Hankiralliin tungosta

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Hankiralliin tungosta

Viesti Kirjoittaja jjs » La Joulukuu 25. 16:18:32 2004

Sain "tietoa" Hankiralliin 2005 ilmoittautuneiden määrästä; viime ti-ke paikkeilla jo yli 300 kilpailijaparia! Voi perh.. , piti itsekin sinne mennä ajamaan ensimmäinen -oikea ralli-, 12 ek:ta jne. Jos huhu pitää paikkansa, on sinne turha papereitaan työntää, vain n.200 paria otetaan.
Kyse lienee parista tekijästä, historicin suosio on uskomaton ja moni muukin on haaveillut kunnon rallista nykyisten "sprinttien" sijaan. En hämmästyisi jos ilmenee että historicejä on ~200 paria.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » La Joulukuu 25. 18:44:04 2004

Taitaa olla kyllä paljon nykyään noita "historic"-autoja sen jälkeen kun ei kilpailuhistoriaa enää kansallisesti vaadita...muistelisin kuulleeni viimeksi kun oman kerhon kisa oli,että 350kpl olisi ollut silloin...
Varmaan niille kultakaivos joilla on ollut 2-ryhmän palikkaa jemmassa esim. escorttiin :roll:
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Su Joulukuu 26. 19:09:09 2004

On se luojankiitos että järjetön vedätys loppui jostain tolpanyläpäästä jolla joku "rytkönen" ajoi 76. Itse en arvosta runkolapuissa kuin jos sillä on ajanut suomalainen MM tai Henkka. Ja silloinkaan se ei voi tarkoittaa "tuhansia dollareita" jollei ole joku todella oikeesti aito uniikkiyksilö. Historic tulee paisumaan edelleen koska moni on mielessä ja resursseissa 80-luvulla. 2000 luvun ralli menee jo kärkitasolla överiksi, meni jo 90-luvulla. Klassic on hyvä asia koska auto tulee kuitenkin rakentaa sen ajan ratkaisuilla.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Joulukuu 26. 21:29:54 2004

SHR kirjoitti:On se luojankiitos että järjetön vedätys loppui jostain tolpanyläpäästä jolla joku "rytkönen" ajoi 76. Itse en arvosta runkolapuissa kuin jos sillä on ajanut suomalainen MM tai Henkka. Ja silloinkaan se ei voi tarkoittaa "tuhansia dollareita" jollei ole joku todella oikeesti aito uniikkiyksilö. Historic tulee paisumaan edelleen koska moni on mielessä ja resursseissa 80-luvulla. 2000 luvun ralli menee jo kärkitasolla överiksi, meni jo 90-luvulla. Klassic on hyvä asia koska auto tulee kuitenkin rakentaa sen ajan ratkaisuilla.
Tämän allekirjoitan mielihyvällä :D

Vähän kaukana, mutta: eikös olekin juuri niin että Escort oli se auto joka mahdollisti kilpa-autoilun huomattavasti laajemmalle joukolle kuin aiemmin (erityisesti mk2 RS2000 tylppänokka eli Australian -malli), juuri sillä että pystyi -säästämään kustannuksissa- ottamalla aihioksi -minkä tahansa- mk1/2:n. Ford on mahdollistanut mielestäni monille kisaamista ilman pankkilainaa. Ja tällä periaatteella pitäisi (nyt saa) jatkaakin :D .
Kunniaa myös aidoille sotaratsuille.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

RSME
Viestit: 1688
Liittynyt: To Joulukuu 20. 13:11:43 2001

Viesti Kirjoittaja RSME » Ke Joulukuu 29. 9:02:22 2004

On se hyvä että suosiota vanhankoulun kilpureile riittää, samassa muut harrastajat hyötyvät osien saatavuudesta. MUTTA, historic ei ole vanhan Escortin, etenkään RS:n tai Sportin ainoa käyttötarkoitus. En tunne sääntökuvioita mutta vaikuttais siltä että kun kilpailuhistoriavaatesta luovuttiin niin auton täytyy silti olla jotenkin "luokitellusta" mallisarjasta. Tästä syystä tuntuis niin MkI Mexicoiden kuin Sporttienkin harvalukuisilla selviytyjillä olevan imua kilpa-autoiksi, mikä ei ole ollenkaan hyvä juttu. Ainakaan jos tuollaista satut olemaan vaille ja etsimässä... Ykköskoriset RS2000:set onkin sitten jo pääosin uhrattu sille historicille...

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Tammikuu 10. 11:05:22 2005

Joo historic luokka on kyllä suosiossa,orimattila ralliskin oli 220 autoa ja 117 oli historic autoja...meillä leikki loppu 2ek:n jälkeen...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Tammikuu 10. 18:30:46 2005

Nyt sitten asiaa vähän setvitty, ja näyttää sille ettei tilanne ihan vielä noin paha ollutkaan. Vietävän viidakkorummut :x
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ma Tammikuu 10. 19:34:06 2005

fomoco3 kirjoitti:Joo historic luokka on kyllä suosiossa,orimattila ralliskin oli 220 autoa ja 117 oli historic autoja...meillä leikki loppu 2ek:n jälkeen...
Meinaa mennä sivuraitille mutta oli kyllä kokolailla yrityksen puutetta nuoille Historic kuskeille. Ensimmäiset 10 oli oikeasti aivan uskomattoman nopeita, en olisi voinut oikeasti kuvitellakkaan että niin älytöntä kyytiä menevät. Seuraavat sata olis varmasti jäänyt sekunttitolkulla kotiinsa ajaville kylän isännille. Kunnes sitten taas F ryhmä herätti lennokkuudellaan.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Tammikuu 11. 10:38:02 2005

Samoja havaintoja on muutkin tehny, mutta luokan tarkoitus onkin vanhojenkilpureiden ottaminen uudelleen tulille, ei sarvet päässä kisaaminen. Katselin juuri Jentin koosteen menneestä historic vuodesta, lievää asennevammaa joillakin jo havaittavissa, 50:set karvaturvat laskevat silmätleiskuen pisteitä ja mestaruusmahiksia, voi voi. Aika vähän siellä on ns vetomiehiä koska aina kun sinne sellainen tulee (esim rämänen, kivenne, kankaanmäki) ne vie porukkaa kuin pässiä narussa. Totuushan on se että jos esim kivenne laitetaan kunnolliseen 400/BDA niin millään punttipersevolvolla ei pohjia ajella :wink:

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Tammikuu 11. 10:57:38 2005

Historicin ideahan on ajaa historiaa kunnioittaen,eli enemmän harrastaa kuin kilpailla.Nyt vaan alkaa väkeä siirtyyn historiapuolelle kun Fcupissa ei enään ihan pienillä panostuksilla pärjää :? ,sitämyöten aletaan vetään täysillä ja idea katoaa...
-Tänä vuonna muuten Fcupin yleisen pikkuluokassa 33 autoa,31 toyotaa,1honda ja 1 opeli.-ei yhtään foordia :(
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Tammikuu 11. 11:39:41 2005

northwest kirjoitti: -Tänä vuonna muuten Fcupin yleisen pikkuluokassa 33 autoa,31 toyotaa,1honda ja 1 opeli.-ei yhtään foordia :(
Escortilla ei ole tehny kymmeneen vuoteen mitään kovissa kisoissa pikkuluokassa. Escortissa pitää olla iso ja tehokaskone maustettuna hyvällä alustalla ja jarruilla=vieläkin kilpailukykyinen, niin ja tietenkin vetomies hanoissa.

Markus
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
Paikkakunta: Järvelä

Viesti Kirjoittaja Markus » Ti Tammikuu 11. 12:07:11 2005

Kyllä mä silti olen sitä mieletä että kyseessä on kuitenkin kilvan-ajot. Näytös ajot on sitten ihan erikseen. Ja ymmärrän kyllä itse "Historiicci" miehenä, että kyseessä on paljolti auton historian kunnioittaminen mutta silti mun mielipide on se että sitä kunnioitetaan parhaiten ajamalla kuten niillä on joskus ajettu ! Mielestäni Historic rata-kisoissa on toinen henki päällä. Mutta tää ei ehkä ollut puolueeton mielipide :wink:

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Tammikuu 11. 12:40:57 2005

SHR kirjoitti:
northwest kirjoitti: -Tänä vuonna muuten Fcupin yleisen pikkuluokassa 33 autoa,31 toyotaa,1honda ja 1 opeli.-ei yhtään foordia :(
Escortilla ei ole tehny kymmeneen vuoteen mitään kovissa kisoissa pikkuluokassa. Escortissa pitää olla iso ja tehokaskone maustettuna hyvällä alustalla ja jarruilla=vieläkin kilpailukykyinen, niin ja tietenkin vetomies hanoissa.
näinhän se on.. alle 2litrasella escortilla ei kyllä pysy muiden vauhdissa..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 11. 20:41:23 2005

ohc kirjoitti:näinhän se on.. alle 2litrasella escortilla ei kyllä pysy muiden vauhdissa..
No kiva, oma on 1,993 litrainen. Ilmankos.... :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Tammikuu 11. 20:56:53 2005

jjs kirjoitti:
ohc kirjoitti:näinhän se on.. alle 2litrasella escortilla ei kyllä pysy muiden vauhdissa..
No kiva, oma on 1,993 litrainen. Ilmankos.... :wink:
niin no... :lol:

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 23. 18:49:16 2005

Tutkitaan todellisen tungoksen määrä: MarkoS. pisti meidän ilmottautumiskupongin vetämään. Jos vaikka pääsisi...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Tammikuu 27. 15:18:38 2005

Kysytääs taas..
Onko "Tunturiin" tulijoita? Katselemaan/ajamaan? :)

Vastaa Viestiin