Välikopan jäykistäminen.

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Välikopan jäykistäminen.

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ke Marraskuu 17. 12:01:21 2004

Tuossa tuli mieleen, kun tuota kepin reikää siirtäessä joutui rälläköimään sieltä sen jäykistepalkin poikki, että oottekos korvanneet puuttuvaa vahviketta millään, ja/tai muuten vahvistaneet koria?

Kuvia jos näkis, niin hieno homma olis.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Marraskuu 17. 13:28:06 2004

Se palkki on yleensä leikattu pois laatikon tieltä koska ainakaan kilpurissa sillä ei ole merkitystä koska kaaret muodostaa oleellisen osan korijäykkyydestä. Siviilikäytössä sinne voi taivuttaa paksuhkoa levyä vahvikkeeksi jonka pistehitsaa kiinni.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » Ke Marraskuu 17. 16:43:32 2004

Ainakaan omaan hoppaan ei ole näillä näkymin kaaria tulossa.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Marraskuu 17. 18:14:10 2004

Ainakin Vanhakoppa RS2000:ssa se on jo tehtaallla leikattu pois

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Marraskuu 17. 20:36:38 2004

välikoppa RS:ssä se näyttää tehtaan jäljiltä tällaiselta

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ke Marraskuu 17. 22:12:10 2004

OK, mäkin otan kuvan

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Välikopan jäykistäminen.

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Marraskuu 17. 23:00:10 2004

lalli69 kirjoitti:Tuossa tuli mieleen, kun tuota kepin reikää siirtäessä joutui rälläköimään sieltä sen jäykistepalkin poikki, että oottekos korvanneet puuttuvaa vahviketta millään, ja/tai muuten vahvistaneet koria?

Kuvia jos näkis, niin hieno homma olis.
en ole vahvistanut mitenkään. leikkasin pois n. puolet siitä jäykistepalkista että sain type9:n sopimaan. tuskimpa toi palkki niin paljon koria/kardaanitunnelia jäykistää..

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Marraskuu 18. 7:59:22 2004

Brenda kirjoitti:välikoppa RS:ssä se näyttää tehtaan jäljiltä tällaiselta
Tutun näköinen leikkaushaava,kaverin entistysprojekti MK1 RS2000 oli kanssa tehtaalla vaan reilusti leikattu pala pois...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Marraskuu 18. 9:55:59 2004

Jos ja kun haluaa tuota koria jäykistää, niin minne sitä kempin liimaa ja rautaa kannattaisi laittaa?
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Marraskuu 18. 10:00:30 2004

Ensimmäisenä tulis mieleen korin omien pistehitsisaumojen vahvistus hitsaus, pidemmillä saumoilla.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Marraskuu 18. 11:08:42 2004

kaikki saumat mitä jaksat hitsata sinne vahvistaa koria
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » To Marraskuu 18. 13:02:44 2004

Siis 2cm saumaa/5cm tyhjää,ei kokomatkalle palkoa :!: .
Yhdet kyläseppävirittäjät jäykisti kisalaatokkansa täyssaumalla,sitten kerran lipesi puuhun.Ei saanut enään oiottua kun teki niin pahat vauriot joka puolelle koria :( .
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

timppaanen
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Syyskuu 20. 12:32:12 2002
Paikkakunta: Korsholm

Viesti Kirjoittaja timppaanen » To Marraskuu 18. 13:14:30 2004

northwest kirjoitti:Siis 2cm saumaa/5cm tyhjää,ei kokomatkalle palkoa :!: .
Yhdet kyläseppävirittäjät jäykisti kisalaatokkansa täyssaumalla,sitten kerran lipesi puuhun.Ei saanut enään oiottua kun teki niin pahat vauriot joka puolelle koria :( .
noin se on mutta kuitenki kaikki mitä jaksaa hitsata on plussaa noilla välellä :wink:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
Jäsen # 427
ikuisuusrojektit --> escort mk1 2.0 -70, escort mk2 2.0 -78

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » To Marraskuu 18. 14:42:51 2004

Hakkimassamme ralliauton rottelossa oli panostettu erityisesti tunnelin jäykkyyteen... KUVA
...erittäin hieno huoltoluukku parilla wronic ruuvilla kiinnitettynä. :roll: zeesus mitä skeidaa...

Väsäsin luukun tilalle uuden korjauspalan ja hitsasin sen paikoilleen.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

FOMOCO
Viestit: 1276
Liittynyt: To Tammikuu 2. 17:31:07 2003
Paikkakunta: Ylikiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FOMOCO » To Marraskuu 18. 17:01:47 2004

Korin heikoin kohta on ainakin omien kokemuksien mukaan, rintapellin ja etutolppien kiinnityspisteiden välinen alue.
Eli konehuoneeseen ne Kolmio palat, pyöräkotelon puolen oon hitsaillut tällä tavalla.

Sisähelmat oli huonolla hapella ja brenda tupakoidessaan suunnitteli ja kävi pokkauttamassa mulle tälläiset pellit, huomattavasti jäykempi profiili kuin alkuperäinen.
Sisähelma hitsattuna.

pari muuta kuvaa:

Uusi ulkohelma
Turvakaaren
kiinnityspiste.

Tunnelin takaosa 1 ja 2
Takakulma.
Keulapellit
Vahvike hitsausta.
- Escort Mk1-72 - Escort Mk2-76 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2-79 - Escort Mk2 Gr.F - Sierra 2.0 3d-86 (EX) - 2kpl Sierra 3d - Kawasaki KX250 -06 - Jäsen 412 -

lalli69
Viestit: 1367
Liittynyt: Ti Kesäkuu 10. 11:16:09 2003
Paikkakunta: Panttila, capital of Kurikka #837

Viesti Kirjoittaja lalli69 » To Marraskuu 18. 23:19:50 2004

FoMoCo80 kirjoitti:hitsausta.........
Näyttipäs ne hyvältä.
Tarvii varmaan ittekkin kanttailla töissä jotain vahvikkeita, ja laittaa sitä kempin liimaa sinne tänne, vaikka en mitään sorateiden rakettia olekkaan tekemässä.
-Mies on ku ongen koukku, vaikka seliäs lukoo notta Kurikan Ryhti.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Marraskuu 24. 8:59:48 2004

Tuossa oma kolmiopalatukivahvistejäykiste... Huomaa myös ylänurkissa olevat horisonttaaliset.
http://www.nic.fi/~moutine/capri/009.jpg
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin