tappi 1
tappi 2
tappi 3
niin oon ainakin ollu siinä käsityksessä että ton tapin pitäis olla ontto mutta täysin umpinaiseltahan se näyttää


Valvoja: CRSC Hallitus
näin on käynyt ...razorass kirjoitti:Samoin
Rikki menee pikkurattaat ja tappi. Ensin pikkurattaat leikkaavat kiinni tappiin, sen jälkeen tapin kiinnityssokka katkeaa, tappi alkaa pyöriä ja syödä murikkaan soikeaa reikää. Jos tasauspyörästö ei antaudu ensin niin murikasta ja tasauspyörästöstä irtoava puru tekee ennemmin tai myöhemmin selvää myös välityksestä.
Näin kävi mullakin ELA Caprissa. Krunts kuului vaan jonka jälkeen armotonta kolinaa. Mutta hyvin veti siltikin. Puhuvat että tuo keskitappi pitäisi varmaistaa sokalla myös toisestakin päästä.razorass kirjoitti:Samoin
Rikki menee pikkurattaat ja tappi. Ensin pikkurattaat leikkaavat kiinni tappiin, sen jälkeen tapin kiinnityssokka katkeaa, tappi alkaa pyöriä ja syödä murikkaan soikeaa reikää. Jos tasauspyörästö ei antaudu ensin niin murikasta ja tasauspyörästöstä irtoava puru tekee ennemmin tai myöhemmin selvää myös välityksestä.
Niin myös.Markus kirjoitti:näin on käynyt ...razorass kirjoitti:Samoin
Rikki menee pikkurattaat ja tappi. Ensin pikkurattaat leikkaavat kiinni tappiin, sen jälkeen tapin kiinnityssokka katkeaa, tappi alkaa pyöriä ja syödä murikkaan soikeaa reikää. Jos tasauspyörästö ei antaudu ensin niin murikasta ja tasauspyörästöstä irtoava puru tekee ennemmin tai myöhemmin selvää myös välityksestä.
Ajoin kerran 250km ilman peräöljyjä, ja kun viimein atlaksen välitys antautui hehkui banjo pimeässä jo punaisena. Syytä öljyttä ajoon voi tässä tietenkin ihmetellä, mutta kuten sanotaan, se on jo toinen tarina. ..Ei muuten saanut enää säätämällä hiljaiseksi.MouTine kirjoitti:Lämpiää muten tollanen ehjäkin perämollukka kovassa ajossa ihan kiitettävästi.
Nii ja sitten se tasauspyörästön pikkupyörät ja ristitappi. Kyllä kai ne uutena kestää kun ei ole kulunut niihin pikkupyöriin. Vanhemmuuttaan kun ristitappi on hieman väljä niihin, niin hammasrattaat ryntäävät väärässä kulmassa (tavallaan koittaavat mennä toistensa päälle) ja kohta lentää hampaita ku vähä pyörittää toista rengasta.razorass kirjoitti:Ajoin kerran 250km ilman peräöljyjä, ja kun viimein atlaksen välitys antautui hehkui banjo pimeässä jo punaisena. Syytä öljyttä ajoon voi tässä tietenkin ihmetellä, mutta kuten sanotaan, se on jo toinen tarina. ..Ei muuten saanut enää säätämällä hiljaiseksi.MouTine kirjoitti:Lämpiää muten tollanen ehjäkin perämollukka kovassa ajossa ihan kiitettävästi.
Jossain vaiheessa tuli rikottua taunuksella periä oikein urakalla ennenkuin tyhmä pää keksi syyn kestämättömyyteen. Räjähdyksiä tapahtui taannoin sen verran tiheään että taisi kaveriporukassa jo kiertää nakkivuoro; "Antti rikkoi perän, kenen vuoro hinata?"
Ringin pyörittäminen toinen pyörä sutien on iso eiei, tyhmempikin ymmärtää mihin se öljy keskipakoisvoimasta kerääntyy, ja missä sitä eniten tarvittaisiin. Jos pannaan riittävästi voimaa niin suoraan sutiminenkin ajaa pitemmän päälle saman asian.