Historic Mk1 kilpurin alustasta kuvia
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Historic Mk1 kilpurin alustasta kuvia
http://photobucket.com/albums/v466/esko ... %20Escort/
Tossa muutamia kuvia Ali Haimakaisen tekeillä olevasta mk1 kilpurista.
Tossa muutamia kuvia Ali Haimakaisen tekeillä olevasta mk1 kilpurista.
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 2856
- Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
- Paikkakunta: Korsholm
näytti ihan asialliselta kapistukselta 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 23. 8:00:49 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kokeneen ammattilaisen upeaa työtä! Yksi tarkennus: Kyseessä lienee sprintti-kilpuri (kuten eskon hakemistossakin lukee) eikä Historic-kilpuri? Ainakin kuvissa on yksityiskohtia, jotka eivät mielestäni ole Suomessa noudatettavien Historic-sääntöjen mukaisia. Escorttiin on tietysti lisäluokiteltu kaikenlaista, mutta silti tekeillä lienee upea "Classic"-kilpuri esimerkiksi sprinttikäyttöön?
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Joo, kyllähän se olis mukavaa pulttailla ja hitsailla uusia osia kiinni.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
jep, kyse on tulevasta sprinttikilpuristaTiina Wälicoppa kirjoitti:Kokeneen ammattilaisen upeaa työtä! Yksi tarkennus: Kyseessä lienee sprintti-kilpuri (kuten eskon hakemistossakin lukee) eikä Historic-kilpuri? Ainakin kuvissa on yksityiskohtia, jotka eivät mielestäni ole Suomessa noudatettavien Historic-sääntöjen mukaisia. Escorttiin on tietysti lisäluokiteltu kaikenlaista, mutta silti tekeillä lienee upea "Classic"-kilpuri esimerkiksi sprinttikäyttöön?
#5
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
Transit 280 ajoautona
Cortina 1500 -65
Yamaha 1200 FJ -94
-
- Viestit: 1276
- Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
- Paikkakunta: Ylikiiminki
- Viesti:
Mitähän mahtaa tulla pellin alle?
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -
-
- Viestit: 4653
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 10:11:10 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
quote="esko"]
Eikös toi ole Bastin pojan Escort? Kokolailla samaa löytyy minunkin Escortista. Takajarrutkin on samat! Ja me kun luulimme tekevämme takajarrujen kanssa ihan pioneerityötä.
TAp, kuvissa sellaiset jarrut joista aikaisemmin keskusteltiin.
BDA sinne tulee[/quote]FOMOCO kirjoitti:Mitähän mahtaa tulla pellin alle?
Eikös toi ole Bastin pojan Escort? Kokolailla samaa löytyy minunkin Escortista. Takajarrutkin on samat! Ja me kun luulimme tekevämme takajarrujen kanssa ihan pioneerityötä.
TAp, kuvissa sellaiset jarrut joista aikaisemmin keskusteltiin.
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Siellä välttämättä edes ole kallistuksen vakaajaa. Mekin ajelimme tän kauden kokonaan ilman etuvakaajaa. Nyt kyllä ois tarkoitus tehdä ensi kaudelle.jive kirjoitti:Pari mielenkiintoista seikkaa noissa kuvissa oli. Z-linkki ei taida pitkiä joustovaroja sallia? Mitenhän etupään kallistuksenvakaaja on toteutettu? Nastarenkaat toi hyvät sävärit
Oliskos jollakin vertailukohdaksi postata vastaavat vakioescon kuvat?
-
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Syyskuu 3. 10:40:17 2002
- Paikkakunta: Järvelä
Siellä välttämättä edes ole kallistuksen vakaajaa. Mekin ajelimme tän kauden kokonaan ilman etuvakaajaa. Nyt kyllä ois tarkoitus tehdä ensi kaudelle.jive kirjoitti:Pari mielenkiintoista seikkaa noissa kuvissa oli. Z-linkki ei taida pitkiä joustovaroja sallia? Mitenhän etupään kallistuksenvakaaja on toteutettu? Nastarenkaat toi hyvät sävärit
Oliskos jollakin vertailukohdaksi postata vastaavat vakioescon kuvat?
-
- Ylläpitäjä
Tuo orgis vakaajaratkaisusshan yksi osa hoitaa tyypilliseen fordilaiseen tapaan monta eri tehtävää. Vakaaja toimii alatukivarren tukitankona ja vakaajana ja tuossa tukitankohommassakin on kaksi keskenään ristiriitaista vaatimusta vakiopuslille (tai vaikka kovillekin puslille), pitäisi sallia jousitusliike ylös-alas-liike mutta samalla puslalla pitäisi estää eteen-taakse-liike.jive kirjoitti:Mitenhän etupään kallistuksenvakaaja on toteutettu?
Vakaajan tilalle säädettävä uniballilla varustettu reaktiotanko. Lähes täydellinen liike ylös-alas eikä liikettä eteen-taakse. Vakaajan menetyksen voi asfalttipelissä voi hoitaa jousituksella, joka ei jousta, ei sitten kallistelekaan.
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Ja eteen voi asentaa halutessaan vakaajan sellaisilla välitangoilla jolloin tulee molempien hyödyt.Lisäksi voi säätää vakaajan jäykkyyttä siirtämällä vakaajan pään niveltä lähemmäs/kauemmas korikiinnikkeestä 

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showi ... id=1483749
tossa olis kuva
edit: toinen kuva poistettu ku en saanu näkymään..
tossa olis kuva
edit: toinen kuva poistettu ku en saanu näkymään..
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Kuinka tuossa alkuperäissysteemissä sijoittuu tuo takakiinnityspiste suhteessa alatukivarren kiinnitykseen,onko samassa linjassa pituussuunnassaBrenda kirjoitti:CLICKLati kirjoitti:Olisko kenelläkään -68 escortin tukivarsi/reaktiotanko systeemistä kuvia? Kiinnostais kun en oo koskaan kyseistä systeemiä nähny.

Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.