
Mk2 Sport esko Vs normi 1.6
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 625
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 17. 20:03:18 2004
- Paikkakunta: Kuopio
Mk2 Sport esko Vs normi 1.6
Mitä eroa noissa oikein on kaiken kaikkiaan? 

Jäsen: #160
Köyhät hehkuttaa!
Köyhät hehkuttaa!
-
- Ylläpitäjä
http://www.fasterfords.com/brochure_mk2_escort.htm
tuolt näkee mitä herkkui on RS2000:sessa ja meksikossa.
Itsellä olisi tarkoitus rakentaa MEXICO lookki ja museo tarkastaja vaan hyväksyy.
tuolt näkee mitä herkkui on RS2000:sessa ja meksikossa.
Itsellä olisi tarkoitus rakentaa MEXICO lookki ja museo tarkastaja vaan hyväksyy.
-
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Näköjään sitä oppii uutta
,itselle ei ole tullut noita tavallisia 1.6 vastaan.Sportteja kylläkin.Sportissa oli ainakin eri mittaristo,RS-ratti,peltipakosarja,yms.
Brendalta tai JJS:ltä varmaan tulee täydellinen vastaus aiheeseen

Brendalta tai JJS:ltä varmaan tulee täydellinen vastaus aiheeseen

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 603
- Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
- Paikkakunta: Hyvinkää
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=361175
Tuokin org. 1.6, tosin ruottista tuotu. Olis aika hieno peli
Tuokin org. 1.6, tosin ruottista tuotu. Olis aika hieno peli

Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V
-
- Viestit: 1008
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
- Paikkakunta: hartola
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
1,6 Kent -koneisia on paljonkin:
-perusmallia a la 1,3 ei ole.
-1,6L 2/4 ov. (myyty Suomessa vasta -79/-80)
-1,6GL 2/4 ov (ei Suomen malli)
-1,6Ghia 2/4 ov (2-ovinen harvinaisuus; Lohjalla pyöri pitkään valkoinen 2 -ov.)
-suomessa maahantuojan tekemä 1,6GIL (=1,6L jossa Ghia -penkit jne)
-1600 Sport 2/4 ov. (Suomessa vain 2 ov.)
Suomeen tuodut:
-ovat kaikki HD/Export -korilla
-samalla "sport" viritystasolla; 84 hv, peltisarja 2-k Weber jne
Esim. Ruotsissa oli paljon 1,6L/GL -malleja ilman peltisarjaa ja pienillä takajarruilla.
-perusmallia a la 1,3 ei ole.
-1,6L 2/4 ov. (myyty Suomessa vasta -79/-80)
-1,6GL 2/4 ov (ei Suomen malli)
-1,6Ghia 2/4 ov (2-ovinen harvinaisuus; Lohjalla pyöri pitkään valkoinen 2 -ov.)
-suomessa maahantuojan tekemä 1,6GIL (=1,6L jossa Ghia -penkit jne)
-1600 Sport 2/4 ov. (Suomessa vain 2 ov.)
Suomeen tuodut:
-ovat kaikki HD/Export -korilla
-samalla "sport" viritystasolla; 84 hv, peltisarja 2-k Weber jne
Esim. Ruotsissa oli paljon 1,6L/GL -malleja ilman peltisarjaa ja pienillä takajarruilla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Eli taisin olla jäljillä ettei suomessa muita kuin sportteja ole?,siis alunperin.
Yhden pohjoisesta etelään tuodun automaatti/sport/4-ovisen(sillä isommalla kardaanitunnelilla) olen nähnyt,sekin tuontiauto ruotsista aikoja sitten.
Yhden pohjoisesta etelään tuodun automaatti/sport/4-ovisen(sillä isommalla kardaanitunnelilla) olen nähnyt,sekin tuontiauto ruotsista aikoja sitten.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Mv -75:
-sport mittaristo (Ghiassa sama mutta reuna"kromilla")
-varttipuskurit ja pystykumit (J mainitsikin jo)
-kaksoisraitateippaukset kyljissä ja konepellissä, kyljissä 1600 sport -tekstit
-mattamustat sivupeilit
-mattamustat sivuikkunanympärystät
-Ford (Carello) lisäpitkät
Mv -76:
-kangasmatto
-leveillä pystyraidoilla olevat penkit
-mattamustat räystäslistat
-etulok. 1,6 -merkki mattamusta
Mv -77:
-mattamustat ovenkahvat
-kokokumiset (kokomustat) etu- ja takalasitiivisteet
-etulok. merkit poistettu
Mv -78:
-penkkien verhoilumateriaali muutettu (Cadiz tjn), raidat liki samat kuin ennenkin
jnejne pikkueroja
Suomalaisissa 1,6 kent -koneisissa ei ole eroja moottorin, voimansiirron tai jarrujen osalla.
-sport mittaristo (Ghiassa sama mutta reuna"kromilla")
-varttipuskurit ja pystykumit (J mainitsikin jo)
-kaksoisraitateippaukset kyljissä ja konepellissä, kyljissä 1600 sport -tekstit
-mattamustat sivupeilit
-mattamustat sivuikkunanympärystät
-Ford (Carello) lisäpitkät
Mv -76:
-kangasmatto
-leveillä pystyraidoilla olevat penkit
-mattamustat räystäslistat
-etulok. 1,6 -merkki mattamusta
Mv -77:
-mattamustat ovenkahvat
-kokokumiset (kokomustat) etu- ja takalasitiivisteet
-etulok. merkit poistettu
Mv -78:
-penkkien verhoilumateriaali muutettu (Cadiz tjn), raidat liki samat kuin ennenkin
jnejne pikkueroja
Suomalaisissa 1,6 kent -koneisissa ei ole eroja moottorin, voimansiirron tai jarrujen osalla.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Tämmöistäö tietoa löysin..J kirjoitti:meinasitko että sportissa ei ole välitettyä laatikkoa 2 ja 3:sen osalta?
sport 1. 3,337 2. 1,995 3. 1,418 4. suora
mexico 1. 3,65 2. 1,97 3. 1,37 4. suora
rs1800 1. 3,36 2. 1,81 3. 1,26 4. suora
"vakio" escorteissa myös samat laatikon välitykset kuin sportissa.
Peränvälitykset eroaa sportissa,mexicossa,rs2000 ja 1800 on 3,54 ja "vakiossa" 4,125 (optio 4,44)
Viimeksi muokannut Bootsi, Ti Heinäkuu 12. 20:42:20 2005. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
No hitto, täällähän on poissaollessani puitu sellaisia juttuja mitä minä olen yön pimeinä hetkinä miettinyt...
Sehän lienee faktaa että -75 mallisen Sportin sisusta on sama kuin minkä tahansa tavallisemmankin?
Etu- ja takaspoileritkin kuului vakiona vasta RS malleihin, tosin muistelisin joistain aikalaisista lehtileikkeistä että ainakin koeajoautoissa noitakin oli?
Mitenkäs sitten nuo puskurin kumiset kävyt, kuuluikos ne joka tapauksessa tuohon Sportiin?
Perävälitykseksi olen minäkin ymmärtänyt 3.54, eli enkkuperä on ollut kaikissa? Sakuun kun ei tietääkseni tuota ole saanut.
Entäs sitten takajouset, ykslehtiset vai pakat? Jäykkyyksistä jaetaan lisäpisteitä?
Etutolpat, pienet vai isot? Jouset?
Katon vesikourujen suojalistat ja ovenkahvat, kromiset vai mustat?
Oliko lisäpitkät tehdas vai suomiasennukset?
Entä mikä on sen takavalojen välisen ja niitä ympäröivän tummennuksen tarina, pelkästään RS jutu vai kuuluuko niihinkään?
Täytynee alkaa metsästämään esitettä ko. autosta...
Sehän lienee faktaa että -75 mallisen Sportin sisusta on sama kuin minkä tahansa tavallisemmankin?
Etu- ja takaspoileritkin kuului vakiona vasta RS malleihin, tosin muistelisin joistain aikalaisista lehtileikkeistä että ainakin koeajoautoissa noitakin oli?
Mitenkäs sitten nuo puskurin kumiset kävyt, kuuluikos ne joka tapauksessa tuohon Sportiin?
Perävälitykseksi olen minäkin ymmärtänyt 3.54, eli enkkuperä on ollut kaikissa? Sakuun kun ei tietääkseni tuota ole saanut.
Entäs sitten takajouset, ykslehtiset vai pakat? Jäykkyyksistä jaetaan lisäpisteitä?
Etutolpat, pienet vai isot? Jouset?
Katon vesikourujen suojalistat ja ovenkahvat, kromiset vai mustat?
Oliko lisäpitkät tehdas vai suomiasennukset?
Entä mikä on sen takavalojen välisen ja niitä ympäröivän tummennuksen tarina, pelkästään RS jutu vai kuuluuko niihinkään?
Täytynee alkaa metsästämään esitettä ko. autosta...
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Olen osaan jo noista vastannutkin; mm. kromi vs. musta -vuosimalli -juttuihin, kts uudelleen. Niissä "jatkuvasti" pientä hienosäätöä, myös esim logojen kirjaintyypeissä. Pidän vielä muutaman detaljin "takataskussa"RSME kirjoitti:No hitto, täällähän on poissaollessani puitu sellaisia juttuja mitä minä olen yön pimeinä hetkinä miettinyt...
Sehän lienee faktaa että -75 mallisen Sportin sisusta on sama kuin minkä tahansa tavallisemmankin?
Etu- ja takaspoileritkin kuului vakiona vasta RS malleihin, tosin muistelisin joistain aikalaisista lehtileikkeistä että ainakin koeajoautoissa noitakin oli?
Mitenkäs sitten nuo puskurin kumiset kävyt, kuuluikos ne joka tapauksessa tuohon Sportiin?
Perävälitykseksi olen minäkin ymmärtänyt 3.54, eli enkkuperä on ollut kaikissa? Sakuun kun ei tietääkseni tuota ole saanut.
Entäs sitten takajouset, ykslehtiset vai pakat? Jäykkyyksistä jaetaan lisäpisteitä?
Etutolpat, pienet vai isot? Jouset?
Katon vesikourujen suojalistat ja ovenkahvat, kromiset vai mustat?
Oliko lisäpitkät tehdas vai suomiasennukset?
Entä mikä on sen takavalojen välisen ja niitä ympäröivän tummennuksen tarina, pelkästään RS jutu vai kuuluuko niihinkään?
Täytynee alkaa metsästämään esitettä ko. autosta...

12/74-7/75 sisusta on normiescon mukainen, paitsi tietysti ratti/mittaristo. Ruutulippukeskiö oli muuten käytössä 75-77, sitten tuli ovaali.
Kumikävyt kts aiempi vast.
Spoileria EI ollut edessä eikä takana; hämäävästi samannäköisessä mk2 Mexicossa oli.
Brittiperällä 3,54:1 kaikki
Takajouset 7/77 -saakka kolmileht., uudemmat 1-leht.
Etutolpat pienet (tietysti kun on mk2 ja Kent...), jouset matalemmat ja ,2mm paksummat kuin 1,3, eli 10,7 vs. 10,9mm.
Lisävalot tehtaalta. -78MV mustilla kuorilla.
Sporttiin EI kuulu takapanelin tummennusta, vaikka vuosien varrella muutama tuskainen räpellys on nähty. Vain RS1800/2000, ei "RS" Mexicossakaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1688
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001
No just tän takia mun ei kannattanut opiskella. Kaiken minkä kuulen, unohdan, ja sisälukutaidossakin olis petraamista...jjs kirjoitti:
Olen osaan jo noista vastannutkin; mm. kromi vs. musta -vuosimalli -juttuihin, kts uudelleen. Niissä "jatkuvasti" pientä hienosäätöä, myös esim logojen kirjaintyypeissä. Pidän vielä muutaman detaljin "takataskussa"![]()
12/74-7/75 sisusta on normiescon mukainen, paitsi tietysti ratti/mittaristo. Ruutulippukeskiö oli muuten käytössä 75-77, sitten tuli ovaali.
Kumikävyt kts aiempi vast.
Spoileria EI ollut edessä eikä takana; hämäävästi samannäköisessä mk2 Mexicossa oli.
Brittiperällä 3,54:1 kaikki
Takajouset 7/77 -saakka kolmileht., uudemmat 1-leht.
Etutolpat pienet (tietysti kun on mk2 ja Kent...), jouset matalemmat ja ,2mm paksummat kuin 1,3, eli 10,7 vs. 10,9mm.
Lisävalot tehtaalta. -78MV mustilla kuorilla.
Sporttiin EI kuulu takapanelin tummennusta, vaikka vuosien varrella muutama tuskainen räpellys on nähty. Vain RS1800/2000, ei "RS" Mexicossakaan.
Kiitos jjs, Tuosta löytyi suurinosa vastauksista kysymyksiin mitkä minulla tähän mennessä on tullut eteen. En muuten enää tiedäkkään mistä takaraivoon oli jäänyt muistikuva siitä että Sporteissa olis noita huulia ollut missään päässä, mylläsin nopsaan kirjahyllyä enkä löytänyt tukea mistään käsilläolevasta opuksesta tuohon... Eli ei riitä että on harva pää jo muutenkin mutta että vielä kuvittelenkin asioita...
Melkein uitetut:
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin
Taunus Coupe GXL 2.0 -75
Escort Sport 1.6 -75 raato...
Erikoismenetelmällä käsitelty, sittemmin ekologisista syistä käytöstä poistettu Sport...
Capri II paremmissa käsissä tätänykyä
Escort -75 adoptoitiin sittenkin!
Taunus 2D GX 1.6 -82 tämäkin pääsi parempaan kotiin