MkI:een sähköinen bensapumppu

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

kipe
Ylläpitäjä

MkI:een sähköinen bensapumppu

Viesti Kirjoittaja kipe » To Kesäkuu 9. 21:39:17 2005

Jälleen tyhmiä kysymyksiä -sarja jatkuu :wink:

elikkä 1.6 OHC noin 125 hv 32/36 weberillä, tarkoituksena olis laittaa sähköpumppu, kannattaako :oops:

Minkälainen ja mikätkähän ois sopivat paineet jotta se toimis ?

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » To Kesäkuu 9. 23:36:35 2005

No ihan tavallinen sähköpumppu (ei siis ruiskun pumppu) toimii hyvin tollasessa. Itellä sen verran kokemusta, että kun suunnilleen vakio 1,6:seen laittoi s-pumpun niin alapään väännnöt kasvoi ihan silmissä. Useammasta weberin kaasarilla olleesta ohc vehkeestä on kokemusta sähköpumpulla ja ei noita bensanpaineitakaan ole tarvinnut mulkata sen enempää (pumppuna yleensä mitsuba) .

kipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kipe » To Kesäkuu 9. 23:54:50 2005

Mitsuba ? Mistä nuita saa ?

Siis eikö tarvi paineen säädintä :?:

Mitenkä ois tämmönen paketti Facet solid state 0.3 - 0.4 bar 68l/h alle 150 hv + paineen säädin Filter king ? ja riittäskö nuo vielä tuplille jos joskus laittasin ne ?

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Kesäkuu 10. 1:45:44 2005

Osta vaikka se mitsuban pumppu saa yleensä varaosaliikkeistä ja siihen petrolking paineensäädin tai sitte facet silvertop tai redtop pumppu niin riittää tosiaankin pitkälle sitte.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Pe Kesäkuu 10. 10:16:36 2005

kipe kirjoitti:Mitsuba ? Mistä nuita saa ?

Siis eikö tarvi paineen säädintä :?:

Mitenkä ois tämmönen paketti Facet solid state 0.3 - 0.4 bar 68l/h alle 150 hv + paineen säädin Filter king ? ja riittäskö nuo vielä tuplille jos joskus laittasin ne ?
Mulla olis yksi ylimääräinen, autosta irrotettu ja sen jälkeen lojunut tallin hyllyllä käyttämättä jonkinaikaa. Samoin olisi paineensäädin. Kerro jos kiinnostaa.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Kesäkuu 10. 20:22:04 2005

Miksi sähköpumppu??
Tavallinen mekaaninen riittää varmasti. (jos se on kunnossa) :roll:

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Kesäkuu 10. 20:24:47 2005

Bootsi kirjoitti:Miksi sähköpumppu??
Tavallinen mekaaninen riittää varmasti. (jos se on kunnossa) :roll:
Olen samaa mieltä. Mulla on itellä tuplat kiinni ja silti vanha mekaaninen pumppu riittää mainiosti.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Pe Kesäkuu 10. 20:34:55 2005

ohc kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:Miksi sähköpumppu??
Tavallinen mekaaninen riittää varmasti. (jos se on kunnossa) :roll:
Olen samaa mieltä. Mulla on itellä tuplat kiinni ja silti vanha mekaaninen pumppu riittää mainiosti.
Niinpä..
Velipojan jokkis 2.0 escossa (n.170hp) tuplat ja mek.pumppu, toimii hyvin.
Ei "prötää" vaikka luukuttais kaasupohjassa Hangosta --> Utsjoelle. :wink: :roll: :lol:

kipe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kipe » La Kesäkuu 11. 0:42:01 2005

No niin tätä minä juuri tarkoitin että onko siittä juurikaan hyötyä kun tuo mekaaninen toimii hyvin.

Elikkä unohan tuon sähkösen ja sijoitan rahat johonki muuhun :wink:

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » La Lokakuu 1. 20:00:39 2005

ohc kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:Miksi sähköpumppu??
Tavallinen mekaaninen riittää varmasti. (jos se on kunnossa) :roll:
Olen samaa mieltä. Mulla on itellä tuplat kiinni ja silti vanha mekaaninen pumppu riittää mainiosti.
Mites kun aattelin tohon taunukseen (1,6 ohc) laittaa nelikymppiset dellorton dhla tuplat, niin jos käytän ihan vakio mekaanista bensapumppua, tarviinko välttämättä bensapaineen säädintä? Säästyis siltä paluulinjan tekemiseltä.. :roll: Ja jos joku osais suurinpiirtein sanoa, minkä kokoisilla suuttimilla ja kurkuilla ton sais ees jotenkin säätöihin, ettei tarttis ihan umpimähkään ruveta koittaan. Kone on muuten vakio, mutta tarkoitus on vähän koittaa kantta kaivella ja vaihtaa nokka. Peltisarja tietty on jo. :)
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Vastaa Viestiin