anglia sammuu

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

anglia sammuu

Viesti Kirjoittaja wili » Ma Toukokuu 9. 21:04:50 2005

elikkä.. mahdollisesti angliasta olis puola levinny.. ku kone lämpee ja saa kierroksia niin sammuu? vai onko teillä jotain muita ehdotuksia.. antaa hieman jäähtyä niin taas käynnistyy mutta pääsee pari metriä ja taas sammuu.. vapaalla käy moitteettomasti.. heti ku tarvis lähtee vaihteella menee ni sammuu.. bensaa anta suoraa kurkkuu ni käynnistyy heti..

monet vaan sano että puola olis rikki? mitäs mieltä te olette.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ma Toukokuu 9. 22:59:37 2005

a) puola on rikki (tuskin)
b) puola on etuvastus-mallia, saa liikaa sähköä ja lämpenee (kokeile onko kuuma)
c) muu sähkövika (kärjet, konkka , konkan johto pätkii kun jakajan alipainesäädin kääntyy ?)
d) ei kuitenkaan saa bensaa, anna suoraan jostain purkista letkulla kaasuttjaan painovoimasyötöllä

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Toukokuu 10. 2:09:37 2005

mä sanoisin että polttoaineen saannissa on vika, jos kerran vika ilmenee vain silloin kun lähdetään liikkeelle. puhaltele polttoainelinjat ja suodattimet puhtaaksi, jos auttaa hetkeksi, niin sitten vika on mahdollisesti siellä.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Toukokuu 10. 9:58:20 2005

Hectori kirjoitti:mä sanoisin että polttoaineen saannissa on vika, jos kerran vika ilmenee vain silloin kun lähdetään liikkeelle. puhaltele polttoainelinjat ja suodattimet puhtaaksi, jos auttaa hetkeksi, niin sitten vika on mahdollisesti siellä.
se voi olla että siellä on jotain vikaa.. tankin vaihdon jälkeen vika juuri ilmenikin.. mutta tankki pestiin täysin puhtaaksi enne maalausta ja asennusta.. kuitenkaan suodattimessa ei bensan taso laske kun auto sammuu.. luulisi sen laskevan jos tukos on esimerkiksi tankissa..

kuitenkin auto saa tyhjäkäynnillä lämmetä vaikka kuinka paljon..
täytyy varmaan ottaa tankki uudestaan alas ja koittaa puhdistaa se paremmin.. ja linjat samalla

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ti Toukokuu 10. 14:49:48 2005

wili kirjoitti: kuitenkin auto saa tyhjäkäynnillä lämmetä vaikka kuinka paljon..
täytyy varmaan ottaa tankki uudestaan alas ja koittaa puhdistaa se paremmin.. ja linjat samalla
en uskokaan että kyse on itse lämpiämisestä, vaan siitä ettei yksinkertaisesti saa tarpeeksi kakkua kun koneella on taakkaa. puhdista ne polttoainelinjat, vaihda uudet suodattimet ja tarkista että missään ei ole polttoaineputki lommahtanut ja vielä että polttoaine säiliöön menevät putket ei ole tukossa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Ti Toukokuu 10. 15:30:51 2005

lisätään vielä:

eli ihan kylmänä kun lähtee ajaa ni ei sammu.. mutta kun auto on lämmin niin yhtäkkiä se saattaa sammua niinku kääntäis virta avaimesta.. ja sitten yrittää käynnistää niin ei, pienen odottelu jälkee taas lähtee (hieman jäähtynyt) mutta kun lähtee vetämää kakkos vaihteella niin sammuu..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

ford
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Syyskuu 9. 10:51:43 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ford » Su Toukokuu 15. 9:51:22 2005

Mulla oli joskus samanlainen vika tilhi-Angliassa. Siinä oli pensapumpun vieressä kierrettävä pensahana, joka oli tärinästä kiertynyt lähes kiinni (vm-62).
Sitten oli myöhemmin kuusvitosessa oli paikattu tankkia tinaamalla ja tankin sisälle pudonnut tinapallo tukki ajoittain pensaputken pään.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » Pe Toukokuu 20. 8:37:34 2005

kiios teille.. mitä luultavimmin vika on sitten että siellä tankissa on roska.. kun pistettii suora letku kaasarille..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Arto65FB
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Arto65FB » Pe Toukokuu 20. 15:06:42 2005

Omassa Riesassa ryyppyläpän jousi oli poikki ja väliin heitti läppää kiinni. Aina lähti käyntiin, mutta kunhan lämpesi, niin saattoi sammahtaa. Läppä veks eikä ole sammuillut sen jälkeen.

Musti olikin vaikeampi tapaus, kesti vajaat 3 viikkoa etsiä vika. Loppujen lopuksi bensaputkesta löytyi katkennut puutikku, jota oli ilmeisesti käytetty estämään bensan valuminen letkuista pois. Tikku oli ilmeisesti katkennut pois otettaessa, mutta asentaja ei ollut huomannut tai jätti tahallaan sen sinne. Tikku oli ilmeisesti seilannut putkessa edestakaisin ties kuinka kauan, kunnes jumitti itsensä yhteen mutkaan ja jämähti siihen.

Siskonmiehen Taunuksessa tankin pohjalla sen verran moskaa, että kun imi roskia sihtiä kohden niin keostui (?? uusi sana) sihdin päälle. Kun auto oli sammuksissa muutaman minuutin, niin keko lakosi ja taas sai gasoa.

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Pe Toukokuu 20. 23:19:15 2005

Arto65FB kirjoitti: Siskonmiehen Taunuksessa tankin pohjalla sen verran moskaa, että kun imi roskia sihtiä kohden niin keostui (?? uusi sana) sihdin päälle. Kun auto oli sammuksissa muutaman minuutin, niin keko lakosi ja taas sai gasoa.
mulla oli samanlaista ongelmaa sierrassa. se karkeasuodatin tankissa meni tukkoon. se piti puhaltaa auki ja taas matka jatkui.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » La Toukokuu 28. 10:13:06 2005

kyllähän sieltä tankista tuli prkleesti tavaraa ulos. ei se mielestäni näyttänyt ruosteelta eikä miltään hiekalta.

kuulemma tankki oli ennen ostoa ja kunnostusta lojunut jossain pellolla, tiedä sitten.. pari hiirulaista sieltä ainakin oli tullu ulos ennen kunnostusta kun sitä oli puhdisteltu. tiedä sitten saanutko bensa roskat irtoomaan mahdollisista koloista kun ennen asennusta me se puhdistettiin kyllä sisältä hyvin.

tarviiko muuten tuon mittari jonkinnäköisen maadoituksen kun kaksi johtoa tankista oli vissiin lähteny, toinen meni penkin alle, sisälle. mutta toinen johto oli mahdollisesti katkennu heti liittimestään siitä ruuvvin alta...

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » La Heinäkuu 16. 16:58:01 2005

nyt on anglia taas ajokunnossa! jouduttiin sitten teettämään siihen uusi putkiliitin.. alkuperäsen linjaston liittimessä oli eri kierteet kun uudessa tankissa.. mistään ei löytynyt sen kokoista liitintä ja vain yhdestä pultti firmastakin löyty sopiva BSF 7/16" 18 pultti.. Ei muuta kuin sorvarille ja se teki siihen 6,5mm reijän ja paikan helmelle.. vanhassa liittimessä oli vissinki 20 nousua tuumalla..

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

Vastaa Viestiin