Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
kipe
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja kipe » To Kesäkuu 9. 21:39:17 2005
Jälleen tyhmiä kysymyksiä -sarja jatkuu
elikkä 1.6 OHC noin 125 hv 32/36 weberillä, tarkoituksena olis laittaa sähköpumppu, kannattaako
Minkälainen ja mikätkähän ois sopivat paineet jotta se toimis ?
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » To Kesäkuu 9. 23:36:35 2005
No ihan tavallinen sähköpumppu (ei siis ruiskun pumppu) toimii hyvin tollasessa. Itellä sen verran kokemusta, että kun suunnilleen vakio 1,6:seen laittoi s-pumpun niin alapään väännnöt kasvoi ihan silmissä. Useammasta weberin kaasarilla olleesta ohc vehkeestä on kokemusta sähköpumpulla ja ei noita bensanpaineitakaan ole tarvinnut mulkata sen enempää (pumppuna yleensä mitsuba) .
-
kipe
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja kipe » To Kesäkuu 9. 23:54:50 2005
Mitsuba ? Mistä nuita saa ?
Siis eikö tarvi paineen säädintä
Mitenkä ois tämmönen paketti Facet solid state 0.3 - 0.4 bar 68l/h alle 150 hv + paineen säädin Filter king ? ja riittäskö nuo vielä tuplille jos joskus laittasin ne ?
-
Tupi
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tupi » Pe Kesäkuu 10. 1:45:44 2005
Osta vaikka se mitsuban pumppu saa yleensä varaosaliikkeistä ja siihen petrolking paineensäädin tai sitte facet silvertop tai redtop pumppu niin riittää tosiaankin pitkälle sitte.
-
dudek
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
Viesti
Kirjoittaja dudek » Pe Kesäkuu 10. 10:16:36 2005
kipe kirjoitti:Mitsuba ? Mistä nuita saa ?
Siis eikö tarvi paineen säädintä
Mitenkä ois tämmönen paketti Facet solid state 0.3 - 0.4 bar 68l/h alle 150 hv + paineen säädin Filter king ? ja riittäskö nuo vielä tuplille jos joskus laittasin ne ?
Mulla olis yksi ylimääräinen, autosta irrotettu ja sen jälkeen lojunut tallin hyllyllä käyttämättä jonkinaikaa. Samoin olisi paineensäädin. Kerro jos kiinnostaa.
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Pe Kesäkuu 10. 20:22:04 2005
Miksi sähköpumppu??
Tavallinen mekaaninen riittää varmasti. (jos se on kunnossa)

-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Pe Kesäkuu 10. 20:24:47 2005
Bootsi kirjoitti:Miksi sähköpumppu??
Tavallinen mekaaninen riittää varmasti. (jos se on kunnossa)

Olen samaa mieltä. Mulla on itellä tuplat kiinni ja silti vanha mekaaninen pumppu riittää mainiosti.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Pe Kesäkuu 10. 20:34:55 2005
ohc kirjoitti:Bootsi kirjoitti:Miksi sähköpumppu??
Tavallinen mekaaninen riittää varmasti. (jos se on kunnossa)

Olen samaa mieltä. Mulla on itellä tuplat kiinni ja silti vanha mekaaninen pumppu riittää mainiosti.
Niinpä..
Velipojan jokkis 2.0 escossa (n.170hp) tuplat ja mek.pumppu, toimii hyvin.
Ei "prötää" vaikka luukuttais kaasupohjassa Hangosta --> Utsjoelle.

-
kipe
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja kipe » La Kesäkuu 11. 0:42:01 2005
No niin tätä minä juuri tarkoitin että onko siittä juurikaan hyötyä kun tuo mekaaninen toimii hyvin.
Elikkä unohan tuon sähkösen ja sijoitan rahat johonki muuhun

-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja _pexi » La Lokakuu 1. 20:00:39 2005
ohc kirjoitti:Bootsi kirjoitti:Miksi sähköpumppu??
Tavallinen mekaaninen riittää varmasti. (jos se on kunnossa)

Olen samaa mieltä. Mulla on itellä tuplat kiinni ja silti vanha mekaaninen pumppu riittää mainiosti.
Mites kun aattelin tohon taunukseen (1,6 ohc) laittaa nelikymppiset dellorton dhla tuplat, niin jos käytän ihan vakio mekaanista bensapumppua, tarviinko välttämättä bensapaineen säädintä? Säästyis siltä paluulinjan tekemiseltä..

Ja jos joku osais suurinpiirtein sanoa, minkä kokoisilla suuttimilla ja kurkuilla ton sais ees jotenkin säätöihin, ettei tarttis ihan umpimähkään ruveta koittaan. Kone on muuten vakio, mutta tarkoitus on vähän koittaa kantta kaivella ja vaihtaa nokka. Peltisarja tietty on jo.

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91