Öljynpaine valon vilkkuminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Öljynpaine valon vilkkuminen
Mikäköhän mahtaa olla vialla, kun öljynpaine valo välkkyy tyhjäkäynnillä, mutta kurnauttamalla sen saa hetkeksi pois. Samoin tasakaasulla ajattaessa valo ei välky.
Mahtaakohan vika löytyä liian notkeasta öljystä(10w-40), öljynpaine anturista vaiko mahdollisesti öljypumpusta? Vai missäköhän syyn aiheuttaja on?
Kone on 1.6kent, jos sillä on merkitystä.
Mahtaakohan vika löytyä liian notkeasta öljystä(10w-40), öljynpaine anturista vaiko mahdollisesti öljypumpusta? Vai missäköhän syyn aiheuttaja on?
Kone on 1.6kent, jos sillä on merkitystä.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Eikös 10w-40 ole sieltä paksummasta päästä oleva öljy? 10w-60 taitaa olla vielä paksumpaa.
Kentin sielun elämää sen tarkemmin tuntematta, öljynkello lienee helpoin vaihtaa ensimmäisenä ja katsoa asettuuko. Minulla tuosta V6:sta öljykello vuoti ja oli hieman halki, kun valo rävähti palamaan erään viime talvena tehdyn remontin jälkeen.
Kentin sielun elämää sen tarkemmin tuntematta, öljynkello lienee helpoin vaihtaa ensimmäisenä ja katsoa asettuuko. Minulla tuosta V6:sta öljykello vuoti ja oli hieman halki, kun valo rävähti palamaan erään viime talvena tehdyn remontin jälkeen.
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Hyvällä tuurilla öljynpaine anturissa vikaa, mutta todennäisemmin laakerit alkaa olla tiensä päässä.
Mulla nimittäin teki aikoinaan tuota samaa hommaa että valo vilkkui tyhjäkäynnillä (1600kent). Huomasin että valo vilkkuu tyhjäkäynnillä himmeesti mittaristossa, mutta en viitsinyt asiaan sen kummemmin kiinnittää huomiota. Tästä muutama kuukausi eteenpäin ja kone leves täysin => kampuran laakerit petti.
Mulla nimittäin teki aikoinaan tuota samaa hommaa että valo vilkkui tyhjäkäynnillä (1600kent). Huomasin että valo vilkkuu tyhjäkäynnillä himmeesti mittaristossa, mutta en viitsinyt asiaan sen kummemmin kiinnittää huomiota. Tästä muutama kuukausi eteenpäin ja kone leves täysin => kampuran laakerit petti.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
kk- tai kampuranlaakerit.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Ylläpitäjä
No toivottavasti öljykello on vaan rikki...
Täytyy aloittaa korjaaminen siitä.
Esimerkiks äsken kun kävin ajamassa normaalisti valo ei välähtänyt kertaakaan. Jos kone olisi väljä niin eikö sen pitäisi tehdä sitä kuitenkin koko ajan? Toisaalta tänään Ahvenistolla ajelun jälkeen piti kurnutella koko ajan. Öljyn lämmöt siis ilmeisesti vaikuttavat asiaan...

Esimerkiks äsken kun kävin ajamassa normaalisti valo ei välähtänyt kertaakaan. Jos kone olisi väljä niin eikö sen pitäisi tehdä sitä kuitenkin koko ajan? Toisaalta tänään Ahvenistolla ajelun jälkeen piti kurnutella koko ajan. Öljyn lämmöt siis ilmeisesti vaikuttavat asiaan...
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
aika harvoin tulee vastaan viallisia öljynpaineantureita, jotka tekee tuollaista. paras kun ostat sen öljynpaineanturin hinnalla öljynpainemittarin ja tarkistat paineet. voit myös käyttää mittaria myöhemmin todetaksesi öljynpaineet vastaavassa tilanteessa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.