escort mk1 runkonumeroista

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

escort mk1 runkonumeroista

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Ma Kesäkuu 20. 21:56:06 2005

Onko noissa vanhemmissa enkku eskoissa kaikissa numero huono vai onko noi mun omat yksilöt (68ja69) jotain "väärennöksiä". Tossa 69:ssä on selvästi itse hakattu tuo numero. Kyllä leimasetä sitä katteli ,mutta kelpuutti sen. 68:ssa taas numero on raaputettu ainostaan maaliin ja sellasta inssi tuskin hyväksyy...
Molemmissa autoissa on varmasti alkup.tolpan yläpään pelti. Sakukoreissahan tuo pelti on aivan lommolla numeron kohtaalla(ainakin omissa) ja numeroiden päistä löytyvät "tähdet", kun taas enkun pelti on täysin sileä numeron kohdalla niinkun siinä ei ikinä olis numeroo ollukkaan.
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Kesäkuu 20. 23:19:00 2005

Omissa brittiversioissa on ollut surkeat meistokset. Mexicossakin lähinnä juopuneen pintinnielijän tekosia.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Kesäkuu 21. 9:29:51 2005

Enkkulassa ei siihen aikaan vaadittu koriin numeroa, joten vientimalleihin hakattiin ne jossain (satamassa tms).
siksi UK:ssa harvemmin puhutaan "Matching numbers" -yksilöistä....

mk4zetec
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 10:39:18 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja mk4zetec » Ti Kesäkuu 21. 18:43:01 2005

pitäs tosta 68:sta alkaa rakentaa kulkupeliä, kuinkas sen inssin saa uskoon että siinä ei oo tehtaalaista numeroo ollukkaan ? meistänkö paremman numeron ,käynkö lainaamassa saksalaisesta runkonumeron vai maalaanko auton vihreeks ja upotan sen suohon :roll:
escort rs cosworth -94
escort mexico 1600gt -73
mb 124 300tdst 24v

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ti Kesäkuu 21. 20:14:21 2005

Itsellä oli '69 britticapri (BBECJR-) josta ei inssin kanssa hakemalla mitenkään löydetty valmistenumeroa vuonna '95. Sain kehoituksen lyödä sen sitten itse, jonka teinkin. Uusinnassa sitten "vahvistettiin" tuo lyömällä molempiin päihin konttorin oma mikkihiiren pään mallinen kuva.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Kesäkuu 21. 21:03:20 2005

mä olen nyt kolmeen jenkkiin hakannut puuttuvan runkonumeron. siinä ei ole mitään ongelmaa, oikealle runkopalkkiin, etupyöränkoteloon ovat neuvoneet sitä lyömään, ja sitten ovat vetäneet varmisteet numeron alkuun ja loppuun. olisi eriasia, jos jossain oikeasti arvokkaassa autossa olisi runkonumero epäselvä, sitä voisi jo joutua selvittelemäänkin.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Vastaa Viestiin