anglia sammuu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
anglia sammuu
elikkä.. mahdollisesti angliasta olis puola levinny.. ku kone lämpee ja saa kierroksia niin sammuu? vai onko teillä jotain muita ehdotuksia.. antaa hieman jäähtyä niin taas käynnistyy mutta pääsee pari metriä ja taas sammuu.. vapaalla käy moitteettomasti.. heti ku tarvis lähtee vaihteella menee ni sammuu.. bensaa anta suoraa kurkkuu ni käynnistyy heti..
monet vaan sano että puola olis rikki? mitäs mieltä te olette.?
monet vaan sano että puola olis rikki? mitäs mieltä te olette.?
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
se voi olla että siellä on jotain vikaa.. tankin vaihdon jälkeen vika juuri ilmenikin.. mutta tankki pestiin täysin puhtaaksi enne maalausta ja asennusta.. kuitenkaan suodattimessa ei bensan taso laske kun auto sammuu.. luulisi sen laskevan jos tukos on esimerkiksi tankissa..Hectori kirjoitti:mä sanoisin että polttoaineen saannissa on vika, jos kerran vika ilmenee vain silloin kun lähdetään liikkeelle. puhaltele polttoainelinjat ja suodattimet puhtaaksi, jos auttaa hetkeksi, niin sitten vika on mahdollisesti siellä.
kuitenkin auto saa tyhjäkäynnillä lämmetä vaikka kuinka paljon..
täytyy varmaan ottaa tankki uudestaan alas ja koittaa puhdistaa se paremmin.. ja linjat samalla
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
en uskokaan että kyse on itse lämpiämisestä, vaan siitä ettei yksinkertaisesti saa tarpeeksi kakkua kun koneella on taakkaa. puhdista ne polttoainelinjat, vaihda uudet suodattimet ja tarkista että missään ei ole polttoaineputki lommahtanut ja vielä että polttoaine säiliöön menevät putket ei ole tukossa.wili kirjoitti: kuitenkin auto saa tyhjäkäynnillä lämmetä vaikka kuinka paljon..
täytyy varmaan ottaa tankki uudestaan alas ja koittaa puhdistaa se paremmin.. ja linjat samalla
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
lisätään vielä:
eli ihan kylmänä kun lähtee ajaa ni ei sammu.. mutta kun auto on lämmin niin yhtäkkiä se saattaa sammua niinku kääntäis virta avaimesta.. ja sitten yrittää käynnistää niin ei, pienen odottelu jälkee taas lähtee (hieman jäähtynyt) mutta kun lähtee vetämää kakkos vaihteella niin sammuu..
eli ihan kylmänä kun lähtee ajaa ni ei sammu.. mutta kun auto on lämmin niin yhtäkkiä se saattaa sammua niinku kääntäis virta avaimesta.. ja sitten yrittää käynnistää niin ei, pienen odottelu jälkee taas lähtee (hieman jäähtynyt) mutta kun lähtee vetämää kakkos vaihteella niin sammuu..
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ma Syyskuu 9. 10:51:43 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
kiios teille.. mitä luultavimmin vika on sitten että siellä tankissa on roska.. kun pistettii suora letku kaasarille..
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Ylläpitäjä
Omassa Riesassa ryyppyläpän jousi oli poikki ja väliin heitti läppää kiinni. Aina lähti käyntiin, mutta kunhan lämpesi, niin saattoi sammahtaa. Läppä veks eikä ole sammuillut sen jälkeen.
Musti olikin vaikeampi tapaus, kesti vajaat 3 viikkoa etsiä vika. Loppujen lopuksi bensaputkesta löytyi katkennut puutikku, jota oli ilmeisesti käytetty estämään bensan valuminen letkuista pois. Tikku oli ilmeisesti katkennut pois otettaessa, mutta asentaja ei ollut huomannut tai jätti tahallaan sen sinne. Tikku oli ilmeisesti seilannut putkessa edestakaisin ties kuinka kauan, kunnes jumitti itsensä yhteen mutkaan ja jämähti siihen.
Siskonmiehen Taunuksessa tankin pohjalla sen verran moskaa, että kun imi roskia sihtiä kohden niin keostui (?? uusi sana) sihdin päälle. Kun auto oli sammuksissa muutaman minuutin, niin keko lakosi ja taas sai gasoa.
Musti olikin vaikeampi tapaus, kesti vajaat 3 viikkoa etsiä vika. Loppujen lopuksi bensaputkesta löytyi katkennut puutikku, jota oli ilmeisesti käytetty estämään bensan valuminen letkuista pois. Tikku oli ilmeisesti katkennut pois otettaessa, mutta asentaja ei ollut huomannut tai jätti tahallaan sen sinne. Tikku oli ilmeisesti seilannut putkessa edestakaisin ties kuinka kauan, kunnes jumitti itsensä yhteen mutkaan ja jämähti siihen.
Siskonmiehen Taunuksessa tankin pohjalla sen verran moskaa, että kun imi roskia sihtiä kohden niin keostui (?? uusi sana) sihdin päälle. Kun auto oli sammuksissa muutaman minuutin, niin keko lakosi ja taas sai gasoa.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
mulla oli samanlaista ongelmaa sierrassa. se karkeasuodatin tankissa meni tukkoon. se piti puhaltaa auki ja taas matka jatkui.Arto65FB kirjoitti: Siskonmiehen Taunuksessa tankin pohjalla sen verran moskaa, että kun imi roskia sihtiä kohden niin keostui (?? uusi sana) sihdin päälle. Kun auto oli sammuksissa muutaman minuutin, niin keko lakosi ja taas sai gasoa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
kyllähän sieltä tankista tuli prkleesti tavaraa ulos. ei se mielestäni näyttänyt ruosteelta eikä miltään hiekalta.
kuulemma tankki oli ennen ostoa ja kunnostusta lojunut jossain pellolla, tiedä sitten.. pari hiirulaista sieltä ainakin oli tullu ulos ennen kunnostusta kun sitä oli puhdisteltu. tiedä sitten saanutko bensa roskat irtoomaan mahdollisista koloista kun ennen asennusta me se puhdistettiin kyllä sisältä hyvin.
tarviiko muuten tuon mittari jonkinnäköisen maadoituksen kun kaksi johtoa tankista oli vissiin lähteny, toinen meni penkin alle, sisälle. mutta toinen johto oli mahdollisesti katkennu heti liittimestään siitä ruuvvin alta...
kuulemma tankki oli ennen ostoa ja kunnostusta lojunut jossain pellolla, tiedä sitten.. pari hiirulaista sieltä ainakin oli tullu ulos ennen kunnostusta kun sitä oli puhdisteltu. tiedä sitten saanutko bensa roskat irtoomaan mahdollisista koloista kun ennen asennusta me se puhdistettiin kyllä sisältä hyvin.
tarviiko muuten tuon mittari jonkinnäköisen maadoituksen kun kaksi johtoa tankista oli vissiin lähteny, toinen meni penkin alle, sisälle. mutta toinen johto oli mahdollisesti katkennu heti liittimestään siitä ruuvvin alta...
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •
-
- Viestit: 154
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
- Viesti:
nyt on anglia taas ajokunnossa! jouduttiin sitten teettämään siihen uusi putkiliitin.. alkuperäsen linjaston liittimessä oli eri kierteet kun uudessa tankissa.. mistään ei löytynyt sen kokoista liitintä ja vain yhdestä pultti firmastakin löyty sopiva BSF 7/16" 18 pultti.. Ei muuta kuin sorvarille ja se teki siihen 6,5mm reijän ja paikan helmelle.. vanhassa liittimessä oli vissinki 20 nousua tuumalla..
• http://wili.1g.fi •
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •