Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
kipe
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja kipe » Ma Helmikuu 21. 23:17:04 2005
Mun escort MkI:ssä on paikoillaan kentin 4v-loota.
Onkohan mahdollista laittaa 5v-loota ja jos on niin mikä siihen passaa?
Ja vaatiiko vaihto muita muutoksia ?
Jos jollain on tallissa valmis paketti oottamassa uutta omistajaa niin pistää privaa !
Hyvät neuvot ois tarpeen

-
JP
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Viesti
Kirjoittaja JP » Ma Helmikuu 21. 23:52:01 2005
jos se laatikko on pieni 4v niin moottoriin käy kiinni type-9 mutta joudut muuttamaan kepin reiän paikkaa taaksemmas ja kardaanin vaihtamaan ja mahdollisesti tekemään uuden kiinnikkeen laatikolle
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ti Helmikuu 22. 0:38:20 2005
JP kirjoitti:jos se laatikko on pieni 4v niin moottoriin käy kiinni type-9 mutta joudut muuttamaan kepin reiän paikkaa taaksemmas ja kardaanin vaihtamaan ja mahdollisesti tekemään uuden kiinnikkeen laatikolle
Nämä muutokset tarvitaan. Kardaaniksi käy RS:n.
Lisäksi kytkinlevyn joutuu vaihtamaan, esim. Sierra 1,6 5v -82-83. On eri spoori kuin pikkulootassa mutta sama halkaisija.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Ti Helmikuu 22. 8:51:09 2005
Ja joutuu sitä kardaanitunnelin etuosaakin "lekottaa" jos ei halua jättää laatikkoa "roikkumaan" takapäästä.
Ja kun keppi siirtyy taakseppäin, on suositeltavaa samalla siirtää käsijarrukahvaa taaksppäin myös.
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Ti Helmikuu 22. 14:49:47 2005
Bootsi kirjoitti:
Ja kun keppi siirtyy taakseppäin, on suositeltavaa samalla siirtää käsijarrukahvaa taaksppäin myös.
voihan sitäkin siirtää jos haluaa, mutta mikäli vaihdekeppi on oikeassa kulmassa (lähes suora keppi), niin ei tarvetta siirtää käsijarrukahvaa mihinkään.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Ti Helmikuu 22. 16:02:04 2005
ohc kirjoitti:Bootsi kirjoitti:
Ja kun keppi siirtyy taakseppäin, on suositeltavaa samalla siirtää käsijarrukahvaa taaksppäin myös.
voihan sitäkin siirtää jos haluaa, mutta mikäli vaihdekeppi on oikeassa kulmassa (lähes suora keppi), niin ei tarvetta siirtää käsijarrukahvaa mihinkään.
Tulee kyllä toooooo,osi lähelle.
(Tarvii varmaan hommata vaihdevälinlyhentäjä.)

-
JP
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Viesti
Kirjoittaja JP » Ti Helmikuu 22. 16:54:54 2005
moottorin laskeminen alaspäin helpottaa laatikon vaihtamista eli ottaa irti etupalkista molemmin puolin yhden kiinnitys pultin ja tekee kierretangosta niiden tappien tilalle 10cm pidemmät pultit ja sit ottaa ne viimeset kaks pulttia irti ja laskee etupalkin noiden kierretankojen varaan roikkumaan, näin on saatu laatikko moottori yhdistelmää 10cm alaspäin ja työ helpottuu.
-
MASter
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja MASter » Ti Helmikuu 22. 16:57:30 2005
Bootsi kirjoitti:ohc kirjoitti:Bootsi kirjoitti:
Ja kun keppi siirtyy taakseppäin, on suositeltavaa samalla siirtää käsijarrukahvaa taaksppäin myös.
voihan sitäkin siirtää jos haluaa, mutta mikäli vaihdekeppi on oikeassa kulmassa (lähes suora keppi), niin ei tarvetta siirtää käsijarrukahvaa mihinkään.
Tulee kyllä toooooo,osi lähelle.
(Tarvii varmaan hommata vaihdevälinlyhentäjä.)

Tai sit vaan muokkaa kepin kulmaa eteen päin, onnistuu niinkin.
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Ti Helmikuu 22. 20:28:30 2005
No niin.. nyt sit Sierran keppi sitten maistaa rälläkkää ja hitsipuikkoa.
Keppi suoraksi,lyhyemmäksi ja pikkumuutoksilla vaihdevälejäkin lyhyemmiksi, niin kyllä se sinne suht hyvin sopi.
Tosin lähellä se on vieläkin, (käsijarrua) mutta saa kelvata.

-
kipe
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja kipe » Ti Helmikuu 22. 22:29:17 2005
Minä ajattelin että olisko jotain laatikkoa jonka laittas "heittämällä".
Nuo kerrotut vaihtoehdot oli mulla tiedossa mutta on vaan mulle liian työläitä hommia.
Kiitti kutenki

-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » Ti Helmikuu 22. 22:31:54 2005
ei 5 vaihteista.
Toi type9 on se helpoin.
-
xsx
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
Viesti
Kirjoittaja xsx » Ke Helmikuu 23. 21:45:25 2005
eiks toi type 9 oo 5 vaihteinen

Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
MASter
- Viestit: 751
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja MASter » To Helmikuu 24. 0:12:41 2005
xsx kirjoitti:eiks toi type 9 oo 5 vaihteinen

Joo kyllähän se on...?

..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..
-
Bootsi
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Viesti
Kirjoittaja Bootsi » To Helmikuu 24. 12:25:02 2005
xsx kirjoitti:eiks toi type 9 oo 5 vaihteinen

Siis..
Viisvaihteista ei saa takaveto ekkeriin heittämällä.
Mutta toi type9 on se "helpoin" vaihtoehto.