Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Nelilinkki
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
Viesti
Kirjoittaja Nelilinkki » Ke Toukokuu 4. 23:21:12 2005
Mitä mieltä olette tälläisestä levikkeen asennuksesta? Kannattaako vai onko vielä jotain parempaa tekniikkaa? Alumiinikaaret ei mahdu budjettiin.
Kuvissahan käsittääkseni on ensin huolellisesti leikattu poistettava lokasuojan osa siivuihin. Sitten siivut taivutettu jolloin levike voidaan niitata ylhäältä ja näin voidaan levikkeestä leikata ylimääräinen lärpäke pois. Pakkelin määrää tuo kai vähentäisi merkittävästi.
Entä kestääkö lasikuitulevike uppokantaisen popniitin? Eikös "countersunk rivet" joka esiintyy levikkeen asennuksissa ole jonkinlainen uppokantaniitti?
edit: linkki unohtu
http://photobucket.com/albums/v34/ladewigc/Arches/
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja TVR » To Toukokuu 5. 9:27:13 2005
Noi etulevikkeet voi asentaa niin että se "tartunta lärpäke" tulee sisäpuolelle, leikkaat vain tarkasti levikkeen muotoisen palan pois lokasuojasta. Taka levikkeet on hankalampi juttu saada "sisäkiinnitteiseksi" sekin onnistuu jos tekee niin ison sisälokasuojan että pääsee laittaan levikkeen reunuksen sisäpuolelle. Kuvia on levikkeiden asennuksesta tuolla
www.tvracing.net ja siellä projekti osio. Voin laittaa kuvia levike asennuksista lisääkin jos noista ei homma selviä.
-
Nelilinkki
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
Viesti
Kirjoittaja Nelilinkki » Pe Toukokuu 6. 14:25:57 2005
Juu näyttää siistiltä kun tietää mitä tekee. Minkä firman sarja tuo on ja kävikö ilman isompia kommelluksia?
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja TVR » Pe Toukokuu 6. 14:48:48 2005
Lapuan lasikuitu
http://www.lapuanlasikuitu.fi/ sieltä tilasin BDA levikkeet ja RS spoilerin. Spoileria pitää sovittaa levikkeisiin ne ei oo tarkotettu yhteen. En tykänny siitä BDA:n etuspoilerista niin sovitin sen RS:än spoikan. Muuten ei ollu ihmeempiä sovitusongelmia, mittaa vain huolella levikkeen paikat ja aukkojen pituudet.
-
_pexi
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
- Paikkakunta: Ulvila
Viesti
Kirjoittaja _pexi » To Heinäkuu 28. 19:22:21 2005
TVR kirjoitti:Muuten ei ollu ihmeempiä sovitusongelmia, mittaa vain huolella levikkeen paikat ja aukkojen pituudet.
Jos ei ole liikaa vaivaa, niin voisitko niitä mittoja, mieluiten kuvien kera laittaa esille. Itse kun pähkäilen sen kanssa, miten saan takalevikkeen pituus suunnassa oikeaan kohtaan, niin että pyörä asettuisi keskelle levikkeen aukkoa. Se, että taka-akseli ei ole paikallaan ei ainakaan helpota hommaa tällä hetkellä.

escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91
-
Nelilinkki
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
Viesti
Kirjoittaja Nelilinkki » Pe Heinäkuu 29. 13:43:29 2005
Yksi asia vielä on minuakin askarruttanut. Millä saa etulokasuojan mitoitettua ja leikattua niin siististi että sisäkiinnitteinen levike käy "lähes" heittämällä.
Vähän hankala piirtää levikettä apuna käyttäen? Ja mikäs se nyt paras leikkuri ois että sais kerralla siistin kaarevan...joku nakertaja vai Dremel ja kourallinen laikkoja?
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Pe Heinäkuu 29. 15:30:58 2005
Nelilinkki kirjoitti:Yksi asia vielä on minuakin askarruttanut. Millä saa etulokasuojan mitoitettua ja leikattua niin siististi että sisäkiinnitteinen levike käy "lähes" heittämällä.
Vähän hankala piirtää levikettä apuna käyttäen? Ja mikäs se nyt paras leikkuri ois että sais kerralla siistin kaarevan...joku nakertaja vai Dremel ja kourallinen laikkoja?
Eikö onnistu jos laittaa vaan sen levikkeen ensin siihen leikkaamattoman lokasuojan päälle kohdalleen ja piirtää viivan sieltä levikkeen alapuolelta peltiin? Helppoa se ei kyllä ole.
Eiköhän toi leikkaaminen onnistu ihan rälläkälläkin kun ajankanssa sitä vääntää.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Nelilinkki
- Viestit: 91
- Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
- Paikkakunta: Varkaus
Viesti
Kirjoittaja Nelilinkki » Pe Heinäkuu 29. 15:51:06 2005
Tuo taitaakin olla ainut vaihtoehto. Siinä jää varmaan vähän pelivaraa sitten jos leikkaa viivaa myöten...viivahan tulee vähän alas jos ja kun sen joutuu alta piirtämään.
-
TVR
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja TVR » La Heinäkuu 30. 0:29:02 2005
Itse tein niin että, laitoin levikkeet ensin muutamalla ilmastointiteipin palalla autoon kiinni niin että niitä pystyi silmäilemään miltä ne alkaa näyttämään. Sitten mittanauha käteen ja mittaamaa että ne ovat renkaisiin nähden keskellä ja korkeussuunnassa samalla korkeudella eripuolilla kantteihin nähden ja pituus suuntaa tarkastelin oviaukkoon nähden. Levikkeitä piti hieman kuumailmapuhaltimella varovasti lämmittää ja taivuttaa että pyöränaukon pituuden sai samanlaisiksi levike pareissa. Kun paikka oli määritelty piirsin tussilla levikkeen ulkoreunaa (tartuntalärpäkettä) myöten viivan mikä osittaa paikan missä levike on ollut ja mittasin tartunta lärpäkkeen leveyden ja piirsin sisäpuolelle viivan mihin levikkeen ulospäinlevittävä reuna tulee. Katkaisulaikalla aivan viivan vierestä vanha lokarinkaari vex ja lamellilaikalla hioin rösöt pois. Sitten kokeilemaan miten levike siihen aukkoon sopii, ja mistä ottaa enempi kiinni niin lamellilaikalla hiomalla aukkoa suuremmax. Lisäsin tuonne kuvan missä näkyy tuo tussimerkintä
http://www.tvracing.net/?Projektit tosin se on takallevikkeen asennuksesta mutta samallatavalla laitoin eteen levikkeen sisäpuolelle. Etulevikkeen asennus kuvassa missä popniitit on paikallaan sikaflexin kuivumisen ajan ei näy tussijälkeä enää koska pyyhin ylimääräiset sikaflexit tinnerirätillä pois niin lähti samalla se tussijälkikin.
-
Ilkka_H
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ilkka_H » La Syyskuu 10. 17:51:47 2005
Nelilinkki kirjoitti:Yksi asia vielä on minuakin askarruttanut. Millä saa etulokasuojan mitoitettua ja leikattua niin siististi että sisäkiinnitteinen levike käy "lähes" heittämällä.
Vähän hankala piirtää levikettä apuna käyttäen? Ja mikäs se nyt paras leikkuri ois että sais kerralla siistin kaarevan...joku nakertaja vai Dremel ja kourallinen laikkoja?
Eiköhän paras leikkuri ole paineilma käyttöinen pistosaha metalliterällä.
Aivan loistava työväline jos pitää leikata tarkasti.
#6
Escort -75
-
heka
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
Viesti
Kirjoittaja heka » Su Syyskuu 11. 21:56:23 2005
Ilkka_H kirjoitti:Nelilinkki kirjoitti:Yksi asia vielä on minuakin askarruttanut. Millä saa etulokasuojan mitoitettua ja leikattua niin siististi että sisäkiinnitteinen levike käy "lähes" heittämällä.
Vähän hankala piirtää levikettä apuna käyttäen? Ja mikäs se nyt paras leikkuri ois että sais kerralla siistin kaarevan...joku nakertaja vai Dremel ja kourallinen laikkoja?
Eiköhän paras leikkuri ole paineilma käyttöinen pistosaha metalliterällä.
Aivan loistava työväline jos pitää leikata tarkasti.
ja melkein parempi mitä hienojakoisempi terä on
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » Ma Syyskuu 12. 7:27:42 2005
Kuviosaha menee kanssa yllättävän hyvin peltiin ja paksumpaankin rautaan.
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar