OHC kysymys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
OHC kysymys
Latoin tänne, koska täällä paremmat vastaukset ja tää koskee hictoric autoja yhtä hyvin.
Joo siis semmonen tapaus, että ottaako 2L OHC:ssä männät venttiileihin jos remmi menee vauhdissa. Luin yhtä enklantilaista viritysopusta ja siinä sanottiin näin:
1.6 ja 1.8 koneissa tulee törmäys, mutta 2.0:ssa ei, koska palotilaa on enemmän. Samoin cossun tapauksessa oli rivien välistä luettavissa, että siinäkään ei osuisi, koska männän päissä on syvennykset.
Itsellä käynyt 1.6:sen kanssa haaveri ja se kilahti. 2.0 tai cossusta puhumattakaan kokemuksia ei onneksi ole.
Tää on niitä todella tärkeitä tietoja, eli kaikkien olis hyvä tietää mitä missäkin motissa tapahtuu siinä kohtaa.
Tietoa janoava
Joo siis semmonen tapaus, että ottaako 2L OHC:ssä männät venttiileihin jos remmi menee vauhdissa. Luin yhtä enklantilaista viritysopusta ja siinä sanottiin näin:
1.6 ja 1.8 koneissa tulee törmäys, mutta 2.0:ssa ei, koska palotilaa on enemmän. Samoin cossun tapauksessa oli rivien välistä luettavissa, että siinäkään ei osuisi, koska männän päissä on syvennykset.
Itsellä käynyt 1.6:sen kanssa haaveri ja se kilahti. 2.0 tai cossusta puhumattakaan kokemuksia ei onneksi ole.
Tää on niitä todella tärkeitä tietoja, eli kaikkien olis hyvä tietää mitä missäkin motissa tapahtuu siinä kohtaa.
Tietoa janoava
Viimeksi muokannut esko, Ke Joulukuu 8. 19:42:19 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
riippuu siitä millä kierrosluvulla poikkee jos hiljasella niin ei pitäys käydä mitään jos kovilla niin ehkä käy ehkä ei riippuu täysin säkästä 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Re: OHC kysymys
Cossun männissä on ainakin näkynyt venttiilin tekemiä leimoja...esko kirjoitti:Samoin cossun tapauksessa oli rivien välistä luettavissa, että siinäkään ei osuisi, koska männän päissä on syvennykset.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Mulla aikanaan sierraa käyntiin sahatessa meni hihna poikki! Ei osunut mäntiin ainakaan mun tapauksessa. 2 litranen oli kyseessä.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: OHC kysymys
Kannatta jättää nuo britti "tietolähteet" omaan arvoonsa.esko kirjoitti: Joo siis semmonen tapaus, että ottaako 2L OHC:ssä männät venttiileihin jos remmi menee vauhdissa. Luin yhtä enklantilaista viritysopusta ja siinä sanottiin näin:
1.6 ja 1.8 koneissa tulee törmäys, mutta 2.0:ssa ei, koska palotilaa on enemmän. Samoin cossun tapauksessa oli rivien välistä luettavissa, että siinäkään ei osuisi, koska männän päissä on syvennykset.
Tietoa janoava
1,3-2,0 osuu männät venttiileihin, ja cossussa ei ole mitään venttiilisyvennyksiä ja osuu aina

Vääntyykö venttiilit on toinen tarina; riippuu yleensä kierrosnopeudesta ja irronneiden hampaiden määrästä (jos ei mene poikki).
Yhtään cossua en tiedä missä ei olisi vääntynyt, jopa startilla niitä on väännelty.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Outoa. Pitäisi ko. kaverin kyllä tietää... Joka ikinen 2,0 josta olen kokeillut on saattanut venttiilit ja männät yhteen. Lieko kirjoittaja veljeillyt liikaa Dennis Foyn kanssa
Jopa matalapuristeisessa (Transit, 2,0i kat) ottaa kiinni.
Muita kokeilleita/ ihmettelijöitä?

Jopa matalapuristeisessa (Transit, 2,0i kat) ottaa kiinni.
Muita kokeilleita/ ihmettelijöitä?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
mäkin oon saanut venttiilin ottaa männänlakeen kiinni. (2.0l OHC) tapahtui kerran kun ensimmäisiä kertoja jakonarun vaihdoin, oli jako pielessä ja silloin otti kiinni. pyörittelin varovasti ilman tulppia kun tarkistelin ettei ota kiinni, ja sitten lakkasi yhdessä kohdassa pyörimästä kevyesti. asiaa hetken ihmeteltyäni huomasin jaon olevan pielessa, ja sitten korjasin jaon kohdilleen, pyörittelyn ja ihmettelyn jälkeen varovasti käymään, ja kaikki oli kunnossa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kaverin täysin vakiokoneisessa 2.0 OHC Taunuksessa napsahti aikoinaan hihna poikki maantienopeudessa. Toinen hihna paikoilleen ja matka jatkui. Liekö noissa sitten vuosimallikohtaisia eroja. Toki jos on kantta riittävästi madallettu niin ottaa kiinni. Kaikissa 1.6 OHC koneissa on kyllä ottanut venat mäntiin, joskus noita ihan testailin. 1.8:sta ei mitään kokemusta ja cossut posahtaa kuten jo mainittiinkin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
Annoin eilen "mekaanikolleni" remontti palkaksi tuon minun 2.0 varaosa sierran.Tuosta sierrasta on mennyt remmi poikki jonka jälkeen se oli jäänyt seisomaan.
Kaveri sanoi että hän hakee ajamalla sen sierran pois,heittää vaan kuullemma uuden remmin tilalle.2.0 ohc on kuulemma sellainen että vakionokalla yms.ei mäntä ja venttiili tapaa hinhan poikiessa.
Tuon mosan se kaveri varmaan avaa lähi aikoina niin näkeepähän ainakin sitten mitä on käynyt.
Kaveri sanoi että hän hakee ajamalla sen sierran pois,heittää vaan kuullemma uuden remmin tilalle.2.0 ohc on kuulemma sellainen että vakionokalla yms.ei mäntä ja venttiili tapaa hinhan poikiessa.
Tuon mosan se kaveri varmaan avaa lähi aikoina niin näkeepähän ainakin sitten mitä on käynyt.
-
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hm... tää pitää selvittää.
Des Hammill kirjoittaa näin:
2000cc engines have deeper combustion chambers and so, when fitted with standard camshaft, do not suffer piston to valve contact even when a cam drivebelt breaks. On the 1600cc and 1800cc engines (with standard camshaft) if the drivebelt breaks valves will be bent.
Any Pinto engine can have inlet and exhaust valve reliefs professionally machined into the tops of the pistons to prevent piston to valve contact - this is particularly important for road cars where reliability is essential. If the cylinder head is planed a lot, and the camshaft has more lift than standard, machining deep enough valve reliefs becomes difficult (regard 3mm as a safe maximum) but whatever valve relief depth can be safely obtained should be obtained. Reliability is the most important attribute on any highperformance engine.
Kyllä tästä vain yhden tulkinnan voi vetää, eikö vain ?
Cossun männistä puheen ollen. Tän kirjan kuvissa on vaparikossun männästä kuva jossa on venttiileille lovet (reliefs) CR 12 1:een . Täähän on tietty toinen juttu kun puhallinkoneessa.
Kyllä toi OHC juttu pikkusen ihmetyttää. Hienoohan se olis jos näin oli, mutta totuus ei kait ole niin yksiselitteinen.
Des Hammill kirjoittaa näin:
2000cc engines have deeper combustion chambers and so, when fitted with standard camshaft, do not suffer piston to valve contact even when a cam drivebelt breaks. On the 1600cc and 1800cc engines (with standard camshaft) if the drivebelt breaks valves will be bent.
Any Pinto engine can have inlet and exhaust valve reliefs professionally machined into the tops of the pistons to prevent piston to valve contact - this is particularly important for road cars where reliability is essential. If the cylinder head is planed a lot, and the camshaft has more lift than standard, machining deep enough valve reliefs becomes difficult (regard 3mm as a safe maximum) but whatever valve relief depth can be safely obtained should be obtained. Reliability is the most important attribute on any highperformance engine.
Kyllä tästä vain yhden tulkinnan voi vetää, eikö vain ?
Cossun männistä puheen ollen. Tän kirjan kuvissa on vaparikossun männästä kuva jossa on venttiileille lovet (reliefs) CR 12 1:een . Täähän on tietty toinen juttu kun puhallinkoneessa.
Kyllä toi OHC juttu pikkusen ihmetyttää. Hienoohan se olis jos näin oli, mutta totuus ei kait ole niin yksiselitteinen.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 1367
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
- Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
Johan se nyt on kumma jos jos toisilla ottaa ja toisilla ei
Onko tietoa paljonko vakiona pitäisi jäädä tilaa venttiilin ja männän väliin?
Voisiko totuus olla tuossa asentajan sanomassa venttiilissä ja männässä olevassa karstan määrässä?
Tai sit noissa on vähän isommat valmistus toleranssit jo tehtaalla

Onko tietoa paljonko vakiona pitäisi jäädä tilaa venttiilin ja männän väliin?
Voisiko totuus olla tuossa asentajan sanomassa venttiilissä ja männässä olevassa karstan määrässä?
Tai sit noissa on vähän isommat valmistus toleranssit jo tehtaalla

-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Minulla on kussut remmi 1.6 ohc (taunus malli) ja 2.0 ohc koneista ja kumpaankaan ei tullut mitään vaurioita 1.6 remmi katkes avopää lähdön yhteydessä kone ei ollut karstainen kun aukasin sen 2.0 koneessa katkes kiihdytyksessä lusikka lattiassa ja kone ei ollut kovin karstanen semmonen "normaali" noki peite oli Molemmat pannut oli ihan vakio kuntoisia
Eli nämä olivat minun kokemukset ja tiedän kyllä omaan muistiin ainaki puolenkymmentä tapausta missä ohc olisi jäänyt ehjäksi remmivamman jälkeen

Eli nämä olivat minun kokemukset ja tiedän kyllä omaan muistiin ainaki puolenkymmentä tapausta missä ohc olisi jäänyt ehjäksi remmivamman jälkeen

Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Menee jännäksi. Asentaja + Tupi vastaa muut
Nyt sais joku guru sanoa viimesen sanan, että miten tää juttu oikeesti on. Eihän tää voi olla näin epäselvä. Yksi totuus tässäkin asiassa luulis olevan.
Tietysti jos pannu on karstaa täynnä, niin ne on sitten ihan eri juttuja niitä ei lasketa.

Nyt sais joku guru sanoa viimesen sanan, että miten tää juttu oikeesti on. Eihän tää voi olla näin epäselvä. Yksi totuus tässäkin asiassa luulis olevan.
Tietysti jos pannu on karstaa täynnä, niin ne on sitten ihan eri juttuja niitä ei lasketa.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
vai pitääkö järjestää testi päivä kymmenen 1.3-2.0 ohc konetta samaan paikkaan reilusti kierroksii koneeseen ja joku sohasee puukolla hihnan poikki ja sitte auki ja kattoo miten kävi 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=87940
Tuossa keskustelussa on Cossun mäntiä. Joissakin on kolot venttileille. Jäi vähän epäselväksi miksi niissä on kolot, olisiko juuri sen takia jos sattuu vahinko?
Tuossa keskustelussa on Cossun mäntiä. Joissakin on kolot venttileille. Jäi vähän epäselväksi miksi niissä on kolot, olisiko juuri sen takia jos sattuu vahinko?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Cossuun on vakiona 2 erilaista mäntää, 2wd ja 4wd. Pieniä eräeroja on myös, mutta -missään ei ole venttiilikoloja-. Kisamännät/vaparitoteutukset erikseen.
Rämppäsin töissä tänään 1,8 OHC:tä (oma varaosapannu), remmi irti ja pyörittämään-> klonks. Asiakkaan 2,0 OHC (Sierra -88 ) jakohihnan vaihdossa, pieni testi (kyllä, olin varovainen)-> klonks.
Puuhapeten orkkismoottorissa katkesi remmi aikoinaan (2,0iS)-> vena solmussa.
Vastineeksi muistan yhden mk2 "RS2000:n" jossa remmi katkesi täydestä laulusta-> ei vahinkoja.
Outoa sinällään; 2,0 palotila on käytännössä samankokoinen vuodesta 70 viimeisiin, ja männät nousevat yleensä muutaman kympin yli tason, venttiilinousu sama....
Rämppäsin töissä tänään 1,8 OHC:tä (oma varaosapannu), remmi irti ja pyörittämään-> klonks. Asiakkaan 2,0 OHC (Sierra -88 ) jakohihnan vaihdossa, pieni testi (kyllä, olin varovainen)-> klonks.
Puuhapeten orkkismoottorissa katkesi remmi aikoinaan (2,0iS)-> vena solmussa.
Vastineeksi muistan yhden mk2 "RS2000:n" jossa remmi katkesi täydestä laulusta-> ei vahinkoja.
Outoa sinällään; 2,0 palotila on käytännössä samankokoinen vuodesta 70 viimeisiin, ja männät nousevat yleensä muutaman kympin yli tason, venttiilinousu sama....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Täytynee yhdellä tanikan raadolla tehdä testi että miten käy autossa on 1.6 ohc mittaan toleranssit kannesta yms. ja laitan tietoa sitte tässä kun kerkeen projektoimaan voi mennä aikaa.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Varmaan senkin takia mutta jyrkemmillä/isommalla nostolla olevilla nokilla ei muuten jää tarpeeksi väliä männän ja venttiilin väliin.Sine kirjoitti:http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=87940
Tuossa keskustelussa on Cossun mäntiä. Joissakin on kolot venttileille. Jäi vähän epäselväksi miksi niissä on kolot, olisiko juuri sen takia jos sattuu vahinko?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Vakio cossun männissähän ei ole mitään erillisiä syvennyksiä venttiileille. Ja monessa cossun vakiokoneessa on männissä ollut jälkiä kun on venttiilit ottaneet kiinni ilman remmin katkeamista. Wisecoissa ym. on venttiileille syvennykset sen takia jos haluaa käyttää jyrkempiä nokkia niin ei ole heti vaaraa että venttiilit osuu mäntiin. Eri asia on sitten nämä vapari cossut joita ilmeisesti tuossakin kirjassa on käsitelty ja niihinhän on ihan järjestään vaihdettu erilaiset männät että on saatu puristuksia ylös. Ja niissä männissä on syvennykset venttiileille joten ei välttämättä ota kiinni remmin katketessa. Niistä ei ole itsellä kokemusta joten se jää arvailujen varaan.
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
joo jokainenhan voi kokeilla ja todeta että venttiili ottaa mäntään kiinni, niin että venttiili noston korkeimpaan kohtaan, ja sitten pyörittää alakertaa kunnes tökkää.
ja siis muistutuksena, onhan se mahdollista että venat ei ota mäntiin kiinni, sehän riippuu missä kohdassa se remmi katkeaa. ei se nokka kauaa pyöri ilman jakonarua. se on tuurista kiinni.
ja siis muistutuksena, onhan se mahdollista että venat ei ota mäntiin kiinni, sehän riippuu missä kohdassa se remmi katkeaa. ei se nokka kauaa pyöri ilman jakonarua. se on tuurista kiinni.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Tai sitten vaan venttiilinvälystä on riittävästi 
Hyvä jjs... täytyy muistaa, ettei tuo sulle remmiä vaihdettavaksi xD
Kiitos muuten vielä kerran kaffista, täytyy tulla joskus paremmalla ajalla käväsemään, öölipohja on kohta kiinni...
anteeksi offtopic.

Hyvä jjs... täytyy muistaa, ettei tuo sulle remmiä vaihdettavaksi xD
Kiitos muuten vielä kerran kaffista, täytyy tulla joskus paremmalla ajalla käväsemään, öölipohja on kohta kiinni...
anteeksi offtopic.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
2.0:sta en tiedä mutta 1.6 ja 1.3ohc osuu mäntä venttiiliin 100% varmuudella, jos jako remmi katkeaa tai jako sivussa..Ares kirjoitti:Silloin ku mä tein rempan 2.0 ohc koneeseen ja pyörittelin alakertaa niin ei ottanut männät venttiileihin![]()
Enkä myöskään tiedä ketään joka olis saanut kieroon venttiilinsä oharissaan.
Mä oon aina ollut siinä käsityksessä, että ne ei ota oli sitten 1.3 tai 2.0...
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Aikamoinen varmuus ajatellen kuinka kaverin 80tkm ajettu stanukokoonpanossa ollut 1.6ohc kone säilyi täysin ehjänä vaikka remmi katkesi 120km/h vauhdista.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Olis kannattanut kaveris käydä lottoamas.. 1.3 ja 1.6 ohc:ta olen pyöritellyt ilman jakohihnaa siten että käänsin nokkaa niin että venttiilissä oli maksimi nosto, jonka jälkeen pyöritin alakertaa niin että mäntä tuli melkein yläkuolokohtaan ja molemmissa koneissa otti kiinni venttiiliin..Jallu kirjoitti:Aikamoinen varmuus ajatellen kuinka kaverin 80tkm ajettu stanukokoonpanossa ollut 1.6ohc kone säilyi täysin ehjänä vaikka remmi katkesi 120km/h vauhdista.
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Ei ollut mahdollista. Kyseessä -81 taunus orikinelli koneella.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Mäkin luulen, että kysy on tästäBrenda kirjoitti:mutta monesti näkee kansia joihin koneistettu istukkapinnat uusiksi ja venttiilit silmin nähtävästi uponneet kanteen.
eli turva väli kasvaa ehkä riittäväksi
ja sitten toleranseista sekä voi vaikuttaa lämpölaajeneminenkin jos alkaa olla 0,1 mm kiinni toi rikkoontuminen.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Onneksi tämän näkee vain jäsenet... Nolottaa
Testit siis jatkukoon vielä toiset n.34 vuotta.

Testit siis jatkukoon vielä toiset n.34 vuotta.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Ylläpitäjä
Tässä topicissa varmaan sopii kysästä puristus-suhteista.
Eli nyt on kone menossa nippuun, 20-lohko, Mahlen 91.93 männät, saabin veivit, kent camsin vähän alta 300asteinen nokka ja nostoja 11, 40mm vaakaimu weberit ja peltisarja. 1.6 kansi 2.0l venttiileillä.
Minkä verran suosittelisitte puristus-suhteeksi? Jotain 10:1?
Onko vielä jotain hyviä vinkkejä ennen kuin isken paketin käymään, kantapään kautta opin, että virranjakajan alipainesäädöt heivataan mäkeen?
Kampiakseli kävi tasapainotuksessa ja vauhtipyörästä pari kiloa pois.
Juuri kasailin konetta ja vastaan ei tullut muita ongelmia kuin, että kiertokanget ottivat kiinni öljypumppuun ja imuputkeen, onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Eli nyt on kone menossa nippuun, 20-lohko, Mahlen 91.93 männät, saabin veivit, kent camsin vähän alta 300asteinen nokka ja nostoja 11, 40mm vaakaimu weberit ja peltisarja. 1.6 kansi 2.0l venttiileillä.
Minkä verran suosittelisitte puristus-suhteeksi? Jotain 10:1?
Onko vielä jotain hyviä vinkkejä ennen kuin isken paketin käymään, kantapään kautta opin, että virranjakajan alipainesäädöt heivataan mäkeen?
Kampiakseli kävi tasapainotuksessa ja vauhtipyörästä pari kiloa pois.
Juuri kasailin konetta ja vastaan ei tullut muita ongelmia kuin, että kiertokanget ottivat kiinni öljypumppuun ja imuputkeen, onko muilla ollut vastaavia ongelmia?