Escort Mk1 jousipakka
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
Escort Mk1 jousipakka
Itsellä on 1300 Sport, jossa on nelilehtiset pakat takana. Vaativat vähän käsittelyä, jotta ne voi takaisin alle laittaa. Ajatus oli takoa pakkoja vähän uuteen uskoon, jotta ei ehkä tarvitsisi käyttää madalluspaloja ollenkaan, vaan hoitaa se madallus siis sillä takomisella. Soittelin Punkalle Vallilan takomoon ja ajatus sai sieltä vihreää valoa. Ko. jousipakka kulkee kaiketi nimellä CD8? Onko pakka sama kuin RS2000:ssa ja onko ko. pakan jousivakio/jäykkyys kuinka paljon? Autosta tulee 2-lirainen, joten kaikki alustan osat olisi oltava RS2000 mallia vastaavat. Takatankosarja odottaa jo hyllyssä asentamista, omissa Sporteissa kun ei ole ollut muuta kuin mehupillin paksuisia vakaajia.
Tänään ohjelmassa pakkojen irrotus akselista, jonka jälkeen olisikin jo hyvä tietää, mitä niille seuraavaksi tekisi.
Tänään ohjelmassa pakkojen irrotus akselista, jonka jälkeen olisikin jo hyvä tietää, mitä niille seuraavaksi tekisi.
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
Hävettää...
Vastaus ainakin jousen jäykkyyden osalta löytyi itseltä n. 50cm päästä tietokoneesta. "Ford Escort Rally Preparation" -manuaali kertoi vastauksen sivulla 38. Oli vaan manuaali hautautunut muiden papereiden alle, lieko työpapereita, töissä kun nyt kuitenkin ollaan... CD6 4-lehtisen pakan jäykkyys on 85lb/in ja CD8 115lb/in. CD on lyhenne sanoista Competitions Developed. Löysempää pakkaa kuvataan hyväksi jokapaikan höyläksi, kun taas jäykempi on tarkoitettu käytettäväksi täyden takakontin kanssa (lue: iso tankki jne.)
CD6 ei vaikuta ajokorkeuteen, CD8 nostaa persettä tuuman verran.
Miltään kovin jäykiltä jouset eivät tuntuneet, kun niitä kokeilin, sen perusteella olisivat CD6 pakat. Korvat kuitenkin CD8 pakan kokoiset eli 48mm halkaisijaltaan. Mielenkiintoista. Täytyy jatkaa selvittelyä.
Vastaus ainakin jousen jäykkyyden osalta löytyi itseltä n. 50cm päästä tietokoneesta. "Ford Escort Rally Preparation" -manuaali kertoi vastauksen sivulla 38. Oli vaan manuaali hautautunut muiden papereiden alle, lieko työpapereita, töissä kun nyt kuitenkin ollaan... CD6 4-lehtisen pakan jäykkyys on 85lb/in ja CD8 115lb/in. CD on lyhenne sanoista Competitions Developed. Löysempää pakkaa kuvataan hyväksi jokapaikan höyläksi, kun taas jäykempi on tarkoitettu käytettäväksi täyden takakontin kanssa (lue: iso tankki jne.)
CD6 ei vaikuta ajokorkeuteen, CD8 nostaa persettä tuuman verran.
Miltään kovin jäykiltä jouset eivät tuntuneet, kun niitä kokeilin, sen perusteella olisivat CD6 pakat. Korvat kuitenkin CD8 pakan kokoiset eli 48mm halkaisijaltaan. Mielenkiintoista. Täytyy jatkaa selvittelyä.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kertokaas nyt millä arvoilla välikopan yksilehtiset kulkevat?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
No nyt kun ei ole Capri Essential kirjaa lähistöllä, niin voisko joku kertoa Caprin takajousten jäykkyysarvoja? Varsinkin 2.8i:n yksilehtinen?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Jaahas, eli lienee syytä asentaa sellaaset lisäkulmat sinne jousien takapäähän. Mulla on sellaset ja on oikeen uudet paketissa. On joku 70-luvun hi-tech keksintö.jouni kirjoitti:2.8i 1-lehtiset 140lbs
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6