Bilstein-iskari ongelmaa...

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Bilstein-iskari ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Helmikuu 14. 22:20:55 2005

Nyt hyökkäsin ton toisen puolen kimppuun ja huomasin että iskari tuntuisi olevan jumissa tai jotain. Jos painan ihan pohjaan niin ei palaudu omin voimin. Sisään kyllä työntyy ihan normaalisti oikealla jäykkyydellä. Siinä loppupäässä on sellanen kohta johon se jää helposti. Muualla se elää ihan ok.

Huomanna vasta jaksan purkaa iskarin tolpasta. Missä vika? Mitä neuvoksi? Onko nyt niin että ainoa vaihtoehto on ostaa uusi taikka huollattaa tuo?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Re: Bilstein-iskari ongelmaa...

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Helmikuu 15. 0:17:21 2005

MouTine kirjoitti:Nyt hyökkäsin ton toisen puolen kimppuun ja huomasin että iskari tuntuisi olevan jumissa tai jotain. Jos painan ihan pohjaan niin ei palaudu omin voimin. Sisään kyllä työntyy ihan normaalisti oikealla jäykkyydellä. Siinä loppupäässä on sellanen kohta johon se jää helposti. Muualla se elää ihan ok.

Huomanna vasta jaksan purkaa iskarin tolpasta. Missä vika? Mitä neuvoksi? Onko nyt niin että ainoa vaihtoehto on ostaa uusi taikka huollattaa tuo?
Sisällä tolppaputkessa on pari liukuholkkia ja luulen, että ovat kuivat. Näin ainakin omassani oli, kun teki noin! Reilusti vaan rasvaa putkeen holkkien väliin ja patruuna takaisin paikalleen. Omat bilstainit toimii taas oikein hyvin!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Helmikuu 15. 22:53:15 2005

Kiitos Peperman! Niinhän se oli mullakin. Vettä ja jotain muuta paskaa päässyt sinne. Huolellinen puhdistus, vaseliinia ja stefa paikalleen. Ja johan liikkui. Päälle sitten se kutistesukka ja on komia. Ainut haitta puoli on se että nyt mielessä kalvaa että olis pitänyt tehdä sama toisellekin puolelle.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Helmikuu 24. 22:12:17 2005

Takasin vanhaan aiheeseen!

Auto makaa edeleen ihan iskarit pohjassa. Mikä neuvoksi? Onko kukaan classikko-miehistä kokeillut näitä tarmac mallin lyhyempiä Bilstein iskareita? Saisko sellasia jostain?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin