Hoppaan etupalkin pudotuspalat

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

sek
Ylläpitäjä

Hoppaan etupalkin pudotuspalat

Viesti Kirjoittaja sek » Su Kesäkuu 19. 19:44:02 2005

Ei kellään sattuisi olemaan Escortin vakiopalkkia autosta irroitettuna ja voisi lähettää tänne mitat pudotuspalojen mitoista ja reikäjakoa- kokoa?

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Kesäkuu 20. 22:07:07 2005

minkä takia sitä palkkia pitäis pudottaa??
ford escort´79 tic

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Kesäkuu 20. 23:20:43 2005

Saa painopisteen koneen ja laatikon myötä alemmaksi. Oli suosittu kikka joskus kilpureissa (mk1-2)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Kesäkuu 21. 19:25:37 2005

paljonko sitä on yleensä pudotettu?
ford escort´79 tic

sek
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sek » Ke Kesäkuu 22. 7:03:41 2005

Semmonen tuuma auttaa jo paljon, ei ole kone enää niin paljon yläkenossa :) . Mutta löytyisikö keltään niitä mittoja niihin paloihin?

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Kesäkuu 22. 8:05:35 2005

liekö kukaan koskaan tehny,
mutta reikäväli etupalkille on 3 3/8" eli 82.7 mm

sek
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sek » Ke Kesäkuu 22. 8:23:25 2005

Mutta minkä kokoinen on se lapun koko. Olisi hyvä olla pituus- ja leveysmitat siitä osasta mikä tulee runkopalkkiin kiinni ja etäisyys palkin etuosasta etummaiseen pultinreikään. Olisi sitten helppo työstää valmiiksi. Kun tuo auto sattuu olemaan aika kaukana, ei viittis lähtee sitä varta vasten mittaamaan :lol:

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ke Kesäkuu 22. 9:48:27 2005

TAp kirjoitti:liekö kukaan koskaan tehny,
mutta reikäväli etupalkille on 3 3/8" eli 82.7 mm
3 3/8" on kyllä mun laskujen mukaan 85.7mm
Välikopan korikuvassa reikäväli on 85.5mm

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » To Kesäkuu 23. 10:38:55 2005

niin onkii :D

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Kesäkuu 23. 20:16:46 2005

Muistelisin että näitä paloja on asennettu myös ennen sen takia että alatukivarret tulevat vaakasuorenpaan->eturenkaiden pystykallistuma+raideleveys muuttuu kisakäyttöön paremmaksi.
-siis tämä aikaan kivi ja kirves ku ei saanut laittaa säädettäviä alatukivarsia/yläpäitä.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Micky
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Micky » Ma Kesäkuu 27. 14:15:21 2005

mul on 20mm pudotettu palikoilla ja uusiksi pidemmiksi pulteiksi sopii kentin kk pultit..enemmän kun pudottaa niin saa kairata vielä enemmän rattiputkea uuteen kohtaan... http://i7.photobucket.com/albums/y277/M ... 9d358c.jpg

sek
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sek » Ma Kesäkuu 27. 16:09:18 2005

Mutta kuten jo viimeksi kysyin, minkä kokoinen on se lapun koko oikein on? Olisi hyvä olla pituus- ja leveysmitat siitä osasta mikä tulee runkopalkkiin kiinni ja etäisyys palkin etuosasta etummaiseen pultinreikään?

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ti Kesäkuu 28. 18:13:22 2005

sek kirjoitti:Mutta kuten jo viimeksi kysyin, minkä kokoinen on se lapun koko oikein on? Olisi hyvä olla pituus- ja leveysmitat siitä osasta mikä tulee runkopalkkiin kiinni ja etäisyys palkin etuosasta etummaiseen pultinreikään?
Runkopalkin levyinen ja pituutta reilusti. (tilaahan siellä on)
..näin ainakin maalaisjärjellä ajateltuna sen tekisin. :roll:

..ja ehkä muuttaisin sen palkin kiinnityksen läpipulttaukseen. (holkkiputket palkin sisään) :roll:

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Kesäkuu 28. 23:07:43 2005

Omaan kilpuriin tein aikoinaan palkkiin kiinnihitsatun,pituutta molemmista päistä n.30mm pitemmälle kuin omat reiät.Sisäreuna oli korkeampi,siitä laitoin 8mm vaakapultit läpi palkin aivan päistä.


I______
I______I

Eli jotenkin tuon mallinen päästä katsoen.Syntyi kahdesta suorakaideputke(seinämä 3mm) halkaistusta puoliskosta,pystypulttien kohdalla hydrayliputkesta holkit ettei mene kasaan.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Vastaa Viestiin