Capriin hiukka pehmeempi alusta?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Capriin hiukka pehmeempi alusta?

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Tammikuu 5. 7:23:43 2005

Kävin kirkon luolassa eilen kattomassa Capriani ja pinna paloi tohon yyber jäykkään alustaan vaikken metriäkään autolla ajanut liian hentojen starttikaapeleiden takia.

Kysymys... Vaihdanko jouset vaiko iskarit? Millä saisin sellaisen hiukan pehmeämmän alustan? Nyt on 200 lbs kynät ja 300/70 Bilstein pamput. Onko tuo iskari liian jäykkä? Kysyn tätä koska jousi on huomattavasti halvempi ja nopeampi vaihtaa kuin purkaa koko tolppa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

nprteam
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
Paikkakunta: #803

Viesti Kirjoittaja nprteam » Ke Tammikuu 5. 7:33:45 2005

kattelin tossa että rallyracella oli jäykin xr4i sierran etujousi 145lbs(cosa 170lbs), autorcingilla escortin kisajouset alkaen145lbs-220lbs. ja iskari vaihtoehtoina 260/60 ja tuo sun 300/70. minä kokeilisin löysempiä jousia ekä.
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii ;)
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Tammikuu 5. 7:51:34 2005

Itse olen tykännyt noista nykyisistä Caprin 145lbs jousista. Ehkä saisi olla se 160lbs, riippuen vähän mitä rengastusta käyttää. Pamputhan on minullakin Bilsteinit, mutta arvoja en kyllä muista. Pehmeämmällä jousella itse kyllä lähtisin ensin kokeilemaan.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Tammikuu 7. 10:47:18 2005

145 - 160 libsiset jouset niin muuttuu ei se iskari kovin kauheesti siihen jäykkyyteen vaikuta on vaan nopeempi palautteinen tuo 300/70 ja ehkä aavistuksen jäykempi
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Tammikuu 7. 18:21:37 2005

ihan vaan sivukommenttina, jos joku ei tiedä, niin bilsteinin 300/70 ja 260/60 merkinnöissä isompi luku tarkoittaa ulosjouston vaimennustehoa, ja tuo pienempi on sisäänjoustolle.

niin monesti vaan törmää jannuihin joilla on asiasta päinvastainen käsitys.
ja kyseiset jannut yleensä myös painelevat iskaria lattiaa vasten ja antavat asiantuntijakommentteja :D

oma käsitys siitä mitä nuo bilsteinin arvot tarkoittaa, menee jotenkin näin.
esim. 300/70
männänvarren ulosvetoon tarvitaan 3000 N voima, jotta männän nopeus olisi 0,52m/s.
sisäänpainamiseen tarvitaan 700N voima, jotta on tuo sama 0,52m/s männän nopeus.
eli arvoista on ilmoitustavassa jätetty viimeiset nollat pois.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Tammikuu 7. 18:36:02 2005

moutinelle suosittelen siirtymistä progressiiviseen kynäjouseen.
ostin kilpuriin Sellholm progressiiviset n.150-300lbs (12") etujouset.
kuvassa ylempänä vanha lineaarinen jousi 220lbs (14")
kuva

Selholmin kynäjouset ovat 60mm sisähalkaisijalla, eivät heti hinkkaa kierresäätöä vituiks

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Tammikuu 7. 18:37:40 2005

Mulla on samat iskarijäykkyydet ja jousina edessä n.200lbs ja takana 180lbs.
Ite lähtisin kyllä kokeilemaan Brendan tarjoamia progressiivisia jousia tai sitten
esim 180/160lbs suhdetta tai 160/145 jos haluaisin pehmentää alustaa.
#6
Escort -75

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Tammikuu 7. 23:53:12 2005

Mulla kilpuri sierrassa WP- takaiskarit ja progressiiviset jouset 20/30kg. Monissa hyvissä F-escorteissa progressiiviset takajouset 17/27kg jouset ja bilsteinit heitetty romukasaan. :roll:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Tammikuu 10. 23:43:28 2005

Brenda kirjoitti:moutinelle suosittelen siirtymistä progressiiviseen kynäjouseen.
ostin kilpuriin Sellholm progressiiviset n.150-300lbs (12") etujouset.
kuvassa ylempänä vanha lineaarinen jousi 220lbs (14")
kuva

Selholmin kynäjouset ovat 60mm sisähalkaisijalla, eivät heti hinkkaa kierresäätöä vituiks
Mistä ja kuinka paljon?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Tammikuu 10. 23:53:13 2005

itse ostin Junnikkalalta.
http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi
ne oli jottain 70 euroo kipale

jostain tuolta lienevät lähtöisin http://www.sellholm.com/main.html

Vastaa Viestiin