Reaktiotangot

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Reaktiotangot

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Heinäkuu 24. 20:39:15 2005

Hyödyt/haitat verrattuna normaaliin kallistuksenvakaajaan nähden? Tuli hommattua tuollaiset eteen, kun halvalla sain. Lisäksi laitan säädettävät alatukivarret. Nykyisellään asfalttisprinteissä tahtoo puskea jonkun verran! Suurin syy siihen on varmaankin tuon Toyotan akselin tuoma lisä raideväliin takana? Vapaasti kommentteja ja mielipiteitä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Heinäkuu 24. 20:55:34 2005

Ainakin itsellä väheni käsijarrulla avittaminen risteyksissä,joten ilmeisesti puskemistaipumus väheni :)
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Su Heinäkuu 24. 21:28:46 2005

northwest kirjoitti:Ainakin itsellä väheni käsijarrulla avittaminen risteyksissä,joten ilmeisesti puskemistaipumus väheni :)
Mutta muuttuiko auton ajettavuus muuten mitenkään? Tuohan on hyvä, jos puskemisen sais vähemmäksi.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Su Heinäkuu 24. 21:51:28 2005

Kyllä käytös omasta mielestä on nyt rauhallisempi(vertailu on hieman hankalaa kun eskortti oli vakaajalla ja nyt fiesta ilman,alusta on kyllä muutoin aivan sama),ja noilla tangoilla saa pyörän liikkeen (mm aurauksen muuttuminen) paremmaksi jouston aikana.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Su Heinäkuu 24. 21:57:22 2005

Puskemista noilla todellakin saa vähemmäksi koska renkaita saa helposti siirrettyä eteenpäin noilla.toinen hyvä ominaisuus on että tukee huomattavasti paremmin tukivartta edestäpäin tulevilta voimilta kuin vakaaja, rallissa useasti saattaa osua esim kiveen kanttareeseen yms.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Ti Elokuu 9. 12:50:24 2005

Puskemista ei vähennä reaktiotangot vaan etuvakaajan poistaminen. Mutta niinhän tekisi takavakaajan lisääminen tai paksuntaminenkin. Eikös vakaajat ole juuri yli- ja aliohjaavuuden säätämistä varten?

Miten etupyörien siirtäminen eteenpäin (eli casterin lisääminen?) vaikuttaa puskemiseen?

MacPhersonissa tarvitaan kuitenkin jonkunlaista kallistelun estoa, koska siinä ei tule negatiivista camber-muutosta sisäänjoustossa. Jousien tymäköittäminen auttaa tietysti asvalttiautossa ja/tai sitten ajetaan jollain -4 asteen camberilla.

Vastaa Viestiin