Iso-Atlas vuotaa kardanin laipasta?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Iso-Atlas vuotaa kardanin laipasta?
Huomasin että tuo mun vara-akseli tuolla varaston orrella vuotaa öljyä siitä isosta mutterista joka on keskellä laippaa johon kardani tulee kiinni. Mitä avuksi? Voisko sitä kiristää vai säätääkö se jotain? Onko siinä joku stehva/tiiviste? Prkle!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kysehän arvattavasti on siis isosta Atlaksesta eikö niin...
Kyllä siellä stefa on ja kyllä se jotain säätää. Siellä on pinjonin akselilla sellanen krymppihela, joka puristuu kasaan kun perä kasataan ja se keskimutteri vedetään oikeaan momenttin. Tällöin pinjonille jää sopiva 'jännitys'
Uus krymppihela ei montaa euroa maksa, mutta en muista tuliko se koko nippu ulos sieltä kardaanilaipan puolelta, vai pitääkö se perä purkaa takakautta jotta helan saa vaihdettua. Jos jossain olis räjäytyskuva siitä niin helppais muistia... jos se hela tulee etukautta ulos, niin käy hakeen uus hela ja stefa ja purat vanhat helyt ulos ja uudet tilalle, momenttiin ja voila!
Nyt kun pinnistelen muistia, niin pinjonin laakereissa on irtokehät, joten sen voi muistaakseni purkaa eteenpäin sen verran että tuo homma hoituu! Viisaammat korjannee/vahvistaa asian...
Kimmo
Kyllä siellä stefa on ja kyllä se jotain säätää. Siellä on pinjonin akselilla sellanen krymppihela, joka puristuu kasaan kun perä kasataan ja se keskimutteri vedetään oikeaan momenttin. Tällöin pinjonille jää sopiva 'jännitys'
Uus krymppihela ei montaa euroa maksa, mutta en muista tuliko se koko nippu ulos sieltä kardaanilaipan puolelta, vai pitääkö se perä purkaa takakautta jotta helan saa vaihdettua. Jos jossain olis räjäytyskuva siitä niin helppais muistia... jos se hela tulee etukautta ulos, niin käy hakeen uus hela ja stefa ja purat vanhat helyt ulos ja uudet tilalle, momenttiin ja voila!
Nyt kun pinnistelen muistia, niin pinjonin laakereissa on irtokehät, joten sen voi muistaakseni purkaa eteenpäin sen verran että tuo homma hoituu! Viisaammat korjannee/vahvistaa asian...
Kimmo
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Eli tulee pois mutterin avaamalla? Entäs mitenkä takaisin? Mihin momenttiin?Bootsi kirjoitti:Pelkkä stefan vaihto riittää,ei tarvi purkaa koko perää. (mihinkään suuntaan)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mikä holkki? Nyt kyllä täytyy mun ottaa kirja kauniiseen käteen ja vähän tutkia. Eikö sitä vaan vois ihan tuosta vaan stefaa vaihtamalla selvitä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
perän säädöt ei pysy ihan samoina kuin ennen stefan vaihtoa.MouTine kirjoitti:Mikä holkki? Nyt kyllä täytyy mun ottaa kirja kauniiseen käteen ja vähän tutkia. Eikö sitä vaan vois ihan tuosta vaan stefaa vaihtamalla selvitä?
Mutta jos kirraa laipan/mutterin nätisti muutos alkuperäiseen säätöön on pieni. (saattaa olla jopa parempi)

"krymppi" on siinä pinioni akselilla laakereiden välissä sellainen "putki" joka puristuu kasaan.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Jaahas. Tutkin kirjaa ja tajusin ettei krymppiä voi vaihtaa ilman perän purkamista. Eli antaa olla. Tutkitkin ton vuodon suuruusen ja mietin asiaa.Bootsi kirjoitti:perän säädöt ei pysy ihan samoina kuin ennen stefan vaihtoa.MouTine kirjoitti:Mikä holkki? Nyt kyllä täytyy mun ottaa kirja kauniiseen käteen ja vähän tutkia. Eikö sitä vaan vois ihan tuosta vaan stefaa vaihtamalla selvitä?
Mutta jos kirraa laipan/mutterin nätisti muutos alkuperäiseen säätöön on pieni. (saattaa olla jopa parempi)![]()
"krymppi" on siinä pinioni akselilla laakereiden välissä sellainen "putki" joka puristuu kasaan.
Kuinka kireällä tuo iso mutteri pitää olla? Onko mulla liian löysässä, kun oikein tarkasti läheltä katsoo ja samalla kiertää laippaa ja mutteria eri suuntaan niin voi havaita pientä olematonta eritahtiin liikkumista? Vaikea selittää, mutta pitääkö nuo olla noin niinkus käsikopelolla yhtäpuuta?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Miten sait sen itse laipan lukittua paikalleen?Kimmo's kirjoitti:En muista momenttia, mutta sen pitää olla tosi kireällä. Ihan pienellä varrella ei tahtonut mun 85kg elopaino riittää kun tuota kiristin...Kuinka kireällä tuo iso mutteri pitää olla?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
Ford työkalulla 15-030.MouTine kirjoitti:Miten sait sen itse laipan lukittua paikalleen?Kimmo's kirjoitti:En muista momenttia, mutta sen pitää olla tosi kireällä. Ihan pienellä varrella ei tahtonut mun 85kg elopaino riittää kun tuota kiristin...Kuinka kireällä tuo iso mutteri pitää olla?
Atlaksesta en tiedä mutta britti ja pienen saksalaisen kiristys huoltokirjan mukaan:
Kiristys on sopiva kun laipan pyörittämiseen tarvitaan tietty momentti, 2-2.2Nm. Laipan mutterin kiristystiukkuus on tällöin oltava vähintään 180Nm (brittiperä) tai 200Nm (sakemanni).
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Voiskohan tämmööstä saada lainaan?Tinde kirjoitti:Ford työkalulla 15-030.MouTine kirjoitti:Miten sait sen itse laipan lukittua paikalleen?Kimmo's kirjoitti: En muista momenttia, mutta sen pitää olla tosi kireällä. Ihan pienellä varrella ei tahtonut mun 85kg elopaino riittää kun tuota kiristin...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 710
- Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
- Paikkakunta: Vammala
- Viesti:
No ei se mikään ihmeellinen vekotin ole, semmonen kuten rälläkän mutterin avain (se jossa on tapit) mutta hiukan isompi ja toinen haara on nivelöity runkoon.MouTine kirjoitti:Voiskohan tämmööstä saada lainaan?Tinde kirjoitti:Ford työkalulla 15-030.MouTine kirjoitti: Miten sait sen itse laipan lukittua paikalleen?
Laitat lautaspyörään pari pulttia kiinni niin saat lattaraudalla/putkella pidettyä vastaan kun kiristät mutterin.
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Itselläni sama ongelma eli tulee mutterin ja akselin välistä... ei paljon mutta tippa viikossa 2 kuukaudessa eli sen verran että juuri kostuu.
Yhden pikkuperään ollaan vaihdettu laakerit ja sitä holkkia ei uusittu vaan käytettiin vanha hyväksi mutta oikea kireys vain piti hakea.
Heittokellolla laitettiin hammasvälys oikeaksi.
Hyvin on kestänyt ja ei huuda vaikka tusta on jo ... 5-7 vuotta.
Yhden pikkuperään ollaan vaihdettu laakerit ja sitä holkkia ei uusittu vaan käytettiin vanha hyväksi mutta oikea kireys vain piti hakea.
Heittokellolla laitettiin hammasvälys oikeaksi.
Hyvin on kestänyt ja ei huuda vaikka tusta on jo ... 5-7 vuotta.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kyllä nimenomaan muutterin juuresta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Kiristin mutteria vartti-kierroksen ihan vaan jakoavaimella ja ruuvvaria hyväksikäyttäen. Oliskohan hyvä vai pitäskö vääntää lisää? Aattelin vaan kun Kimmo's tuossa kirjoitteli käyttäneensä aika voimaa.
Tuntuu sangen hyvältä toi akseli. Ostettaessa ei ollut mitenkään massapaskassa eikä vuotanut mitään. Pyörittäessä ei rohise, eikä tunnu klappia olevan missään. Ja peltilappukin kertoo sen olevan uudempaa mallia, eli stanssaus P81- ja jne. Miksiköhän muuten vetarit pyörii samaan suuntaan, vaikka lukkoa en löytänyt kun keskitapin sokan uusein?
Tuntuu sangen hyvältä toi akseli. Ostettaessa ei ollut mitenkään massapaskassa eikä vuotanut mitään. Pyörittäessä ei rohise, eikä tunnu klappia olevan missään. Ja peltilappukin kertoo sen olevan uudempaa mallia, eli stanssaus P81- ja jne. Miksiköhän muuten vetarit pyörii samaan suuntaan, vaikka lukkoa en löytänyt kun keskitapin sokan uusein?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Tiedän, mutta eipä tähän hätään nyt muutakaan voi. Olkoot nyt sitten tuossa jos ei vuoda enää. Mutta jotain osviittaa ois ollu kiva saada lisää?Hectori kirjoitti:ei sitä voi ihan perstuntumalta ruveta kiristelemään, jos sen haluaa kestävän.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
tuota mutteriahan kiristetään pikkuhiljaa kunnes pinjonin pyörittämiseen tarvitaan joku tietty momentti (Jota en tietenkään nyt muista).
Itse tein juuri tinden kuvaaman vekottimen kulmaraudasta ja lattaraudan palasta. Nivelöin yhteen ja reiät päihin josta kiinni kardaanin laippaan. Ton piti olla pituudeltaan metrin luokkaa että jaksoi yksin vääntää pulttia kiinni kun oli uusi krymppiholkki.
Eli vähän kerrallaan kireemmälle ja välillä pyöritin kardaanin laipasta 20 cm jatkovarrella ja jousivaa'alla. Laskeskelin silloin kuinka paljon vetoa piti 20cm päässä akselin keskipisteestä olla ja vaa'alla sen mukaan. Kiristelin kunnes tohon lukemaan pääsin.
Haynesin manuaalista muistaakseni tuon momentin kaivoin....
Kimmo
Itse tein juuri tinden kuvaaman vekottimen kulmaraudasta ja lattaraudan palasta. Nivelöin yhteen ja reiät päihin josta kiinni kardaanin laippaan. Ton piti olla pituudeltaan metrin luokkaa että jaksoi yksin vääntää pulttia kiinni kun oli uusi krymppiholkki.
Eli vähän kerrallaan kireemmälle ja välillä pyöritin kardaanin laipasta 20 cm jatkovarrella ja jousivaa'alla. Laskeskelin silloin kuinka paljon vetoa piti 20cm päässä akselin keskipisteestä olla ja vaa'alla sen mukaan. Kiristelin kunnes tohon lukemaan pääsin.
Haynesin manuaalista muistaakseni tuon momentin kaivoin....
Kimmo
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Moutine; Älä koske siihen mutteriin, ota kardaani pois ja pistä liiman kanssa takaisin kiinni, kyllä se öljy siellä laippojen välissä kestää.
Jos se mutteri on liian kireällä niin rikkoo laakerit, jos se on liian löysällä niin rikkoo laakerit. Siihen ei huvikseen ilmoiteta pyörittämisvoimaa, johon otetaan huomioon jopa uuden stefan tiukkuus. Ja sitä paitsi se pyörittämisvoima mitataan perä purettuna pelkkä pinioini paikallaan.
Jos se mutteri on liian kireällä niin rikkoo laakerit, jos se on liian löysällä niin rikkoo laakerit. Siihen ei huvikseen ilmoiteta pyörittämisvoimaa, johon otetaan huomioon jopa uuden stefan tiukkuus. Ja sitä paitsi se pyörittämisvoima mitataan perä purettuna pelkkä pinioini paikallaan.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Razorass! Kiristin jo. En tosin paljoa. Ihan joku vartin taikka en sitäkään. Ihan sen verran että öljyn tihkunta lakkasi ja laippa sekä mutteri on yhtä puuta ilman sitä pientä pientä klappia.
Mutta nyt tosiaan kiinnostaa, miksi tasauspyörästö ei pelaa? Vai onko vika vaan siinä ettei sitä kuulukkaan saada käsillä pyörimään eri suuntiin? Katselin perän toimintaa kun kansi oli auki ja pikkurattaat ei oikein pyörinyt tapin ympärillä kun pyöritti laipasta ja koitti pistää hanttiin toisesta vetarista. Taitaa olla vaan kankeutta. On ne muutkin mun akselit tuota tehneet kun on auto ollut ylhäällä. Kaippa se oppii tavoille kun ajamaan sillä koitan...
Ei muuten ole ihan mikätahansa aksila. Tuossapa välityksen koodit: 3.09, 3H25, P81EG4004AB. Soitin milenkiinnosta RallyRaceen ja kertoivat että on Englannista jostain purkaamolta. Ruoste- taikka kolarivaurio autosta, ehkä.
Mutta nyt tosiaan kiinnostaa, miksi tasauspyörästö ei pelaa? Vai onko vika vaan siinä ettei sitä kuulukkaan saada käsillä pyörimään eri suuntiin? Katselin perän toimintaa kun kansi oli auki ja pikkurattaat ei oikein pyörinyt tapin ympärillä kun pyöritti laipasta ja koitti pistää hanttiin toisesta vetarista. Taitaa olla vaan kankeutta. On ne muutkin mun akselit tuota tehneet kun on auto ollut ylhäällä. Kaippa se oppii tavoille kun ajamaan sillä koitan...
Ei muuten ole ihan mikätahansa aksila. Tuossapa välityksen koodit: 3.09, 3H25, P81EG4004AB. Soitin milenkiinnosta RallyRaceen ja kertoivat että on Englannista jostain purkaamolta. Ruoste- taikka kolarivaurio autosta, ehkä.
Viimeksi muokannut MouTine, Su Kesäkuu 19. 23:05:14 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
hinta noin nopeasti en osaa sanoa, mutta tuskin on mikään halpa laite. voin kysästä kun työkalumyyjä poikkeaa meillä.Arska kirjoitti:Mistä muuten tuollaisen virallisen vierintävastusmittarin voisi hommata, kaupoissa ei myyjät edes tiedä minkälainen vehje on kyseessä ja mihin sitä käytetään, saati että pystyisivät kertomaan mitä maksaa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ja koska tuo kysymys tosiaan kiinnostaa / vaivaa, niin nostan sen tänne sivulle ettei häviä edelliselle.MouTine kirjoitti:Razorass! Kiristin jo. En tosin paljoa. Ihan joku vartin taikka en sitäkään. Ihan sen verran että öljyn tihkunta lakkasi ja laippa sekä mutteri on yhtä puuta ilman sitä pientä pientä klappia.
Mutta nyt tosiaan kiinnostaa, miksi tasauspyörästö ei pelaa? Vai onko vika vaan siinä ettei sitä kuulukkaan saada käsillä pyörimään eri suuntiin? Katselin perän toimintaa kun kansi oli auki ja pikkurattaat ei oikein pyörinyt tapin ympärillä kun pyöritti laipasta ja koitti pistää hanttiin toisesta vetarista. Taitaa olla vaan kankeutta. On ne muutkin mun akselit tuota tehneet kun on auto ollut ylhäällä. Kaippa se oppii tavoille kun ajamaan sillä koitan...
Ei muuten ole ihan mikätahansa aksila. Tuossapa välityksen koodit: 3.09, 3H25, P81EG4004AB. Soitin milenkiinnosta RallyRaceen ja kertoivat että on Englannista jostain purkaamolta. Ruoste- taikka kolarivaurio autosta, ehkä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Jos ne pikkurattaat ei meinaa pyöriä tapilla kunnolla, voi olla syynä että jossain vaiheessa on tapahtunut kiinnileikkautumista ja nyt on rupea niissä pinnoissa. Suunta on vain yksi ja riittävästi kun vaan toisella pyörällä yrittää keittää kumia, jämähtää ne lopullisesti ja pikkurattaat murenee.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mikäköhän hlvtti tuossa on vikana. Avasin taas juuri huolella sulkemani kannen ja tutustuin rattaiden elämään. Yksi kohta on jossa ne liikkuu pienen matkaa ihan ilman mitään ongelmia. Rattaat on keskinaulalla ihan kevyesti liikuteltavissa, mutta tätä liikettä ei tosiaan ole kuin pieni pätkä kunnes tökkää johonkin ja hirttää kiinni. Aivan kuin jotain olisi välissä. Mutta välissä ei kuitenkaan ole mitään ja rattaat on ehjiä ja kosketukset on ok. Mikäköhän ..ttu siellä on?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Mutta vaikuttaako se juur noihin rattaisiin? Ja toinen juttu, miksi se mutteri oli niin löysä kääntää? Eikös sen pitännyt olla aika piukkaan väännetty, vai tarkotettiinko että uudella krympillä se on piukka vääntää? Muistaakseni se oli kyllä tommonen ennen kiristystäkin.Hectori kirjoitti:ettei se varttikierroksella kiristäminen olisi tehnyt tehtäväänsä. varttikierros on pitkä matka, kun sitä pyörintämomenttia tutkitaan.
Tässä välissä muuten iso kiitos vaivan näöstä. Tää on taas sellanen alue, josta mulla ei ole mitään käytännön tietoa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 100
- Liittynyt: Ma Lokakuu 7. 20:37:28 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Jotta vie perä jollekin jehulle joka on tehnyt kiinteitä holkkeja. Sellainen ja pinjonin pultti pyssyllä kiinni. Kestää.
Jos pikkurattaa alkaa hirttämään ni oletettavasti perä ei elonkorjuuta elävänä nää. Pellonlaidasta ittensä saattaapi toki löytää.
Niin ja väärällä säädöllä rikot vain välityksenkin.
Jos pikkurattaa alkaa hirttämään ni oletettavasti perä ei elonkorjuuta elävänä nää. Pellonlaidasta ittensä saattaapi toki löytää.
Niin ja väärällä säädöllä rikot vain välityksenkin.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Joo'o... Väänsin vittuuntuneena tuossa jatkoputkilla vetareita erisuuntiin siinä toivossa että paikat aukeaisi, mutta sokka narahti poikki. Kumma juttu, kun se jumittava pikkuratas kuitenkin liikkuuyhdessä kohdassa ihan ilman ongelmia. Onko jollain ehdotuksia ennen kuin sysään akselin syrjään odottamaan totaalista remonttia ja lukkoa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Minkäs oloisia ja hintaisia lukkoja olisi olemassa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
1000e maksaa suurinpiirtein uusi lukko saksasta.
Suomessa 1500e.
Suomessa 1500e.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
perä on kokonaisuus, jossa kaikkien pitäisi pelata yhteen. vaikea on näin korvakuulolta kertoa miksi ei toimi, mutta jos ei perä pyöri vapaasti, niin silloin on aina jotain vikaa. minkä taisit jo huomatakin, kun jatkoputkella yritit paikkoja aukaista.MouTine kirjoitti: Mutta vaikuttaako se juur noihin rattaisiin? Ja toinen juttu, miksi se mutteri oli niin löysä kääntää? Eikös sen pitännyt olla aika piukkaan väännetty, vai tarkotettiinko että uudella krympillä se on piukka vääntää? Muistaakseni se oli kyllä tommonen ennen kiristystäkin.
Tässä välissä muuten iso kiitos vaivan näöstä. Tää on taas sellanen alue, josta mulla ei ole mitään käytännön tietoa.
mun mielestä olisi nyt viisainta sysätä perä hetkeksi sivuun, kunnes sen saat kunnolla purettua ja kasattua oikein, uusilla osilla. joko siellä on ne rattaat vaurioitunut?
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Ei sieltä mitään ole vaurioitunut ja rattaat on ehjiä. Jostain syystä vaan keskitapilla olevista pikkurattaista toinen ei liiku kuin vähän. Kukakohan tuosta tekisi ehjän? Täytyy varmaan itse koittaa... No niin kauan kuin auton alla oleva toimii, niin ei hätää.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Jospa hitusen purkaisit sitä niin saattaisit nähdä että pikkupyörä on leikannut kiinni tappiin?MouTine kirjoitti:Ei sieltä mitään ole vaurioitunut ja rattaat on ehjiä. Jostain syystä vaan keskitapilla olevista pikkurattaista toinen ei liiku kuin vähän. Kukakohan tuosta tekisi ehjän? Täytyy varmaan itse koittaa... No niin kauan kuin auton alla oleva toimii, niin ei hätää.
Sitten tappi lähtee pyörimään mukana kun sokka antaa periksi tai ratas halkeaa rasituksessa ja se on sitten poks....
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Juu en minä sitä lähde väkisin auton alle avattavaksi asentamaan. Antaa nyt olla tuossa kunnes motivaatiota taikka pakottavaa tarvetta tulee. Sitähän voisi vaikka itse koittaa avata. Siitä ei ainakaan vahinkoa synny.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
Tietyt asiat kannattaa oikeasti antaa sellaisten henkilöiden tehtäväksi jotka oikeasti OSAA ne hommat. Ettei käy niin että vitosen mies tekee kympin vahingon..



Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84
"KAIKEN SAA RIKKI"
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Niin, oot ihan oikeessa. Ajatus oli ihan vaan kurkata mitä sielä on tapahtunut. Antaa sen sitten jonkun spesialistin kasata.Cosesc kirjoitti:Tietyt asiat kannattaa oikeasti antaa sellaisten henkilöiden tehtäväksi jotka oikeasti OSAA ne hommat. Ettei käy niin että vitosen mies tekee kympin vahingon..![]()
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
kukahan tai missä pystyis poraamaan atlaksen keskitapille uuden reiän tapin vapaaseen päähän on niin pirun kovaa ainetta ja pitäis olla melko pitkä pora että menee läpiasti
pohjanmaalla mieluiten
pohjanmaalla mieluiten
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti: