kysäistä "ai mattojenko alta vai?"
No, harvoin Jukkaa pääsee nokittamaan näissä jutuissa; on sen verran kovantason ammattilainen!

JK. Siis alkuperäinen Daytona Yellow on haaleampi kuin uudempi Signal Y. Osui silmään hailakampi väri sisällä vasta maalatussa kaunokaisessa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » To Syyskuu 1. 22:48:08 2005

Hehee. Nyt kun rupesin tarkemmin miettimään, niin tuo tyyppikilpi oli minulla hyllyllä, kun auto oli maalattavana.

Sain muuten tuon aikaisemmin puheena olleen artikkelin sportista itselleni, suurkiitokset siitä lähtivät jo mailitsekin.

Kunhan pääsen tuon purkuun ja jälleenrakennukseen käsiksi, laitan tuonne projektipuolelle kuvaa tms. Entisöintiin se siis menee.

Niin ja maalauksen käyn kysäisemässä sieltä Nummelasta taasen :)

Vielä sen verran utelen, että oliko tuo metallikulta alkuperäinen Sporttien maali?

Hannu

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » To Syyskuu 1. 22:58:04 2005

Eikös tuo sävy tyyppikilvestä selviä? Mun versio aiheesta on kuparin värinen joka johonkin otteen tapaiseen oli yksinkertaistettu ruskeaksi. Koodia en muista tähän hätään...
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...


Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Syyskuu 2. 8:05:37 2005

vaananen kirjoitti:
Tuolle Sportille tarttis nyt tehdä sama operaatio ja säilyttää sekin originaalina. Väri on kulta, rekisteriotteessa on ruskea? Tyyppikilvessä värikoodi muistaakseni C3 tai D3 auto vm 79. Mikähän tuon värin nimi sitten on

H
Olisko sellainen kuin oyster gold?,fixarilla oli jokin tuonvärinen orginelli 1600sportti aikoinaan.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Syyskuu 2. 17:11:50 2005

northwest kirjoitti:
vaananen kirjoitti:
Tuolle Sportille tarttis nyt tehdä sama operaatio ja säilyttää sekin originaalina. Väri on kulta, rekisteriotteessa on ruskea? Tyyppikilvessä värikoodi muistaakseni C3 tai D3 auto vm 79. Mikähän tuon värin nimi sitten on

H
Olisko sellainen kuin oyster gold?,fixarilla oli jokin tuonvärinen orginelli 1600sportti aikoinaan.
Taitaa olla "hiukan" harvinaisempi tuo värikin? yleensä olleet keltaisia tai oransseja, mitä on vastaan tullut. :roll:

Pistäs kuvaa jakoon. 8)

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Pe Syyskuu 2. 18:43:48 2005

Fixari kertoi että jossain escortin korjauskäsikirjassa on juuri saman värisen kuva,valokuvaa ei valitettavasti hänen autosta ole :?
-hieno väri se kyllä oli,mustat sportin raidat istui siihen tosi hyvin 8)
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Pe Syyskuu 2. 23:47:10 2005

Laitan lauantaina kuvia, kun keksin jonkin albumisysteemin.

Värin koodi on C8, tarroja ei enää autossa ole. Ajattelin itsekin, että mustat tarrat sopivat tuohon parhaiten. Englannin maaltahan niitä saa, olen yhdet Mexicon tarrat kerran tilannut, ja olivat ihan asialliset.


H

vaananen
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vaananen » Su Syyskuu 4. 9:04:40 2005


Vastaa Viestiin