Otsikon mukainen ajatus on käynyt mielessä. Nyt kaivataan lisää tietoa em. laitteen sovittamisesta muuhun autoon kuin Cosworthiin. Jarrujen koko Escortissa vastaa lähes millilleen Cosworthin jarruja, joten pääsylinter olisi hyvin lähelle oikein mitoitettu mäntien pinta-alan mukaan. Tarve syntyy ko. häkkyrälle siitä, että aiemmin alkuperäisen tehostajan kohdalla majailee nykyisin ruiskuhässäkät, joten tämä paketti olisi saatava lähemmäs rintapeltiä.
Mekaanisesti en ole Cosworthin tehostin/pääsylinteripakettia paikalleen vielä sovittanut, mutta ajatukset pyörivät enemmänkin tämän painekytkimen ja järjestelmän sähköistyksen ympärillä. Miten saada ABS-toiminnoilla varustettu osa toimimaan vanhemmassa autossa ongelmitta ja mitä pitää ottaa huomioon? Kuinka paljon tarvitsee Cosworthin johtosarjasta osia, jotta sen saa toimimaan muussa autossa? Tämänlaista tietoa nyt kaivataan. Kaikki, jotka jotain aiheesta ymmärtävät tai ovat peräti konversion tehneet, niin kommentit ja tiedot aiheesta otetaan ilolla vastaan.
Koitin haulla etsiä forumin topicceja lävitse, mutta huonoin tuloksin.
Cosworthin pääsylinteri/tehostin Mk1 Escoon
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
En tiedä kuinkan paljon tuo sun ruiskuhässäkkä vie tilaa, mutta itse raivasin tilaa ruiskulle lyhentämällä tuota tehostintankoa noin 5-6cm sekä hitsasin kiinnikkeet uuteen kohtaa hieman ylemmäs ja isonsin reikää rintapellissä, jotta tanko polkimelta mahtuu alemmas. Samalla käänsin koko hässäkän melkein vaakatasoon, jolloin tosin joutuu siirtämään öljynsuodattimen toiseen paikkaan, mutta sekin onnistuu valmiilla motecin palikoilla. Hyvin toimii näin.
Itse henkilökohtaisesti en ottaisi jarrutehostinta pois käytöstä ihan vaan mukavuussyistä.
Itse henkilökohtaisesti en ottaisi jarrutehostinta pois käytöstä ihan vaan mukavuussyistä.
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Minulla juuri samalla tavalla paitsi että käänsi pakettia myös sisälokariin päin ja tei siihen upotuksen,toimii...dudek kirjoitti:En tiedä kuinkan paljon tuo sun ruiskuhässäkkä vie tilaa, mutta itse raivasin tilaa ruiskulle lyhentämällä tuota tehostintankoa noin 5-6cm sekä hitsasin kiinnikkeet uuteen kohtaa hieman ylemmäs ja isonsin reikää rintapellissä, jotta tanko polkimelta mahtuu alemmas. Samalla käänsin koko hässäkän melkein vaakatasoon, jolloin tosin joutuu siirtämään öljynsuodattimen toiseen paikkaan, mutta sekin onnistuu valmiilla motecin palikoilla. Hyvin toimii näin.
Itse henkilökohtaisesti en ottaisi jarrutehostinta pois käytöstä ihan vaan mukavuussyistä.
ja kun hommaa vähän lyhyemmän suodattimen niin käy sekin...