automaagin laitto (C3)

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

automaagin laitto (C3)

Viesti Kirjoittaja cologne » Ti Toukokuu 31. 8:40:22 2005

Mitenkä alkuperäisissä vanhemmissa automaatti fordeissa on öljyjen jäähdytys ?
Onko se kaikissa vai vain isommissa koneissa ?

Ajatelin pistää tohon -66/67 2.0 v6 taunukseen automaagin. tarteisko toi lisäjäähdytyksen.

Parempihan se olisi jäähdytettynä vai onko ??
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ti Toukokuu 31. 8:57:03 2005

Eiköhän niissä tuonkin ikäisissä ole jäähdyttäjän alaosassa pieni tankki, jonka kautta öljy kiertää. Vaihteiston toiminnan ja kestävyyden kannalta joku tuollainen järjestelmä on varmaan suositeltava. Öljy lämpenee nopeammin ja jäähdytysveden termostaatti toimii välillisesti myös vaihteistoöljyn lämmön vakioitsijana.

Minulla olisi sattumoisin automaattigranadan syylari myytävänä :wink:
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ti Toukokuu 31. 12:43:58 2005

Eli se öljy kiertää syylärin kautta. Eikä että vesi kiertäisi automaagin kautta ? Niinkuin esim 2.8 V6 öljynjäähdytys ?

Minkä kokoisesta grannusta ja mitä hintaa huudat ?


pistä vaikka Yv

Mitenkähän toi kickdown toteuttais kun m-fordeissa ei ole edessä ainuttakaan vaijeria (paitsi nopeusmittarin vaijeri)
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Vastaa Viestiin