Välikopan levikkeen asennus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Välikopan levikkeen asennus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Ke Toukokuu 4. 23:21:12 2005

Mitä mieltä olette tälläisestä levikkeen asennuksesta? Kannattaako vai onko vielä jotain parempaa tekniikkaa? Alumiinikaaret ei mahdu budjettiin.

Kuvissahan käsittääkseni on ensin huolellisesti leikattu poistettava lokasuojan osa siivuihin. Sitten siivut taivutettu jolloin levike voidaan niitata ylhäältä ja näin voidaan levikkeestä leikata ylimääräinen lärpäke pois. Pakkelin määrää tuo kai vähentäisi merkittävästi.

Entä kestääkö lasikuitulevike uppokantaisen popniitin? Eikös "countersunk rivet" joka esiintyy levikkeen asennuksissa ole jonkinlainen uppokantaniitti?

edit: linkki unohtu :oops: http://photobucket.com/albums/v34/ladewigc/Arches/

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » To Toukokuu 5. 9:27:13 2005

Noi etulevikkeet voi asentaa niin että se "tartunta lärpäke" tulee sisäpuolelle, leikkaat vain tarkasti levikkeen muotoisen palan pois lokasuojasta. Taka levikkeet on hankalampi juttu saada "sisäkiinnitteiseksi" sekin onnistuu jos tekee niin ison sisälokasuojan että pääsee laittaan levikkeen reunuksen sisäpuolelle. Kuvia on levikkeiden asennuksesta tuolla www.tvracing.net ja siellä projekti osio. Voin laittaa kuvia levike asennuksista lisääkin jos noista ei homma selviä.

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Pe Toukokuu 6. 14:25:57 2005

Juu näyttää siistiltä kun tietää mitä tekee. Minkä firman sarja tuo on ja kävikö ilman isompia kommelluksia?

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Toukokuu 6. 14:48:48 2005

Lapuan lasikuitu http://www.lapuanlasikuitu.fi/ sieltä tilasin BDA levikkeet ja RS spoilerin. Spoileria pitää sovittaa levikkeisiin ne ei oo tarkotettu yhteen. En tykänny siitä BDA:n etuspoilerista niin sovitin sen RS:än spoikan. Muuten ei ollu ihmeempiä sovitusongelmia, mittaa vain huolella levikkeen paikat ja aukkojen pituudet.

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » To Heinäkuu 28. 19:22:21 2005

TVR kirjoitti:Muuten ei ollu ihmeempiä sovitusongelmia, mittaa vain huolella levikkeen paikat ja aukkojen pituudet.
Jos ei ole liikaa vaivaa, niin voisitko niitä mittoja, mieluiten kuvien kera laittaa esille. Itse kun pähkäilen sen kanssa, miten saan takalevikkeen pituus suunnassa oikeaan kohtaan, niin että pyörä asettuisi keskelle levikkeen aukkoa. Se, että taka-akseli ei ole paikallaan ei ainakaan helpota hommaa tällä hetkellä. :roll:
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Pe Heinäkuu 29. 13:43:29 2005

Yksi asia vielä on minuakin askarruttanut. Millä saa etulokasuojan mitoitettua ja leikattua niin siististi että sisäkiinnitteinen levike käy "lähes" heittämällä.

Vähän hankala piirtää levikettä apuna käyttäen? Ja mikäs se nyt paras leikkuri ois että sais kerralla siistin kaarevan...joku nakertaja vai Dremel ja kourallinen laikkoja?

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Pe Heinäkuu 29. 15:30:58 2005

Nelilinkki kirjoitti:Yksi asia vielä on minuakin askarruttanut. Millä saa etulokasuojan mitoitettua ja leikattua niin siististi että sisäkiinnitteinen levike käy "lähes" heittämällä.

Vähän hankala piirtää levikettä apuna käyttäen? Ja mikäs se nyt paras leikkuri ois että sais kerralla siistin kaarevan...joku nakertaja vai Dremel ja kourallinen laikkoja?
Eikö onnistu jos laittaa vaan sen levikkeen ensin siihen leikkaamattoman lokasuojan päälle kohdalleen ja piirtää viivan sieltä levikkeen alapuolelta peltiin? Helppoa se ei kyllä ole.

Eiköhän toi leikkaaminen onnistu ihan rälläkälläkin kun ajankanssa sitä vääntää.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Pe Heinäkuu 29. 15:51:06 2005

Tuo taitaakin olla ainut vaihtoehto. Siinä jää varmaan vähän pelivaraa sitten jos leikkaa viivaa myöten...viivahan tulee vähän alas jos ja kun sen joutuu alta piirtämään.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Heinäkuu 30. 0:29:02 2005

Itse tein niin että, laitoin levikkeet ensin muutamalla ilmastointiteipin palalla autoon kiinni niin että niitä pystyi silmäilemään miltä ne alkaa näyttämään. Sitten mittanauha käteen ja mittaamaa että ne ovat renkaisiin nähden keskellä ja korkeussuunnassa samalla korkeudella eripuolilla kantteihin nähden ja pituus suuntaa tarkastelin oviaukkoon nähden. Levikkeitä piti hieman kuumailmapuhaltimella varovasti lämmittää ja taivuttaa että pyöränaukon pituuden sai samanlaisiksi levike pareissa. Kun paikka oli määritelty piirsin tussilla levikkeen ulkoreunaa (tartuntalärpäkettä) myöten viivan mikä osittaa paikan missä levike on ollut ja mittasin tartunta lärpäkkeen leveyden ja piirsin sisäpuolelle viivan mihin levikkeen ulospäinlevittävä reuna tulee. Katkaisulaikalla aivan viivan vierestä vanha lokarinkaari vex ja lamellilaikalla hioin rösöt pois. Sitten kokeilemaan miten levike siihen aukkoon sopii, ja mistä ottaa enempi kiinni niin lamellilaikalla hiomalla aukkoa suuremmax. Lisäsin tuonne kuvan missä näkyy tuo tussimerkintä http://www.tvracing.net/?Projektit tosin se on takallevikkeen asennuksesta mutta samallatavalla laitoin eteen levikkeen sisäpuolelle. Etulevikkeen asennus kuvassa missä popniitit on paikallaan sikaflexin kuivumisen ajan ei näy tussijälkeä enää koska pyyhin ylimääräiset sikaflexit tinnerirätillä pois niin lähti samalla se tussijälkikin.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » La Syyskuu 10. 17:51:47 2005

Nelilinkki kirjoitti:Yksi asia vielä on minuakin askarruttanut. Millä saa etulokasuojan mitoitettua ja leikattua niin siististi että sisäkiinnitteinen levike käy "lähes" heittämällä.

Vähän hankala piirtää levikettä apuna käyttäen? Ja mikäs se nyt paras leikkuri ois että sais kerralla siistin kaarevan...joku nakertaja vai Dremel ja kourallinen laikkoja?
Eiköhän paras leikkuri ole paineilma käyttöinen pistosaha metalliterällä.
Aivan loistava työväline jos pitää leikata tarkasti.
#6
Escort -75

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Su Syyskuu 11. 21:56:23 2005

Ilkka_H kirjoitti:
Nelilinkki kirjoitti:Yksi asia vielä on minuakin askarruttanut. Millä saa etulokasuojan mitoitettua ja leikattua niin siististi että sisäkiinnitteinen levike käy "lähes" heittämällä.

Vähän hankala piirtää levikettä apuna käyttäen? Ja mikäs se nyt paras leikkuri ois että sais kerralla siistin kaarevan...joku nakertaja vai Dremel ja kourallinen laikkoja?
Eiköhän paras leikkuri ole paineilma käyttöinen pistosaha metalliterällä.
Aivan loistava työväline jos pitää leikata tarkasti.
ja melkein parempi mitä hienojakoisempi terä on
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Ma Syyskuu 12. 7:27:42 2005

Kuviosaha menee kanssa yllättävän hyvin peltiin ja paksumpaankin rautaan.
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

Vastaa Viestiin