taunus pakkoseisontaan / TAAS LIIKKUU

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

taunus pakkoseisontaan / TAAS LIIKKUU

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Marraskuu 11. 23:22:08 2004

eli laitoin tänään tuota 2.3 v6+A4LD taunusta käyntiin ja pistin pakin päälle -> pamaus -> ei mitään.

eli loota vissiin korkkasi... ei yritä mihinkään millään vaihteella, ei pidä sivuääniä, loodassa on öljyä ja se on tervettä, käyntiin lähtee avaimesta... kardaanilukko toimii. sain onneksi A4LD korjausoppaan lainaksi joten ehkä tämä tästä.. jos jollain on halpaa toimivaa C3 tomaattia kutosen perään niin privaviestiä kiitos..

olis se saanu tällekin kesälle pelata vielä viikon ennen talviseisokkia, oisin saanu tuon tbosierran ajoon toiseksi autoksi.
Viimeksi muokannut samiharju, Ma Maaliskuu 14. 0:24:23 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » To Marraskuu 11. 23:25:50 2004

Jos ei kardaani pyöri, tais mennä laatikosta akseli. (pamaus) :(

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » To Marraskuu 11. 23:27:45 2004

minä jatkoin tänään vanhakopan seisonta-aikaa ens vuoden loppuun :D
ei passaa kiireellä pilata hommia :oops:

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Marraskuu 12. 8:13:58 2004

Joskus on tuon kaltaisia oireita tullut myös siitä, että pannan korvake irtoaa. Voi olla myös turbiini. Harmillisen usein tämän tyyppisiä vaihteistoja kuulee hajoavan :roll:
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Pe Marraskuu 12. 9:59:26 2004

Mä veikkaan että nelosen vapaakytkin hajosi. Tyyppivika A4LD laatikossa mikäli on uskominen mun laatikon korjanneeseen pajaan.

Tuon vapaakytkimen hajotessa laatikkoon leviää metallipurua ja yleensä myös turbiini on vaihdettava ja koko venttiilikoneisto pestävä.

C3 aski on lyhempi kuin tuo A4LD eli kardaani menee myös vaihtoon.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Marraskuu 12. 10:41:31 2004

Jos laittaa C3:n niin Taunuksen tavallinen kardaani pitäisi sopia. Tuohon on täytynyt askarrella aikaisemmin erikoislyhyt malli.

Itse kun laitoin Granadaan OHC+C3 -> 2.9+A4LD niin sopiva kardaani tuli tekniikkaa luovuttaneen Scorpion kepin etuosasta tukilaakeriin saakka ja siitä taaksepäin Grandan omalla vanhalla.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Marraskuu 12. 10:45:23 2004

tuli vaan mieleeni että jos laittais tuohon c3:n ja korjais ajan kanssa tuon A4LD:n jos kannattaa enää ja sit laittais sen tohon 2.9efi sierraan...? :-)

laittakaa niitä osien hintoja jotka ootte rempannu / vaihtanu yksittäisiä palikoita lootaan.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Pe Marraskuu 12. 11:34:27 2004

Bulkpartsista Jenkeistä tilasin omaan lootaan osia. Oli niin halpaa että otin vähän varmuuden vuoksi ylimääräistä. Taalan kurssikin suosii. Alla linkki suoraan A4LD-osiin:
http://www.bulkpart.com/Merchant2/merch ... _Code=A4LD
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Marraskuu 17. 13:19:53 2004

jees, eli öljypumppu ainakin pyörii. eli sammuksissa öljyn pinta on ylempänä. tämähän nyt ei ollut ainakaan hyvä uutinen..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Tammikuu 9. 22:21:43 2005

kissa pöydälle.

ostin toimivan laatikon klubilaiselta ja laitoin sen juuri paikalleen. testaamaan en vielä ole päässyt kun vaihdoin siinä samalla nuoremman moottorin ja on kaikki pikkusälä vielä irti.

www.voorttimies.tk -> projektit ->

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Helmikuu 13. 20:27:33 2005

Rojekti etenee taas.. -> KLIK

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Maaliskuu 14. 0:24:04 2005

No niin, kosla liikkuu omin voimin, uusia kuvia täällä.

A4LD ei löytänyt kaikkia vaihteita ainakaan lyhyen testilenkin aikana. Ensin löytyi 2. vaihde, sitten pakki, seuraavaksi 1. vaihde.. 3. vaihde mielestäni yritti kerran tai pari päälle mut ei vaan vaihdu :-/

Loodassa siis ei ole kiinni moottorin ja kardaanin lisäksi kun vaihdevipu, eli kickdown on irti, samoin mitään sähköjohtoja ei edellisessäkään samanlaisessa loodassa ollut ja silti toimi ainakin ne 4 vaihdetta (lukkoturbiinista en tiedä), alipaineohjauskin puuttuu kun oli värkit aika rajalliset.. Kokemuksia / vinkkejä saa kertoilla ja ennustuksia antaa löytyykö sinne vielä pykäliä lisää?

A4LD asentajan opas kertoo tuosta kaasutusventtiilistä johon alipaineletkun pitäisi tulla että se säätää ö-paineen pieneksi kun ei ole paljoa alipainetta ja ö-paineen isoksi kun on alipainetta.. eli loota ymmärtää nyt moottorin käyvän tyhjäkäynnillä tai pikkukuormituksella koko ajan jolloin se ei välttämättä älyä vaihtaa isommalle vaihteelle kakkosen jälkeen?

Niin siitä kickdownista vielä.. osaako joku kertoa mihin johtoihin pitäisi minkäkinlaista virtaa laittaa että solenoidin saisi toimintaan? loota peräisin -88 sierrasta..

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Maaliskuu 14. 8:28:04 2005

Kyllä sinne alipainemokkulaan tarvitaan imusarjan alipainetta. Muuten oire on juuri se, ettei laite vaihda isommalle millään. Ei ne ohjauslaitteet siellä huvin vuoksi ole!
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Maaliskuu 14. 11:52:48 2005

jep, tiedossa on, mutta minkäs teet kun ei mistään löytynyt la illalla sopivaa letkua ja testilenkille oli pakko päästä. haen tällä viikolla letkua josko perjantaina ehtisi laittaa letkun kii.

Vastaa Viestiin